Skandaliczna jakość samochodu

slaveq

Pionier e-mobilności
Dzisiaj miałem farta, pierwszy raz w Grudziądzu widziałem Model 3 i do tego LR 2021 na tablicach z Norwegii. Różnił się kolorem tapicerki oraz kołami. Niestety nie było kierowcy, więc samochodu oczywiście nie dotykałem, chociaż korciły mnie progi 😂Obejrzałem go sobie, poświęcając dosłownie kilka chwil. Niczym nie odbiegał od mojego. Wystający reflektor, prawy błotnik, trochę krzywo wklejony dach, trochę krzywe szpary, no i wiadomo standardowo zapadnięte tylne klamki. Robiło się ciemno, a obok stała latarnia, więc wystarczyło, że obszedłem auto dwa razy dookoła i zauważyłem jeden zaciek i dwa zalakierowane paprochy. Miał chlapacze, ale nie wyglądały na oryginalne. W Norwegii widać że też się boją odpadającego lakieru z progów.

View attachment 1264
Tam się bardziej boją korozji i błota pośniegowego, tam chlapacze to jest standard w każdym aucie plus z tego co pamiętam to oni wysypują drogi i chodniki takimi zuzlowatymi kulkami które poderwane przez koła samochodu mogą robić spore zniszczenia w lakierze.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Tam się bardziej boją korozji i błota pośniegowego, tam chlapacze to jest standard w każdym aucie plus z tego co pamiętam to oni wysypują drogi i chodniki takimi zuzlowatymi kulkami które poderwane przez koła samochodu mogą robić spore zniszczenia w lakierze.
Ciekawe czy tam standardem jest także zajmowanie dwóch miejsc do ładowania 🙂
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ciekawe czy tam standardem jest także zajmowanie dwóch miejsc do ładowania 🙂
A to już nie powiem :) ale faktycznie dopiero teraz zauważyłem. Ja dziś w Krakowie przy galerii Serenada mijałem jakiegoś pana w takiej samej Tesli jak moja, nawet kolor był identyczny. Miło mi się zrobiło, okejka przez okno i pojechaliśmy, może jakiś forumowicz.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
tak mi się przypomniało a propos iX3, ja oczywiście jestem małym żuczkiem co się nie zna i nic nie wie o "nowym premium" ale może posłuchasz eksperta:
Obejrzałem ten materiał. Możemy mieć odmienne zdanie czy Tesla Model 3 jeszcze jest Premium, czy już nie, ale fakt jest taki, że przy tym BMW wygląda bardzo biednie, niechlujnie i wyjątkowo spartańsko np. ze swoimi blachami bez mastyki jak w puszce konserw, zamazanymi szparami jakimś silikonem czy innym kitem, uszczelkami wyglądającymi jak dętki rowerowe, wszechobecnym termokurczliwym pofalowanym plastikiem czy zawiasami bagażnika przypominającymi zestaw młodego majsterkowicza. Jeżeli przyjąć, że Premium to pewna skala, to oba te auta znalazłyby się na jej przeciwległych brzegach.
 
Last edited:

v460

Fachowiec
Przymiotnik „znakomity” - znaczenie:
  • wyróżniający się
  • wybitny pod jakimś względem
  • niezwykły
  • nieprzeciętny
Chciałem się tylko upewnić, czy na pewno rozmawiamy o tym samym samochodzie?
No z całą pewnością nie rozmawiacie o tym samym samochodzie, bo z tego co napisałeś to Twój jest „skandalicznej jakości” 😂🙈

skandaliczny wg SJP:
1. mający cechy skandalu lub go wywołujący;
2. oceniany jako bardzo negatywny
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Na żywo nie widział tego auta żaden z nas, więc nie wiem czy nie popsuli czegoś. Poprzedni model C, mimo że już miał naprawdę sporo lat, prezentował się jakościowo o wiele lepiej niż Tesla model 3
Nowy model C-klasy w206 jest już dostępny w salonach. Z tego co słyszałem jakość plastików wydaje się dużo gorsza niż w poprzedniej wersji. Poprzednią wersję w205 używałem 4 lata przed zakupem TM3. Jakościowo jest podobnie jak w TM3. W MB parują przednie reflektory i kierunkowskazy w lusterkach, schodzi kolor na zaślepkach bagażnika dachowego, we wnętrzu trzeszczy konsola środkowa, zegary, boczki drzwi. Schodzi kolor z panelu sterowania szyb i lusterek. Eco skóra Arctico jest duzi twardsza niż w TM3 i pęka nawet po 60k km. Spasowanie elementów podobnie jak w TM3. Raz przeciąłem sobie rękę o wystającą krawędź lampy tylnej, a jak sprzedawałem to kupujący mocno przyglądał się, że przód nierówno spasowany. Samochód bezwypadkowy od nowości w moich rękach, ale produkcja RPA. Niby premium ale... wg mnie Mercedes zaczyna się od klasy E.
Uważam, że nie należy mówić o samochodach premium tylko markach premium. Bo w dużym uproszczeniu, Mercedes Citan jako premium jest dużo droższy od Renault Kangoo a przecież to te same samochody.
 

Attachments

  • 64C83CA9-C433-4E09-98C1-E3E09446D480.jpeg
    64C83CA9-C433-4E09-98C1-E3E09446D480.jpeg
    54,9 KB · Liczba wyświetleń: 67
  • 12B85C06-D466-4E84-B12A-D1B9C06289A5.jpeg
    12B85C06-D466-4E84-B12A-D1B9C06289A5.jpeg
    29,6 KB · Liczba wyświetleń: 72
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
Chciałbym zwrócić uwagę na przemianę autora wątku wg którego jakość jest „skandaliczna”
#1)
Wewnętrznie czuję się oszukany i już tłumaczę dlaczego. Przed zakupem miałem świadomość ze samochód Tesla Model 3 nie jest pozbawiony wad, ale wydźwięk Internetu jest taki, że samochody z którymi są problemy stanowią mały promil wszystkich sprzedanych. Tak też do niedawna myślałem....Poświęcę swój czas i pieniądze na jej rozreklamowanie, aby przyszli potencjalni właściciele mieli prawdziwy obraz sytuacji, mój niestety był wypaczony.
#9)
Jeżeli swoją stroną, którą przygotowuję odwiodę od zakupu kilkaset osób to uznam to za sukces edukacyjne.
#557)
Słaba jakość wykonania Tesli Model 3 balansuje na granicy, którą jestem w stanie zaakceptować klasyfikując to auto jeszcze do segmentu premium. Pomijając jakość wykonania, samochód ma wiele pozytywnych cech, a jazda nim sprawia przyjemność, o czym wcześniej także pisałem. Obecnie rozważam zakup drugiego auta, tym razem Tesli Model S Paid...
 

v460

Fachowiec
Nowy model C-klasy w206 jest już dostępny w salonach. Z tego co słyszałem jakość plastików wydaje się dużo gorsza niż w poprzedniej wersji. Poprzednią wersję w205 używałem 4 lata przed zakupem TM3. Jakościowo jest podobnie jak w TM3. W MB parują przednie reflektory i kierunkowskazy w lusterkach, schodzi kolor na zaślepkach bagażnika dachowego, we wnętrzu trzeszczy konsola środkowa, zegary, boczki drzwi. Schodzi kolor z panelu sterowania szyb i lusterek. Eco skóra Arctico jest duzi twardsza niż w TM3 i pęka nawet po 60k km. Spasowanie elementów podobnie jak w TM3. Raz przeciąłem sobie rękę o wystającą krawędź lampy tylnej, a jak sprzedawałem to kupujący mocno przyglądał się, że przód nierówno spasowany. Samochód bezwypadkowy od nowości w moich rękach, ale produkcja RPA. Niby premium ale... wg mnie Mercedes zaczyna się od klasy E.
Uważam, że nie należy mówić o samochodach premium tylko markach premium. Bo w dużym uproszczeniu, Mercedes Citan jako premium jest dużo droższy od Renault Kangoo a przecież to te same samochody.
Ja miałem w204. No i wg mnie to było bardzo solidnie wykonane auto - spasowanie na medal, spinki, zapinki trwałe, listwy przylegają idealnie itd. Jadąc tym miało się wrażenie poruszania autem premium (cokolwiek to oznacza): cicho, płynnie, zawieszenie rewelacyjne - komfortowe na wybojach, sztywne na autostradzie. Ale... no właśnie: po jakimś czasie plastik na tunelu środkowym zaczął obłazić z farby, plastikowa roletka na tunelu łatwo się rysowała, a najgorsze fotele z ekoskóry - niby perforowane i wyglądające bardzo dobrze (chociaż w znacznie mniejszym stopniu przypominały skórę niż te z Tesli), do tego perforowane. Niby super. Tylko problem polegał na tym, że to zaczynało pękać, odpryskiwać i to mimo jakiś 120kkm przebiegu i faktu, że nie siedział na nich nigdy nikt powyżej 75kg. Dodatkowo w tych autach ponoć rdzewieje na potęgę tylny wózek (u mnie nie rdzewiał, bo garażowany, ale to podobno standard). Tak jak standardem jest wyciąganie się łańcucha rozrządu już przy 80-90kkm i uszkadzanie kół zębatych, jak się w porę tego nie wychwyci.
Czy powyższe psuło mój odbiór tego samochodu? Przeciwnie - uważam, że to było jedno z przyjemniejszych aut, którymi miałem okazję jeździć. Szacunek dla niemieckich konstruktorów.
 
Top