GreenWay sprawa dla UOKIK

ducarider

Posiadacz elektryka
Płacę za możliwość i jeżeli moje auto jej nie wykorzystuje to moja strata.

Tutaj jednak płacimy za możliwość, a jej nie ma (z przyczyn za które odpowiada usługodawca - takiej a nie innej charakterystyki ładowarki).

Problemem nie jest to niemożliwość ładowania się pełną zadeklarowaną mocą, ale inkasowanie przez usługodawcę płatności za parametry usługi, której nigdy (przy jednoczesnym ładowaniu dwóch pojazdów) nie jest w stanie zapewnić.

Moim zdaniem jest to dobry materiał na UOKiK. Regulaminem nie mogą zasłaniać się w każdej sytuacji.
Dokładnie tak jak mówisz. Wykorzystują sytuacje. Tak czy siak jak człowiek dojedzie to żeby się naładować.
Dla nich nie na zmniejszenia kosztów. Jedyny cel jaki maja to wysokie prawdopodobieństwo możliwości oszukania klienta. Gdyby stacji było 12 i akurat wszystkie zajęte. No, trafiło się. Ale jedna w szczerym polu specjalnie 140.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W Świecie Idealnym , powinno być że skoro ładowarka wie ile daje bo to pokazuje , to powinna liczyć dynamicznie.
Np 30 minut powyżej 100kW i reszta poniżej

Problem podobny jak z rozliczeniem międzyfazowym, mamy certyfikat jest to w papierach z pieczątką i jak to w naszym kartonie wszystko poukladane jest po naszemu zgodnie z naszym prawem . Możemy ale nie musimy tyle dawać , nie chcesz to nie bierz. Dana wtyczka tyle kosztuje bo może tyle a tyle dać bo ma to "w papierach" , sprawdź może będziesz miał, szczescie ? Lotomat...
Płacimy za możliwość a nie za faktyczne parametry
 

vwir

Pionier e-mobilności
Płacimy za możliwość a nie za faktyczne parametry
Ale gdy jest wpięte drugie auto to możliwości nie masz. Szansa zerowa, że dostaniesz to za co zapłaciłeś. Ba - ten drugi, który wisi na tej samej ładowarce ma to samo. Więc greenway kasuje dwóch gości za 140kW wiedząc dobrze, że obaj dostaną max 70kW.
Rozwiązanie jest proste, tutaj nie ma jakiejś magii: wpiętych jest dwóch to prędkość i cena robi się adekwatna. Tyle. Obecnie jest tak że prędkość przez dwa, ale cena zostaje.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Po chwili zastanowienia stwierdzam że jednak działają nielegalnie a regulamin jest do podważenia, trzeba tylko prawidłowo opisać sytuację tzn. Po podłączeniu 2 giego pojazdu parametry ładowania są obniżane w sposób automatyczny, świadomy i powtarzalnym. W sposób programowalny moc jest obniżana o połowę, niema żadnej niezależnej walki podłączonych pojazdów o moc ładowania, w sytuacji gdy jeden pojazd korzysta z 10kwh to drugi nadal może wykorzystać tylko 70kwh co świadczy iż parametry ładowania są w sposób stały obniżone.

Ps. Mogą łatwo to obejść, tzn drożej będzie za ładowanie powyżej 60kwh :), jak będzie 130 to zysk klienta;)
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
W sumie rozwiązanie jest proste, niech oznaczą ładowarki kolorami i w cenniku bedzie płatność za kolor, każdy kolor będzie miał opisany przedział mocy np: 70-140, 30-60 itp, przedziały mogą się nawet nakładać. Klient podłaczając się będzie godził się na dany przedział, czyli jest rozwiązanie więc to co dziś jest nielegalne bo coś niby jest ale nie wiadomo jak a jak działa to wynika z obserwacji, oczywiście teoretycznie sprawe załatwia regulamin, ale idąc tym tropem można napisać że restauracja otwarta do 6 rano a w regulaminie że "do ostatniego klienta", a przecież informuje się że do "ostatniego klienta" :D. Czyli dwa rozwiązania:
- bardziej skomplikowany ale prawidłowy opis
- automatyczne oniżanie ceny w czasie trwania sesji

Skoro są rozwiązania a ich niema to co teraz jest jest naciąganiem:).
 

vwir

Pionier e-mobilności
Raczej nie podniosą cen bo są drożsi od orlenu
No właśnie planowałem wyjazd na majówkę i szczerze mówiąc to zaczynam unikać greenwaya. Tylko Ionity jest od nich droższe (i to niewiele), a przynajmniej na Ionity mam więcej słupków i brak dzielenia mocy gdy są podpięte dwa auta. Więc tak naprawdę biorąc pod uwagę przeboje z obniżoną mocą gdy jest podpięte drugie auto na DC i obniżoną mocą gdy ktoś się wepnie na AC to greenway robi się najdroższą opcją na rynku. Nie tylko w PL.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Czy wiesz o tym, że w sytuacji opóźnienia lotu przysługują Ci stosowne rekompensaty (zależne od wielkości opóźnienia)? Tak samo gdy lot zostanie anulowany. To tak na marginesie, bo przykład wybrałeś najgorszy możliwy.
wiem, a wiesz jakie warunki musza byc spelnione, aby sie domogac odszkodowania? przynajmniej w EU. opoznienie min 3h i nie z powodu np. strajku lub pogody. ;)

zgadzam sie, ze GW nas okrada, ale maja swoj regulamin uslugi, ktory akceptujemy. i na 99% takie bedzie stanowisko UOKiKu. brak konkurencji , powoduje takie, a nie inne ich dzialanie i "standardy" niestety :(.
 

STMS

Pionier e-mobilności
wiem, a wiesz jakie warunki musza byc spelnione, aby sie domogac odszkodowania? przynajmniej w EU. opoznienie min 3h i nie z powodu np. strajku lub pogody. ;)

zgadzam sie, ze GW nas okrada, ale maja swoj regulamin uslugi, ktory akceptujemy. i na 99% takie bedzie stanowisko UOKiKu. brak konkurencji , powoduje takie, a nie inne ich dzialanie i "standardy" niestety :(.
byś się zdziwił z tym 99 %

składałeś kiedyś skargę do UOKiK ?
pewno nie a Ja tak na Polsat Cyfrowy
tak się przestraszyli, że moja sprawa została załatwiona w 2 tygodnie po wejściu kontroli a zmiana regulaminów po ok miesiącu

tylko ludziom się nie chce a potem narzekają ...

mnie to nie rusza bo narazie mam ENEL X ale nie ma szans abym kupił kiedykolwiek taki abonament od GW - wolę ORLEN bez abonamentu - przynajmniej mam gdzie herbatę wypić itd
 
Top