Karta BLUE OVAL

wemar

Fachowiec
Ja to rozumiem tak, że masz nieograniczony i darmowy dostęp, czyli możesz podjechać i się ładować i za sam dostęp nie płacisz.
A jak podjedziesz bez karty pod ładowarkę, to co? Szlaban opadnie, alarm się włączy? Wtyczki nie wyjmiesz? Nie da się jej wpiąć do gniazda w aucie?

Mając kartę jednej z sieci siłowni, też masz dostęp o siłowni i potem płacisz za każde wykorzystane urządzenie?

Dobra, nie będę Was przekonywać. Każdy robi jak uważa. Jednak nie jesteście pierwszymi, których spotykam i są bardzo zdziwieni. Łatwo ich rozpoznać - używają karty Greenway zamiast BO.

BTW. za to ładowanie już Fordowi zapłaciliście ... w cenie auta.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A jak podjedziesz bez karty pod ładowarkę, to co? Szlaban opadnie, alarm się włączy? Wtyczki nie wyjmiesz? Nie da się jej wpiąć do gniazda w aucie?
Wtyczkę możesz sobie wpiąć, ale prąd nią nie popłynie. Żebyś jak nie kombinował. Musisz mieć dostęp do danej ładowarki. Albo poprzez aplikację, albo kartę, albo plug and charge, czy co tam jeszce jest stosowane. To jest właśnie 'dostęp'. Na przykład wczoraj nie mogłem się naładować na stacji MOL na Słowacji. Mimo iż byłem pod ładowarką, mogłem sobie wtyczkę wsadzić w auto. Ale nie mogłem zarejestrować aplikacji, bo nie mam do wyboru że jestem Polakiem. Jest tam kilka krajów do wyboru, Polski nie ma. Czyli niestety nie miałem dostępu do tej ładowarki. Mimo iż nie ma przy niej szlabanu. Ani alarmu.

Tak jak pisał @mALEK - fordowi nie opłaca się pewnie bawić w tych kilku użytkowników Mach-E. Koszt księgowości przewyższy straty na ładowaniu. Albo upomną się o swoje za jakiś czas - zobaczymy.

A - taka ciekawostka. W sobotę z ciekawości podłączyłem się w Austrii do ładowarki używając karty forda. Zaraz po zakończeniu ładowania ściągnęło mi kasę. Na karcie mam transakcję z "Ford Austria". Więc pewnie Ford Polska tego jeszce po prostu nie ogarnął. Zresztą popatrz na regulamin, który załączyłem. Przecież tam jest czarno na białym, że ford daje Ci dostęp do ładowarek, ale za prąd płacisz już sam.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
dlatego osobiscie laduje wg najnizszych stawek z apki. dla mnie obecna sytuacja to blad systemu , a nie przywilej.
 

wemar

Fachowiec
ford daje Ci dostęp do ładowarek, ale za prąd płacisz już sam.
Przy Ionity też masz napisane, że daje bezpłatny dostęp (użyto "dostęp" a nie "ładowanie") na rok i ... i nic nie płacisz, taki bonus. Potem bonus się kończy i musisz wykupić abonament na normalnych warunkach.

Tak jak pisał @mALEK - fordowi nie opłaca się pewnie bawić w tych kilku użytkowników Mach-E. Koszt księgowości przewyższy straty na ładowaniu. Albo upomną się o swoje za jakiś czas - zobaczymy.
Skoro do karty BO musisz podpiąć kartę i jest ona weryfikowana przy wpisywaniu, to nie ma najmniejszego problemu ze ściąganiem opłat, bo mechanizm weryfikacji to w rzeczywistości obciążenie karty, a następnie anulowanie obciążenia. Żaden trud w "ogarnianiu". Byle e-sklep to ogarnia, a Ford miałby mieć z tym problem?
U mnie nawet nie weryfikuje czy karta jest aktywna. Greenway monitował chyba tydzień przed, że kończy się ważność karty i należy aktualizować dane.

A - taka ciekawostka. W sobotę z ciekawości podłączyłem się w Austrii do ładowarki używając karty forda. Zaraz po zakończeniu ładowania ściągnęło mi kasę. Na karcie mam transakcję z "Ford Austria". Więc pewnie Ford Polska tego jeszce po prostu nie ogarnął.
Nie, wydana w Polsce karta BO działa bezpłatnie tylko na terenie Polski.


No ale OK. może (?) ja mam inne warunki, bo to był MME z pierwszych dostaw i zamówień. Przeczytałem załączony regulamin, ale sprawdziłem też zapis w umowie-zamówieniu oraz specyfikacji dostawy i tam jest, że free.
"Wraz z (...) klient otrzymuje kartę FORD Blue Oval, upoważniającą do bezpłatnego dostępu do punktów ładowania sieci Ford przez okres 5 lat oraz do sieci Ionity przez okres roku od daty pierwszej rejestracji samochodu Ford Mustang Mach E".


W całej sytuacji jednak zastanawiam się nad innym problemem - czy i jak szybkie ładowanie DC wpływa żywotność akumulatora trakcyjnego.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Nie, wydana w Polsce karta BO działa bezpłatnie tylko na terenie Polski.
A znalazłeś coś na ten temat we wspomnianym regulaminie?

No ale OK. może (?) ja mam inne warunki, bo to był MME z pierwszych dostaw i zamówień. Przeczytałem załączony regulamin, ale sprawdziłem też zapis w umowie-zamówieniu oraz specyfikacji dostawy i tam jest, że free.
"Wraz z (...) klient otrzymuje kartę FORD Blue Oval, upoważniającą do bezpłatnego dostępu do punktów ładowania sieci Ford przez okres 5 lat oraz do sieci Ionity przez okres roku od daty pierwszej rejestracji samochodu Ford Mustang Mach E".
Raczej nie masz wcześniejszego Mach-E niż mój. Chyba, że masz egzemplarz z first edition. A sprawdziłeś tutaj: https://www.ford.pl/wsparcie/instru...zym-jest-subskrypcja-sieci-ladowania-fordpass
Za ładowanie pojazdu na publicznych punktach ładowania będą pobierane opłaty.
 

wemar

Fachowiec
Raczej nie masz wcześniejszego Mach-E niż mój. Chyba, że masz egzemplarz z first edition. A sprawdziłeś tutaj: https://www.ford.pl/wsparcie/instru...zym-jest-subskrypcja-sieci-ladowania-fordpass
Końcówka mojego VIN ....2468

Nie wiem jak w Europie, ale w USA i Kanadzie wszystkie MME mają bezpłatne ładowanie przez jakiś okres, tak samo jak Tesla. Przez ostanie dwa lata trochę się w tej materii pozmieniało, bo nawet Tesla wycofuje się z dożywotniego (samochodu) bezpłatnego korzystania z chargerów. Jednak taka opcja wpisuje się w model sprzedażowy, jaki panował w 2021. Zatem takie rozwiązanie jest jak najbardziej prawdopodobne.
Nie mam w tej chwili czasu i determinacji, by sprawdzić gdzie to czytałem, bo oprócz dokumentów mam jeszcze trochę screenów i korespondencji z Ford Polska, ale są na laptopie, który chwilowo jest tam, gdzie mnie nie ma.


"Sieć ładowania FordPass łączy wiele sieci ładowania, zapewniając bezproblemowy dostęp do ponad 155 000 publicznych stacji ładowania w całej Europie. Po zarejestrowaniu się klienci Mustang Mach-E otrzymują bezpłatny dostęp do sieci na pięć lat.
...
Ta subskrypcja jest aktualnie dostępna tylko dla Mustanga Mach-E. Za ładowanie pojazdu na publicznych punktach ładowania będą pobierane opłaty."
Jak dla mnie, można to zrozumieć tak, że za ładowanie z punktu w sieci Ford nie płacisz, a za ładowanie w pozostałych poniesiesz opłatę zgodną z taryfikatorem. I tu logiczne jest, że pod kartę BO potrzebne jest podpięcie karty kredytowej. Jednak mi karty nie obciążało, nie weryfikowało jej (co jest podstawą płatności), a jeśli chciałem naładować się tam gdzie karta BO nie była obsługiwana, to po prostu nie dało się ładować - potrzebne było zalogowanie się (czasem appka) lub podanie danych karty na panelu obsługi ładowarki (lub płatność zbliżeniowa).
 
Last edited:

mALEK

Pionier e-mobilności
Ta subskrypcja jest aktualnie dostępna tylko dla Mustanga Mach-E. Za ładowanie pojazdu na publicznych punktach ładowania będą pobierane opłaty."
Jak dla mnie, można to zrozumieć tak, że za ładowanie z punktu w sieci Ford nie płacisz, a za ładowanie w pozostałych poniesiesz opłatę zgodną z taryfikatorem.
wydaje mi sie, ze troche mylisz pojecia. punkty "sieci", to tez punkty "publiczne", z tym, ze obowiazuja tam zdecydowanie nizsze stawki za 1kWh. dostep do ladowarek "sieci" i "publicznych" , to nie jest darmowe ladowanie, tylko mozliwosc "zalogowania" sie jedna karta (tutaj BO) do ladowarek obslugiwanych przez roznych operatorow, gdzie mysial bys miec n-roznych kart, apek, kodow itd itp. a to , ze nie pobiera w PL oplat za ladowanie kWh, to juz zupelnie inny temat.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A tak wracając do Ionity, o którym wspomniałeś. Przecież Ionity nie mieliśmy za darmo. W sensie przez rok za darmo mieliśmy Ionity premium, co oznacza 1,40PLN za kWh (zamiast 3,50PLN za kWh). No i faktycznie przez pierwszy rok aplikacja tak to pokazywała. Teraz pokazuje 3,50PLN.

Jak dla mnie, można to zrozumieć tak, że za ładowanie z punktu w sieci Ford nie płacisz, a za ładowanie w pozostałych poniesiesz opłatę zgodną z taryfikatorem.
Co rozumiesz przez ładowarki w sieci ford? Te, które aplikacja pokazuje jako wewnątrzsieciowe? W innych karta w ogóle nie działa. Sprawdzałem. A aplikacja nie pokazuje dla nich żadnych cen.
 
Last edited:

wemar

Fachowiec
A tak wracając do Ionity, o którym wspomniałeś. Przecież Ionity nie mieliśmy za darmo. W sensie przez rok za darmo mieliśmy Ionity premium, co oznacza 1,40PLN za kWh (zamiast 3,50PLN za kWh). No i faktycznie przez pierwszy rok aplikacja tak to pokazywała. Teraz pokazuje 3,50PLN.
Mi nie pobierało żadnych opłat za Ionity. Korzystałem chyba tylko 6-7 razy, ale za żadne ładowanie nie przyszło obciążenie.
Te stacje nie są przy trasach, którymi głównie jeżdżę, więc nie przedłużałem ważności subskrypcji dla Ionity, choć chyba trzeba będzie to zrobić, bo planuję kilka dłuższych wyjazdów poza PL.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No jak ma Ci przychodzić obciążenie jeśli masz podpiętą nieważną kartę? Kiedyś się pewnie upomną. Albo oleją sprawę, bo koszt egzekucji przewyższy zysk.
 
Top