Zużycie TM3 według Daniela Grzyba

Pepek

Posiadacz elektryka
Nie zamierzam tu nikogo bronić, bo w takie zużycie też mi ciężko uwierzyć. Pragnę tylko zauważyć jedno - dla tych, który tu piszą, że nierealna jest ta średnia 140km/h. Nie wiem, czy oglądaliście ten film, ale on mówi o trasie, która jedzie do Frankfurtu nad Menem, więc spora część po niemieckich autostradach i mówi tam, że gdy nie miał ograniczeń na drodze, to cisnął 180, a nawet chyba pocisnął bardziej. W takim wypadku wydaje mi się, że ta średnia prędkość robi się bardziej prawdopodobna.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Nie zamierzam tu nikogo bronić, bo w takie zużycie też mi ciężko uwierzyć. Pragnę tylko zauważyć jedno - dla tych, który tu piszą, że nierealna jest ta średnia 140km/h. Nie wiem, czy oglądaliście ten film, ale on mówi o trasie, która jedzie do Frankfurtu nad Menem, więc spora część po niemieckich autostradach i mówi tam, że gdy nie miał ograniczeń na drodze, to cisnął 180, a nawet chyba pocisnął bardziej. W takim wypadku wydaje mi się, że ta średnia prędkość robi się bardziej prawdopodobna.
Średnia jest możliwa, ale nie przy takim zużyciu, więc albo czary, albo fizyka czarnej dziury 😜
 

Michal

Moderator
Myśle że uwaga była do filmików Daniela, a nie Bjorna. 😉
Fakt, że jak Ktoś jest nastawiony sceptycznie do BEV to Daniel Grzyb go w tym utwierdzi.
On po prostu mówi jak jest, a raczej było, bo dużo się już zmieniło od czasów pierwszych jego filmów.
Dla osoby chcącej ładować do pełna w 5 minut i potem jechać do Chorwacji, bez przystanków 150 km/h, BEV nie jest wyborem.
Daniel raczej mówi jak jest u Niego, a u niego jest zwykle kiepsko, bo jego TMS jest stara i z dużym przebiegiem. On trochę nie kuma chyba, że ładowanie szybciej rusza jak masz <10% baterii, a do tego, żeby kręcić filmiki, spędza na ładowarkach jakieś kolosalne ilości czasu i później wychodzi mu przejazd 1,5x dłuższy niż powinien być. Tyle lat się tym zajmuje, a ma taką małą wiedzę, nie czaje tego... Podzielam opinie, że kiepski z niego popularyzator EV.
 

Belkot

Posiadacz elektryka
Nie zamierzam tu nikogo bronić, bo w takie zużycie też mi ciężko uwierzyć. Pragnę tylko zauważyć jedno - dla tych, który tu piszą, że nierealna jest ta średnia 140km/h. Nie wiem, czy oglądaliście ten film, ale on mówi o trasie, która jedzie do Frankfurtu nad Menem, więc spora część po niemieckich autostradach i mówi tam, że gdy nie miał ograniczeń na drodze, to cisnął 180, a nawet chyba pocisnął bardziej. W takim wypadku wydaje mi się, że ta średnia prędkość robi się bardziej prawdopodobna.
A to teraz wszystko jasne. Jechał na niemieckim prądzie który wiadomo jest lepszy wiec moze byc takie zużycie ;)
 

Cav

Pionier e-mobilności
On trochę nie kuma chyba, że ładowanie szybciej rusza jak masz <10% baterii, a do tego, żeby kręcić filmiki, spędza na ładowarkach jakieś kolosalne ilości czasu i później wychodzi mu przejazd 1,5x dłuższy niż powinien być.
On chyba po prostu lubi zwiedzać SC, więc zatrzymuje się na nich dla samego zatrzymywania.
Potrzeba czy nie, ma to sens czasowo-ekonomiczny czy nie, on i tak co chwilę na nich staje.

Fakt - jak potem ktoś świeży to ogląda, to myśli że tak trzeba, więc można powiedzieć że jest totalnie wprowadzony w błąd przez tego typu filmy Daniela.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Tutaj macie realne zużycie przy średniej trochę wyższej .. zdaje się 149km/h jak dobrze liczę

1684134800608.png


Po wyjeździe z ładowarki dojechałem do X6 M Competition. Chyba koleś chciał mnie zgubić ;-) .. nie udało mu się ... musiałem często odejmować nogę z 'gazu' bo za szybko się zbliżałem do jego zderzaka przy przyśpieszaniu z okolic 110 km/h.
Żeby wyciągnąć taką średnią niejednokrotnie licznik pokazywał cyferkę 2 z przodu.

W moich innych postach są przejazdy ze średnią 140 w nocy bez przyśpieszań po autostradzie A2/A1 w stronę na odcinku 250km. Zazwyczaj wtedy mam zużycie w okolicach 23-34kWh/km
 

Michal

Moderator
Tutaj macie realne zużycie przy średniej trochę wyższej .. zdaje się 149km/h jak dobrze liczę

View attachment 10799

Po wyjeździe z ładowarki dojechałem do X6 M Competition. Chyba koleś chciał mnie zgubić ;-) .. nie udało mu się ... musiałem często odejmować nogę z 'gazu' bo za szybko się zbliżałem do jego zderzaka przy przyśpieszaniu z okolic 110 km/h.
Żeby wyciągnąć taką średnią niejednokrotnie licznik pokazywał cyferkę 2 z przodu.

W moich innych postach są przejazdy ze średnią 140 w nocy bez przyśpieszań po autostradzie A2/A1 w stronę na odcinku 250km. Zazwyczaj wtedy mam zużycie w okolicach 23-34kWh/km
Takie zużycie to miałem wracając w piątek z DE przy 180 kmh ale przy stabilnej jeździe :p Nie zrobiłem zdjęć bo nie myślałem o tym. Chociaż powiem Wam, że te autostrady w DE bez ograniczeń, to do dupy są, bo co chwilę jakieś roboty drogowe i chyba nawet odcinka 50 km nie udało się ciągiem przejechać, a jak ze 180 zwolnisz do 100, to jest poczucie jakbyś się czołgał, a nie jechał. Później już jechałem raczej stabilnie w okolicy 150 kmh.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Mi raz udało się wyłapać przy średniej 158 km/h i zużycie wtedy 26,3
Zgadzam się .. niezbyt długi odcinek .. pewnie wiatr nie przeszkadzał ani nie było jakoś specjalnie pod górę. Realne.

Mnie najbardziej zdziwiła różnica na trasie TAM vs POWRÓT Warszawa - Kraków ... powrót do WAWy przy podobnych prędkościach dużo niższe zużycie.
Tak więc na specyficznych odcinkach (tak samo długich i zróżnicowanych) można diametralnie różne wartości wyciągnąć.
Tak chyba też jest w tym Zakopane test na YT choć dużo tego nie widziałem.
 
Top