Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Gdybym musiał wybierać między tymi dwoma pojazdami to bym wybrał e-Soula. Jeep jest za mały dla mnie. :)

Ostatnio próbowałem dostosować Tesle Y do swoich potrzeb. W porównaniu do Niro EV na które czekam od czerwca 2022 zauważyłem:
- dużo miejsca w Y również z tyłu (mam przeszło 190cm wzrostu)
- duże schowki w drzwiach nawet na dużą butelkę wody
- również duży schowek w tunelu środkowym z przodu
- wygodne wsiadanie i wysiadanie również z tyłu - rodzinne auto jak dla mnie
- ogromny bagażnik
- szybkość ładowania baterii, stacje Tesli itd ....
Mam 184cm i zawadzam z tyłu głową o bęlke za dachem panoramocznym, to nie wiem jak Tobie wygodnie jk masz 190cm. Chyba że pionowo postawisz tylne oparcie, ale ile czasu możesz siedzieć na baczność?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Chyba że pionowo postawisz tylne oparcie, ale ile czasu możesz siedzieć na baczność?
Szczerze mówiąc to taka pozycja jest dużo zdrowsza i mniej obciążająca kręgosłup, polecam się przestawić. Tylko dzięki temu nie wysiadł mi kręgosłup gdy kiedyś przejeżdżałem po 100kkm rocznie.
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Mam 184cm i zawadzam z tyłu głową o bęlke za dachem panoramocznym, to nie wiem jak Tobie wygodnie jk masz 190cm. Chyba że pionowo postawisz tylne oparcie, ale ile czasu możesz siedzieć na baczność?
Z tyłu siedziałem może 1 minutę. Wygodne wsiadanie-wysiadanie. Głową o nic nie haczyłem. Zobaczę to dokładniej jeśli Niro EV nie zacznie się produkować już niedługo.
 

Maciek525

Zadomawiam się
Po długich rozważaniach sam ze sobą odebrałem jednak Niro EV (w opcji była Tesla model Y LR i SR).
Moje spostrzeżenia po pierwszych 700 km.
Plusy:
Jestem zaskoczony jak zgrabny i uniwersalny to samochodzik, idealnie nadaje się do miasta i na wypady na krótkich i średnich dystansach.
Świetna rekuperacja i mnogość opcji ustawień. Jak dla mnie ipedal a dla Żony tryb auto powiązany z radarem najlepsze. Naprawdę super.
Świetne zawieszenie jak na takie auto. Ciche i dobrze wybiera nierówności. To co zaskakuje to w ogóle nie czuć masy auta, fajny zwrotny "gokart". Zaskakuje też przestrzeń wewnątrz, naprawdę jak na wymiary zewnętrzne jest bardzo dobrze. Jako plus (porównując z teslą)... to wszystko działa jak powinno.... czujniki parkowania, wycieraczki w trybie auto itd. Wszystko działa jak należy.
Jeśli chodzi o zużycie to jest super w mieście i okolicach. Teraz mam średnią 15 kwh/100km. Nie cisnę jakoś specjalnie ale biorąc pod uwagę, że trochę testowałem i temperatury byly ostatnio 3-5 stopni to jest super. Nie mniej głównie startowalem z garażu. To co ciut rozczarowuje to zużycie przy większych prędkościach i za to pierwszy minus. Jest bardzo dobrze do 120 km/h ale powyżej niestety juz jest gorzej niż w tesli y, choc to zdecydowanie mniejsze auto. Do ideału o te 2 kwh na 100 za dużo.
Największa wada Niro jak dla mnie to wyciszenie. Zdecydowanie za głośno od strony bagażnika i od opon. Planuje wyciszyć bagażnik i nadkola.. zobaczymy jakie będą efekty.
Kolejny minus to system a w zasadzie jego wizualizacja. Zegary ok itd ale np menu radia przypomina mi auta sprzed 10 lat :), na szczęście można odpalić android auto albo podzielony ekran z jakims innym ustawieniem.
Podsumowując jeśli ktoś planuje użytkować głównie w mieście i okolicach to wydaje mi się, że to najlepszy możliwy wybór. Jeśli jest więcej tras to trzeba patrzeć na teslę najlepiej LR.
 
Last edited:

radekmas

Zadomawiam się
Po długich rozważaniach sam ze sobą odebrałem jednak Niro EV (w opcji była Tesla model Y LR i SR).
Moje spostrzeżenia po pierwszych 700 km.
Plusy:
Jestem zaskoczony jak zgrabny i uniwersalny to samochodzik, idealnie nadaje się do miasta i na wypady na krótkich i średnich dystansach.
Świetna rekuperacja i mnogość opcji ustawień. Jak dla mnie ipedal a dla Żony tryb auto powiązany z radarem najlepsze. Naprawdę super.
Świetne zawieszenie jak na takie auto. Ciche i dobrze wybiera nierówności. To co zaskakuje to w ogóle nie czuć masy auta, fajny zwrotny "gokart". Zaskakuje też przestrzeń wewnątrz, naprawdę jak na wymiary zewnętrzne jest bardzo dobrze. Jako plus (porównując z teslą)... to wszystko działa jak powinno.... czujniki parkowania, wycieraczki w trybie auto itd. Wszystko działa jak należy.
Jeśli chodzi o zużycie to jest super w mieście i okolicach. Teraz mam średnią 15 kwh/100km. Nie cisnę jakoś specjalnie ale biorąc pod uwagę, że trochę testowałem i temperatury byly ostatnio 3-5 stopni to jest super. Nie mniej głównie startowalem z garażu. To co ciut rozczarowuje to zużycie przy większych prędkościach i za to pierwszy minus. Jest bardzo dobrze do 120 km/h ale powyżej niestety juz jest gorzej niż w tesli y, choc to zdecydowanie mniejsze auto. Do ideału o te 2 kwh na 100 za dużo.
Największa wada Niro jak dla mnie to wyciszenie. Zdecydowanie za głośno od strony bagażnika i od opon. Planuje wyciszyć bagażnik i nadkola.. zobaczymy jakie będą efekty.
Kolejny minus to system a w zasadzie jego wizualizacja. Zegary ok itd ale np menu radia przypomina mi auta sprzed 10 lat :), na szczęście można odpalić android auto albo podzielony ekran z jakims innym ustawieniem.
Podsumowując jeśli ktoś planuje użytkować głównie w mieście i okolicach to wydaje mi się, że to najlepszy możliwy wybór. Jeśli jest więcej tras to trzeba patrzeć na teslę najlepiej LR.
Pełna zgoda!

Użytkuję Niro EV od prawie 3 miesięcy. Na miasto i krótkie trasy (do 250km) jest super. Uwielbiam i-pedal, tempomat adaptacyjny działa nieźle, przestronność w środku jest doskonała, bagażnik wystarczający dla 3-os rodziny. Dla mnie mogłoby być ciszej, napęd na przód potrafi tracić trakcję przy bardziej gwałtownym przyspieszaniu. Średnie zużycie z prawie 5kkm mam 17.4 kw. Za to zużycie na autostradzie jest duże, przy 120 km/h, temperaturze 4 stopnie i kiepskiej pogodzie (deszcz ze śniegiem), miałem zużycie 25kw.

Mi to auto pasuje. Trasę dłuższą niż 250km robię że 3x do roku, tylko wtedy odczuwam wolne ładowanie i wysokie zużycie na trasie. Przy częstszych j dłuższych trasach wolałabym Teslę 3 lub Y.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jeszcze ciekawi mnie wysyp niro na olx. Każdy jeździ chwilę po kilka tys km. i od razu sprzedaje ?? Czyżby to auto było kiepskie ??
Ludzie odebrali tylko po to, że mieli dobrą cenę.
Ale ze względu na długi czas oczekiwania kupili pewnie Teslę i nie chcą zmieniać.....
 

Karol_w-wa

Zadomawiam się
Średnie zużycie z prawie 5kkm mam 17.4 kw. Za to zużycie na autostradzie jest duże, przy 120 km/h, temperaturze 4 stopnie i kiepskiej pogodzie (deszcz ze śniegiem), miałem zużycie 25kw.

U mnie w e-Niro trochę inaczej to wygląda, przy 120 km/h jeszcze nigdy nie przekroczyłem w trasie zużycia 23kw (przy 4 stopniach i załączonym ogrzewaniu na 19 C - bez pompy ciepła), a zazwyczaj bierze mi przy tej prędkości między 19,8 a 21,4kw.

Mi to auto pasuje. Trasę dłuższą niż 250km robię że 3x do roku, tylko wtedy odczuwam wolne ładowanie i wysokie zużycie na trasie.

Dla mnie największy minus to wolne ładowanie. Jeżdżę w rejony, gdzie -aby dojechać do celu- muszę się naładować po drodze na 86%, albo (przy drugim celu) nawet na ponad 90%. Takie ładowania na ładowarkach od 90 kW wzwyż zajmują... godzinę/godzinę dziesięć. Jest to mega wkurzające, nie wszędzie da się sensownie ten czas wytracić, btw na Orlenie już po 45 minutach wchodzą obecnie karne opłaty za każdą minutę (niby tylko 40 gr, ale chodzi o sam fakt).

Przy częstszych j dłuższych trasach wolałabym Teslę 3 lub Y.

Na dłuższe trasy to nie ulega wątpliwości, że tesle rządzą.
 
Top