Skandaliczna jakość samochodu

krist

Posiadacz elektryka
Panowie, jest takie ładne słowo - awangarda. I Tesla taka jest - idzie pod prąd ;-) i wszystko robi po swojemu (raz by oszczędzić, dwa że nie ma doświadczenia a trzy że jeszcze nikt nie był tam, gdzie w kilku elementach są oni). I tyle.
na pewno to firma innowacyjna, bez dwóch zdań. I skuteczna, bo było już wielu innowatorów którzy nie wyszli poza własny garaż. Ale robią to w dostępnych dla ludzi cenach , i tnąc koszty na jakości gdzie się da. Chwała im za to, ale nie ma co udawać że tak nie jest
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Jeśli chodzi o technologię, to oczywiście masz racje, unikalne technologie czy wyposażenie to coś co wyróżnia producentów premium. Ale nie jest tak że każdy kto wymyśli jakąś unikaną technologię automatycznie staje się producentem premium, nawet jak cała reszta nie nadąża. Kazdy producent samochodów, or Bentleya po Skodę opisuje jak to ma coś czego nikt inny nie wymyślił. Na dotek to częściowo nieaktualne, bo OTA ma wielu producentów, elektrycznie sterowaną kieronice czy duże ekrany też. Osiągi czy "technologia" same w sobie nie czynią auta premium, jeśli nie idzie za tym cała reszta.
Przeciętny passat za 150 będzie gorzej wykonany od przeciętnej g30 za 150, to fakt. Ma może ciut więcej wyposażenia, ma lepszy silnik, i ogólnie daje więcej w tej samej cenie, ale np deska rozdzielcza BMW jest lepiej wykonana. No i do passata nie zamówisz reflektorów laserowych, ani lakieru indywidualnego, i to go odróżnia.
A czy do nowego BMW iX3 czy leciwego i3 (oba auta podobno premium) zamowisz reflektory laserowe?
Zamowisz lakier indywidualny?

Naprawdę dziwię się że tak trudno Ci to zrozumieć. Popatrz sobie na specyfikacje skody superb/passata/audi a4. Audi w tej samej cenie co superb będzie biedniejsze i mieć słabszy silnik, ALE to do audi możesz zamówić tysiąc bezsensownych często dodatków, typu przeszycia foteli w wybranym kolorze, bo to audi ma konkurować w segmencie premium, a nie superb. I to audi najpierw dostaje najnowsze technologie napędu, świateł czy hamulców.
Niemieckie premium dzisiaj to w wielkim uproszczeniu jeden produkt opakowany w 10 roznych papierkow - w srodku mechanicznie to samo (silnik, osiagi etc), na zewnatrz rozni sie sie tak jak piszesz przeszyciami, klikiem przyciskow, iloscia chromu etc etc - PIERDOLAMI.
Wyznacznikiem byla i bedzie cena - jezeli wezmiesz BMW G20 za 150-200 tys PLN i Passata za 150-200 tys PLN to miedzy jednym a drugim autem roznice sa KOSMETYCZNE bo nie moga byc inne, BMW nie ma magicznego sposobu na lepsza jakosc w tej samej cenie.
Premium sie zaczyna w takiej 3-er od ~300k PLn - gdzie mozesz juz kupic 6 cylindrow, gdy mozesz kupic 500KM etc etc


Jeśli porównasz BMW e90 do specyfikacji skody, vw, renault czy peugota z tego samego czasu to zobaczysz różnicę, co oferowało BMW a czego tamte marki nie miały. Miałem e90 dawno temu i wspominam jakość budowy i technologię napędu tego auta do dziasiaj jako wiodącą w klasie. Więc jest używanym samochodem klasy d premium. To że ktoś wyspecyfikował go sobie w podstawie, to już był jego wybór,
Mialem kiedys 2 szt E90 i wykonanie tych aut bylo GORSZE od podobnego Passata czy innego Peugeota z tej samej/wyzszej klasy.
Mimo ze uwielbialem te auta bo mialy TECHNOLOGIE lepsza od konkurencji i to dla mnie bylo w nich premium.

Sorry ale wnętrze 3, czy poprzedniej S (nowej nie widziałem na żywo) po prostu nie przystają do żadnego premium, są kiepskie nawet jak na standardy popularne. Fajnie zaprojektowane, zapewne z lekkich materiałów, ale i kiepskiej jakości. Tak, gdyby oferowali nappę, alcantarę i kilka wariantów wykończenia to by była oferta premium, nawet jeśli 90% klientów by wzieło podstawę, na tym to polega.
Zobacz np drzwi modelu 3 za 200k PLN i zobacz drzwi np VW ID3 za 200k PLN - wtedy porozmawiamy na temat jakosci materialow premium/nie-premium.
Ja w modelu 3 widze minimalizm a nie tanioche - alcantare (drzwi, tunel), fornir na desce i drzwiach, doslownie wszedzie miekkie plastiki.
Kierownica gumowa jest tania ale za to mala i schludna wiec wybaczam chociaz oczywiscie wolalbym z nappy.


Tesla jest (jeszcze) w polskich warunkach autem mało znanym, egzotycznym, ale w żaden sposób nie pasuje mi do marek premium, tyle. Wiem ze większość osób tu przesiadła się z BMW czy Mercedesa, i teraz na siłę szuka potwierdzenia że kupili coś równie prestiżowego, ale tak po prostu nie jest. Tesla ma byc popularnym autem elektrycznym, i zresztą tak jest wyceniona, to są dość tanie samochody.
No nawet nie zaczynajmy o poziomie obsługi klienta...
Tanie to jest 318i za 122k PLN (niby premium) czy Octavia 2.0 TDI za 100k PLN.
TM3P za 270k PLN nie jest az takim tanim autem, mozna za to kupic przyzwoicie wyposazone 5-er 530i z 20% rabatem.

Ja jestem uczulony na detale i dla mnie premium Tesli wyraza sie w drobnych szczegolach - po obsludze navi, po rozwiazaniach w sofcie, po glupiej automatycznie otwieranej/zamykanej klapce od ladowania. Takich detali w TM3 jest dziesiatki.

A ze naturalnej skory nie ma czy "shadow line" - kogo to rusza, za pol roku bedzie mozna kupic i4 i zobaczymy ilu osobom tak naprawde zalezy na tym mitycznym niemieckim "premium".

PS. Widziales nowa C-klase? Ten tablet, haptyczne przyciski, fejkowe wydechy, plastik-fantastik doslownie wszedzie? Tak wyglada premium? :/
 

krist

Posiadacz elektryka
A czy do nowego BMW iX3 czy leciwego i3 (oba auta podobno premium) zamowisz reflektory laserowe?
A do Tesli Model 3 zamówisz ledy adaptacyjne, co w BMW 3 było juz możliwe w 2016 roku? Zamówisz HUD? Zamówisz fotele do których nie przyklejasz się po 200km jazdy w upalny dzień? No właśnie.

TM3P za 270k PLN nie jest az takim tanim autem, mozna za to kupic przyzwoicie wyposazone 5-er 530i z 20% rabatem.
cały czas popełniasz ten sam błąd, porównujesz aut elektryczne do spalinowego w tej samej cenie. W elektryku płacisz sporo za baterie, nie udawaj że tego nie rozumiesz. I tak, Tesla Model3 LR za okolice 250 tyś to ta sama półka cenowa co Skoda Enyaq, czy Ionic5, czy Kia EV6. Wersja performance Kii jest DROŻSZA niż wersja performace Tesli, to ustawia troche to auto w szeregu, prawda?

Zobacz np drzwi modelu 3 za 200k PLN i zobacz drzwi np VW ID3 za 200k PLN - wtedy porozmawiamy na temat jakosci materialow premium/nie-premium
Dla mnie oba to ten sam segment, że Tesla akurat drzwi postanowiła wykończyć gustowną alcantarą, a już na przykład fotele najtańszą wersją eko skóry, to już inna sprawa.
Premium sie zaczyna w takiej 3-er od ~300k PLn - gdzie mozesz juz kupic 6 cylindrow, gdy mozesz kupic 500KM etc etc
na własnie cały czas Ci tłumaczę że segment premium jest definiowany na podstawie tego co może być. a nie co jest. To tak jakbyś powiedział że Rolls Royce Ghost jest luksusowy dopiero jak go doposażysz powyżej 4 milionów złotych, bo wcześniej to nie.


PS. Widziales nowa C-klase? Ten tablet, haptyczne przyciski, fejkowe wydechy, plastik-fantastik doslownie wszedzie? Tak wyglada premium? :/
Na żywo nie widział tego auta żaden z nas, więc nie wiem czy nie popsuli czegoś. Poprzedni model C, mimo że już miał naprawdę sporo lat, prezentował się jakościowo o wiele lepiej niż Tesla model 3

Cały czas uciekasz przed faktami, czy porównaniem skoda-vw-audi, tu masz najlepszy przykład jak koncerny definiują markę premium. Chyba że audi w przeciwieństwie do Tesli nie jest premium.
Takich detali w TM3 jest dziesiatki
wiesz kto ma najwięcej takich detali? Skoda. Jest na to nawet taka ich nazwa, pakiet simply clever :)
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Ale o czym jest ta dyskusja premium nie premium, znowu jęczenie że nie premium to można zawsze jeździć dalej BMW czy tam Luksusem czy innym Mercedesem. Ja takiego premium nie poważam bo to jest zwykły blichtr, auta takie mi się kojarzą z krzyczeniem na ulicy "jestem panie bogaty patrz pan, patrz jaki wielki patrz jaki ociekający złotem".

Minimalizm Tesli jest super premium - wnętrze mnie nie chce przytłoczyć wszystkimi luksusowymi dodatkami, miliardem guzików i innego zbędnego dziadostwa.

Technologia jest premium bo rynek samochodów to jest taki marazm i zagrzybienie pod względem podejścia do technologii, że wszystko co im wychodzi to mniej więcej pasat w dieslu z max obsługa android auto.

Przyjemność z jazdy jest SUPER GIGA MEGA PREMIUM - w ciszy dyskretnie, super szybko bez pierdzenia dziesięcioma wydechami żeby ludzie widzieli.

Obsługę klienta w salonie mam również w głębokim poważaniu, nie potrzebuję pana co mi będzie schlebiał, że samochód kupuję.

Ktoś kiedyś napisał, że to jest nowa definicja premium i ja się z tym zgodzę bo stare premium to takie przy Tesli wydaje się zabawne :). Jakby na początku XX wieku jak wchodziły samochody kupować zdobną karocę z kucykami i krzyczeć że to jest premium a tamto to nie ma racji bytu.

Podsumowując jeśli ktoś bardzo potrzebuje podkreślać swój stan posiadania to TESLA nie jest dla niego (ale jest premium czy chce czy nie).
 

krist

Posiadacz elektryka
Technologia jest premium bo rynek samochodów to jest taki marazm i zagrzybienie pod względem podejścia do technologii, że wszystko co im wychodzi to mniej więcej pasat w dieslu z max obsługa android auto.
Chyba przespałeś ostatni rok-dwa, bo właśnie trwa totalna rewolucja, marki w końcu zabrały się za zmianę napędu na elektryczny, i nie, nie dlatego że Tesla, tylko dlatego że Chiny i EU, a teraz również USA za chwilę zakażą sprzedaży nowych aut ICE
Ktoś kiedyś napisał, że to jest nowa definicja premium i ja się z tym zgodzę bo stare premium to takie przy Tesli wydaje się zabawne :). Jakby na początku XX wieku jak wchodziły samochody kupować zdobną karocę z kucykami i krzyczeć że to jest premium a tamto to nie ma racji bytu

Nie to tak jakby powiedzieć że ford model T to blichtr i premium, bo ma silnik spalinowy i nie jest karocą. Napęd elektryczny ma wiele zalet, jakby nie miał to by nas tu nie było, i na przykład jedną z zalet jest cicha jazda. Ale wśród elektryków też będą takie w których jest ciszej i głośniej. I to znowu będzie wyznacznikiem miejsca w szeregu.
Podsumowując jeśli ktoś bardzo potrzebuje podkreślać swój stan posiadania to TESLA nie jest dla niego
na razie - trochę jest, masz zielone tablice i auto dość egzotycznej marki, więc chcesz się wyróżnić to bierzesz teslę, chcesz być anonimowy bierzesz ID4 albo toyotę camry (w tej samej cenie albo i droższe)

(ale jest premium czy chce czy nie).
Tu widzę jest mocne parcie na premium, więc ustąpię: tak Tesla jest Premium, i jej banda też jest debeściak
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Chyba przespałeś ostatni rok-dwa, bo właśnie trwa totalna rewolucja, marki w końcu zabrały się za zmianę napędu na elektryczny, i nie, nie dlatego że Tesla, tylko dlatego że Chiny i EU, a teraz również USA za chwilę zakażą sprzedaży nowych aut ICE
Tak, przespałem przepraszam :).
Nie to tak jakby powiedzieć że ford model T to blichtr i premium, bo ma silnik spalinowy i nie jest karocą. Napęd elektryczny ma wiele zalet, jakby nie miał to by nas tu nie było, i na przykład jedną z zalet jest cicha jazda. Ale wśród elektryków też będą takie w których jest ciszej i głośniej. I to znowu będzie wyznacznikiem miejsca w szeregu.
Tak, jak zwykle masz rację :)
na razie - trochę jest, masz zielone tablice i auto dość egzotycznej marki, więc chcesz się wyróżnić to bierzesz teslę, chcesz być anonimowy bierzesz ID4 albo toyotę camry (w tej samej cenie albo i droższe)
Oczywiście, że tak jest, znów masz rację jak już wspomniałem :)
Tu widzę jest mocne parcie na premium, więc ustąpię: tak Tesla jest Premium, i jej banda też jest debeściak
Pełna zgoda masz prawo ustąpić, jednak ja tobie ustąpię również, więc Tesla nie jest super zupełnie, nie jest premium, premium są inne wspaniałe karoce. Czyli temat zamknięty tak?
 

krist

Posiadacz elektryka
Tak, przespałem przepraszam :).

Tak, jak zwykle masz rację :)

Oczywiście, że tak jest, znów masz rację jak już wspomniałem :)

Pełna zgoda masz prawo ustąpić, jednak ja tobie ustąpię również, więc Tesla nie jest super zupełnie, nie jest premium, premium są inne wspaniałe karoce. Czyli temat zamknięty tak?
tak mi się przypomniało a propos iX3, ja oczywiście jestem małym żuczkiem co się nie zna i nic nie wie o "nowym premium" ale może posłuchasz eksperta:

i tu jeszcze podsumowanie:

 

Michal

Moderator
Nie wiem nawet, co krist napisał, bo mam go zablokowanego (tak mnie to cieszy :D) ale widzę po odpowiedziach innych, że dyskusja jest o premium, więc też wrzucę swoje 3 grosze.

A żeby było premium, to nie musi być szampana przy odbiorze, uścisku ręki kierownika salonu, zdjęcia z przekazania kluczyków i czerwonego dywanu? Tak chyba Lexus wybił się w US na markę premium...No i oczywiście ceną 2x wyższą niż Toyota.
W PL takie historie słyszałem o Passacie i pewnie dlatego był czas kiedy nawet uchodził za luksusowy.

A jak ja otworzę salon prywatny Tesla i za dodatkowe 50k będę zapewniał sprawdzenie detali, dywan, szampan, zdjęcie itp, to kupicie u mnie? Jeśli tak to już dziś możecie iść do TeslaDlaCiebie i nawet taniej wyjdzie, bo oni chyba biorą 20k. No ale nie będzie Szampania i zdjęcia na którym kluczyk dotyka w tym samym momencie dłoni kierownika salonu i Twojej... Ten wymarzony moment kiedy ktoś podaje Co kluczyk, a nie po prostu otwiera auto i pozwala wsiąść i odjechać. To nie będzie premium na bank...

Osobiscie, nawet za 200k nie wziąłbym najbardziej wypasionej nowej S klasy albo jakiegoś BMW 6 czy tam jakie jest najwyższe. Nie dlatego, że mnie nie stać, tylko dlatego, że Tesla ma to coś, a inne auta nie mają. Dlatego wszyscy tu jesteśmy.
Teraz zastanawiam się tylko czy następną kupić TMY, czy szarpnąć się na TMS Plaid. Też nie dlatego, że potrzebuje luksusu, ale dlatego, żeby jeszcze bardziej być uczestnikiem rewolucji. Móc łyknąć każdego (KAŻDEGO) na każdych światłach, a do tego jeszcze, kiedyś powiedzieć, że byłem jednym z pierwszych w kraju i EU. To jest luksus. To jest premium. I to wszystko za 500k. To są jakieś jaja normalnie. Nie 2-5 mln USD tylko 500k PLN. 5x drożej niż średnia cena nowego auta w PL, a nie 20-50x...

Cokolwiek byś nie napisał o Tesli, to już wszystko jest pozamiatane, a te "marki premium" jak się nie przedstawia na ten sam tok myślenia, to za 20 lat nikt nie będzie o nich pamiętał.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Dzisiaj miałem farta, pierwszy raz widziałem Model 3 i do tego LR 2021 na tablicach z Norwegii. Różnił się kolorem tapicerki oraz kołami. Niestety nie było kierowcy, więc samochodu oczywiście nie dotykałem, chociaż korciły mnie progi 😂Obejrzałem go sobie, poświęcając dosłownie kilka chwil. Niczym nie odbiegał od mojego. Wystający reflektor, prawy błotnik, trochę krzywo wklejony dach, trochę krzywe szpary, no i wiadomo standardowo zapadnięte tylne klamki. Robiło się ciemno, a obok stała latarnia, więc wystarczyło, że obszedłem auto dwa razy dookoła i zauważyłem jeden zaciek i dwa zalakierowane paprochy. Miał chlapacze, ale nie wyglądały na oryginalne. W Norwegii widać że też się boją odpadającego lakieru z progów.
 
Last edited:
Top