Skandaliczna jakość samochodu

Bartosz

Pionier e-mobilności
„Ja z litości nie będę tu cytował kolegi Michała który i tak tego nie przeczyta, a ma w stosunku do swojej tesli najwyraźniej syndrom Sztokholmski, i twierdzi że auto ma idealne, i że nawet dach mu się w upale nie przegrzewa”

Dla mnie takie bezkrytyczne podejście jest ciekawym zjawiskiem społecznym, które staram się zrozumieć. Jest to o tyle dla mnie trudne, gdyż ja po prostu kupiłem kolejny samochód, który pod pewnymi względami jest na prawdę super w odniesieniu do poprzedniego, ale te zalety nie przysłaniają mi całości.

Czytam obecnie poniższą książkę, aby zrozumieć ten stan umysłu. Zaczynam rozumieć dlaczego przekonanie klientów, iż kupując Teslę uczestniczą w czymś wielkim, że są wyjątkowi, jest tak ważne z marketingowego punktu widzenia. Takie przesłania Elona Muska jak: „Będziecie mogli podróżować za darmo, w nieskończoność, na samym świetle słonecznym!” na prawdę potrafią porwać tłumy i nikt nie będzie zwracał uwagi na takie drobiazgi jak krzywe blachy, czy wady lakieru. To są wręcz śmieszne drobiazgi w tym wielkim i wzniosłym planie zbawienia ludzkości. To nie są moje słowa, to Elon Musk mówi o „misji zbawienia ludzkości”.
 
Last edited:

krist

Posiadacz elektryka
A co do "nie jesteśmy specjalnie ekologiczni" to bym się nie zgodził - od roku mam na dachu 10kW fotowoltaiki, a od 12 lat grzeję chałupę pompą ciepła, mam rekuperację i oczyszczalnię ścieków
tu mnie nie zagniesz, mam to samo, w tym panele od 10 miesięcy,10kW, i widzę że one ledwo pokryją zapotrzebowanie tego całego elektrycznego cyrku, dla auta niewiele zostanie
Mnie natomiast irytuje fakt, że ciągle się podnosi argument produkcji energii z węgla. Samochód elektryczny nie produkuje energii. Samochód elektryczny pozwala na wyeliminowanie emisji CO2 w bardzo dużym stopniu. Czy jakieś Państwo z tego skorzysta czy nie to już rola Państwa.
oczywiście że to rola Państwa, natomiast jeśli Państwo jej nie wypełnia to nie ma co udawać że nasze auta napędzane są wonią róż i pyłkiem kwiatowym
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Technologia jest premium bo rynek samochodów to jest taki marazm i zagrzybienie pod względem podejścia do technologii, że wszystko co im wychodzi to mniej więcej pasat w dieslu z max obsługa android auto.

Przyjemność z jazdy jest SUPER GIGA MEGA PREMIUM - w ciszy dyskretnie, super szybko bez pierdzenia dziesięcioma wydechami żeby ludzie widzieli.

Ktoś kiedyś napisał, że to jest nowa definicja premium i ja się z tym zgodzę bo stare premium to takie przy Tesli wydaje się zabawne :). Jakby na początku XX wieku jak wchodziły samochody kupować zdobną karocę z kucykami i krzyczeć że to jest premium a tamto to nie ma racji bytu.
dobrze napisane :)
Ja ogolnie od kilku ladnych lat jestem mocno rozczarowany niemieckim premium w segmencie D - 90% tego co jezdzi po polskich drogach to auta za 150-200k PLN, polowy wyposazenia z cennika brakuje bo budzet sie nie spina, wiekszosc R&D idzie w gustowne pakiety stylistyczne - przyciemnianie lamp, plastikow, przeszycia pasow bezpieczenstwa, skaj na desce rozdzielczej, fejkowe wydechy, grille z krysztalkami svarowskiego etc etc - a mechanicznie to samo co w Octavii/Passacie 2.0
A jezeli ma byc prawdziwe PREMIUM - porzadne wyposazenie, indywidualna tapicerka z pieknej skory, silniki 6 cylindrowe etc etc to auto kosztuje spokojnie 350k PLN a po 3 latach wartosc rezydualna w okolicach 40-45% bo akurat mamy maly lifting i Twoje auto jest juz "stare", biznes zycia :)
Reasumujac - marka Audi czy BMW jest premium bo sa opcje w cenniku, tyle ze 90% 3-er i A4 jezdzacych po drogach kolo premium nawet nie stalo - ot niemiecka filozofia premium.
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Obejrzałem ten materiał. Możemy mieć odmienne zdanie czy Tesla Model 3 jeszcze jest Premium, czy już nie, ale fakt jest taki, że przy tym BMW wygląda bardzo biednie, niechlujnie i wyjątkowo spartańsko np. ze swoimi blachami bez mastyki jak w puszce konserw, zamazanymi szparami jakimś silikonem czy innym kitem, uszczelkami wyglądającymi jak dętki rowerowe, wszechobecnym termokurczliwym pofalowanym plastikiem czy zawiasami bagażnika przypominającymi zestaw młodego majsterkowicza. Jeżeli przyjąć, że Premium to pewna skala, to oba te auta znalazłyby się na jej przeciwległych brzegach.
Przed zakupem drugiej TM3, jako entuzjasta marki BMW, wzialem na jazdy testowe iX3 myslac ze moze "zaklika" miedzy nami.
I pomimo tego, ze blachy lepiej spasowane czy ze "skora" ciut bardziej skorowata (Vernasca? - przemielona skora z plastikiem) niz skaj w TM3 - to auto po prostu sie nie broni w zaden sposob :(
Te polacie tandetnego piano black, te odpustowe "chromowe" przyciski, ten design sprzed 10 lat, ten KRATER zamiast frunka (snip z filmikow Bjorna), brak AWD (bo zasieg i waga bylyby wtedy komiczne) - tego sie po prostu nie da przelknac w obliczu tego co oferuje Tesla.

PS. Zerknij tez na 2 zdjecia z mojej bylej 1-er F20 - fotele pordzewialy cale od spodu, pordzewiala tez klapa bagaznika, a aluminiowe sruby laczace silniczek elektryczny z przekladnia kierownicza skorodowaly i odpadly (3szt) --> laweta i do serwisu --> gdyby takie rzeczy byly w TM3 to skowyt w internecie siegalby CHMUR.

PS. BMW w iX3 nie umie wyinzynierowac nawet ladowania indukcyjnego telefonu - telefon sie przegrzewa i przerywa ladowanie bo podstawka zle zaprojektowana. Obsluga glosowa po polsku? Po co to komu - dla mnie takie rzeczy dyskredytuja marke premium chocby w cenniku byla tapicerka z napletkow wielblada za 50k$ a blachy bylyby zlicowane co do mikrometra :/
 

Attachments

  • 51141675501_e4219df7eb_o.jpg
    51141675501_e4219df7eb_o.jpg
    194,4 KB · Liczba wyświetleń: 75
  • 51153532174_ace1ce3313_o.jpg
    51153532174_ace1ce3313_o.jpg
    2,6 MB · Liczba wyświetleń: 75
  • 51200632039_6d2ab94103_o.jpg
    51200632039_6d2ab94103_o.jpg
    150,9 KB · Liczba wyświetleń: 81
  • 51200061478_86d525d2a0_o.jpg
    51200061478_86d525d2a0_o.jpg
    317,1 KB · Liczba wyświetleń: 72
Last edited:

Relevant

Fachowiec
My w naszych polskich realiach nawet nie jesteśmy specjalnie ekologiczni, 82% energi w SuC pochodzi z węgla, prawda?
Do końca tego roku wszystkie SuC mają być zasilane w 100% OZE. Także raczej nieprawda.
W moim zakładzie energetycznym mam 25% OZE... ale faktycznie płacę specjalnie więcej, i auto mam zasilane w 100% OZE.
Z litości już nie porównuję emisji CO2, nawet zakładając krajowy miks energetyczny, z analogicznym co do osiągów ICE :)
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Przed zakupem drugiej TM3, jako entuzjasta marki BMW, wzialem na jazdy testowe iX3 myslac ze moze "zaklika" miedzy nami.
I pomimo tego, ze blachy lepiej spasowane czy ze "skora" ciut bardziej skorowata (Vernasca? - przemielona skora z plastikiem) niz skaj w TM3 - to auto po prostu sie nie broni w zaden sposob :(
Te polacie tandetnego piano black, te odpustowe "chromowe" przyciski, ten design sprzed 10 lat, ten KRATER zamiast frunka (snip z filmikow Bjorna), brak AWD (bo zasieg i waga bylyby wtedy komiczne) - tego sie po prostu nie da przelknac w obliczu tego co oferuje Tesla.

PS. Zerknij tez na 2 zdjecia z mojej bylej 1-er F20 - fotele pordzewialy cale od spodu, pordzewiala tez klapa bagaznika, a aluminiowe sruby laczace silniczek elektryczny z przekladnia kierownicza skorodowaly i odpadly (3szt) --> laweta i do serwisu --> gdyby takie rzeczy byly w TM3 to skowyt w internecie siegalby CHMUR.

PS. BMW w iX3 nie umie wyinzynierowac nawet ladowania indukcyjnego telefonu - telefon sie przegrzewa i przerywa ladowanie bo podstawka zle zaprojektowana. Obsluga glosowa po polsku? Po co to komu - dla mnie takie rzeczy dyskredytuja marke premium chocby w cenniku byla tapicerka z napletkow wielblada za 50k$ a blachy bylyby zlicowane co do mikrometra :/
Z fotelami Cię pocieszę. To nie jest wada, tak ma być, one mają rdzewieć. Tak przynajmniej twierdzi Tesla, ponieważ w Modelu 3 także rdzewieją.

84E1A020-0A50-47FB-96B8-BA6442C8457C.jpeg
 
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
Też właśnie czytam tę książkę i gościu (Musk) ma raczej „zryty beret”. Nie jeden dawno rzucił by ten biznes po tym jakie kłody rzucali mu pod nogi, ale chyba on naprawdę chce przyspieszyć tę elektromobilność. Dla mnie on jest jak Steve Jobs. Też większość się śmiała z telefonów bez klawiatury. I co mamy teraz…
Czy Chińczycy przyspieszyli by elektromobilność w Europie? Wątpię. Mają wielu producentów samochodów elektrycznych i technologicznie są naprawdę wysoko, jednak to inna mentalność. Oni maja inne priorytety. Starają się wejść na rynek Europejski ale starzy gracze również rzucają im kłody pod nogi. Przykład jednej z marek chińskich która chciała sprzedawać samochody w Europie. Zrobiono crash test samochodu i wyszedł tragicznie. Potem Chińczycy kupili Volvo i dzięki temu dostali dostęp do tego jak poprawić bezpieczeństwo bierne. Po dwóch latach odświeżony model dostał już wysokie noty w crash teście. Europejczykom wszystko co chińskie kojarzy się ze zła jakością. Często bywam w Chinach i kiedyś Chińczyk wytłumaczył mi jak to wygląda na podstawie kubka (bo właśnie piliśmy herbatę), jeżeli klient chce aby wyprodukować mu kubek za 0,50 USD to oni to zrobią, tylko że ucho odpadnie po pierwszym użyciu. Taki sam kubek mogą zrobić za 5 USD i będzie on naprawdę trwały i jakościowo idealny. Wszystko zależy od zapotrzebowania klienta i jego budżetu. No mają jeszcze problem z podróbkami, ale powoli ludzie zauważają że chińskie rodzime marki mogą być naprawdę dobre. Nie zapomnę jak kilkanascie lat temu kupiłem bratanicy telefon Nokia w Chinach. Nawet Nokia nie wiedziała że produkuje taki model telefonu. W gimnazjum był sztos, telefon miał dwie karty sim, dotykowy wyświetlacz i tuner TV.
Wracając do Tesli to uważam że TM3 jest takim koniem pociągowym dla Tesli tak jak Golf czy Garbus dla VW. Dołącza teraz do tego TMY. Mogli by się skupić tylko na TMS i TMY, ale wtedy większość z nas raczej by nie jeździła Teslą.
 

v460

Fachowiec
tu mnie nie zagniesz, mam to samo, w tym panele od 10 miesięcy,10kW, i widzę że one ledwo pokryją zapotrzebowanie tego całego elektrycznego cyrku, dla auta niewiele zostanie
Ale że jak Cię nie zagnę? Moje 10kW produkuje jakieś 8.5MW rocznie. Pompa ciepła z 1kW robi ok. 4kW. Zapewne w 100% nie zmieszczę się ze swoim zużyciem w tych 8.5MW, ale nie zużywam w tym czasie benzyny. Na transport i dom zużycie dobrane z sieci będzie pewnie tyle co gdybym mieszkał w kawalerce i jeździł tramwajem. Zużycie energii elektrycznej przez samochód w porównaniu z tym co zużywa dom można uznać za śladowe.

To jest słaby wynik? lepiej by było, gdybym palił węglem i jeździł na olej napędowy?
 
Top