Wrażenia z jazdy w trasie

bart_zaw

Posiadacz elektryka
Mniej boli a ocenę jak wygląda pozostawiam. W każdym bądź razie mnie ten pasek uchronił i z białym ujdzie. Może hyyc czarny czerwony. Cos za coś


View attachment 11022
Mam na Mini założone i działają tylko według mojego wulkanizatora który ich sporo montuje mają tendencję do zsuwania się na osi przedniej przy dużych obciążeniach na zakrętach.
 

kristof46

Fachowiec
Rzecz jaką zauważyłem dziś po 5k kilometrów... włączenie "autopilota" w korku zawsze kończy się na tym, że pierwsze przyśpieszenie i hamowanie jest bardzo gwałtowne, później jakby dostosowuje się do ruchu i prędkości pojazdów, przyśpiesza i hamuje delikatnie.

Druga sprawa to "autopilot" na ostrym zakręcie - np zjazd z drogi szybkiego ruchu, serpentyną na most nad nią... jak jest auto przedemną to nie ma problemu, jak znika (czyli powiedzmy widzę bardziej bok samochodu, niż jego tył na zakręcie 270 stopni) to albo autopilot przyśpiesza do zadanej prędkości jak wariat, albo grzecznie zwalnia sobie, bo wie że jest na ostrym zakręcie.
Bazowy autopilot to wyłącznie połączenie aktywnego tempomatu i asystenta utrzymania pasa ruchu. Jeśli się nie myle dopiero rozszerzony będzie reagował na ostrość zakrętów. Szkoda ze tak jest bo moje audi które średnio jechało prosto na tempomacie mimo wszystko wykrywało ostrzejsze zakręty
 

kristof46

Fachowiec
też tak mam, pewnie jakieś ograniczenie przed uszkodzeniem mechanizmu
To jeszcze zauważyłem ze ostatnio zdarzyło mi się ze omawiana przednia cześć siedziska nie chciała się podniesc. Dopiero poruszenie fotela w przód czy w tył „odblokowywało” tę funkcję.
Nie wiem czy to jakaś wada mechanizmu czy znowu jakieś dziwaczne zabezpieczenie.
 

itguy

Posiadacz elektryka
To jeszcze zauważyłem ze ostatnio zdarzyło mi się ze omawiana przednia cześć siedziska nie chciała się podniesc. Dopiero poruszenie fotela w przód czy w tył „odblokowywało” tę funkcję.
Nie wiem czy to jakaś wada mechanizmu czy znowu jakieś dziwaczne zabezpieczenie.
to akurat pachnie jak wada, w sumie u siebie ustawiłem raz i teraz ten mechanizm działa tylko jak przesiadam się z żoną i w sumie co do tego nie mam zastrzeżeń, zawsze ustawia tak jak zapisane w profilu.
Na co mogę ponarzekać to jedynie jak wygasła mi łączność premium to zanim odnowiłem subskrypcję to profil dodatkowego kierowcy nie był widoczny i auto nie ustawiało siedzeń pod żonę, co w sumie trochę dziwne jest, nie spodziewałbym że brak Internetu spowoduje takie problemy.

Tak zupełnie z innej beczki, wczoraj na trasie zauważyłem że auto wydaje zdecydowanie więcej dźwięków typowych dla EV niż na początku, nawet jak tylko utrzymuję stałą prędkość powyżej 70-80km/h. Wcześniej tego typu dźwięki słychać było przy przyśpieszaniu/hamowaniu. Podejrzewam że to 100% naturalny objaw i w sumie to w niczym nie przeszkadza, bo to słyszalne jest jak jest naprawdę cicho w aucie, np jak dzieciaki utną komara.
 

kristof46

Fachowiec
to akurat pachnie jak wada, w sumie u siebie ustawiłem raz i teraz ten mechanizm działa tylko jak przesiadam się z żoną i w sumie co do tego nie mam zastrzeżeń, zawsze ustawia tak jak zapisane w profilu.
Na co mogę ponarzekać to jedynie jak wygasła mi łączność premium to zanim odnowiłem subskrypcję to profil dodatkowego kierowcy nie był widoczny i auto nie ustawiało siedzeń pod żonę, co w sumie trochę dziwne jest, nie spodziewałbym że brak Internetu spowoduje takie problemy.
Generalnie system sam wraca do konkretnych zadanych pozycji. Gdzieś widziałem jakieś info (ale nie wiem czy to prawda) że Tesla potrafi ograniczać nam opcje poruszania fotelem jeśli za często się tym bawimy. Generalnie nie jest to jakiś mega duży problem ale czasem występuje. Tak jakby system nie łapał od razu chęci podniesienia siedziska.

Zauważyłem też (ale to wyłącznie pod ostre słońce) dziwną nierówną linię która pojawia się na lusterku wstecznym przy górnej jego krawędzi. Być może to jakaś integralna część lusterka ale szczerze mówiąc pierwszy raz to widzę.
 

ciastek

Pionier e-mobilności

itguy

Posiadacz elektryka

ypl

Pionier e-mobilności
Chciałbym repozytorium kodu móc sobie poprzeglądać, ciekawe ile jest rzeczy których nikt nie odkrył i w sporadycznych przypadkach jakiś fragment kod się odpala.
 

kristof46

Fachowiec
Z tymi fotelami chyba ogarnąłem o co kaman. To tak dla potomnych i dla tych co chcą wiedzieć więcej ;)
Ostatnio rozmawialiśmy na temat tego że część przednia siedzenia (ta pod udami) zatrzymuje się na poziomie 0 ale można dodatkowo ją jeszcze obniżyć (nazwijmy je poziomami minusowymi). I tu cały szkopuł. Jeśli chociażby w trybie łatwego wysiadania mamy ustawiony fotel na jednym z tych poziomów minusowych (a ja tak miałem) to automat nie potrafi podnieść fotela wyżej kiedy wrzucimy już bieg. Nie jesteśmy też wstanie tego od razu zrobić manualnie. Dopiero jakichś 2-3 próba podniesienia tej części fotel ruszy. Można też wykorzystać szybsze rozwiązanie poruszając fotel chociażby przód tył. Wtedy podpora ud zacznie działać i będzie można ją ponownie podnosić i opuszczać.
Wychodzi więc na to że te poziomy minusowe faktycznie są jakimś awaryjnymi i raczej nie należy z nich korzystać. Próbowałem znaleźć coś więcej na ten temat w internecie ale jakoś nie miałem szczęścia.
 
Last edited:
Top