Ford Mustang Mach E poległ na teście łosia!!!

krzyss

Pionier e-mobilności
Kupiłbyś gdybyś miał wydać teraz kasę i wybierać: Mach-E czy Tesla model 3 lub model Y? Tylko dlatego że jest wg Ciebie 10x ładniejszy? I ma te, jak no tam szło, DNA mustanga, czyli nie skręca i nie hamuje?
Jak by byl tak wdajny jak tesla i mial SuC kupil bym bez zastanowienia.
 

Michal

Moderator
i mial SuC
Może już niedługo :) złącze jest to samo, więc jest szansa na otwarcie ładowarek SuC w modelu plug & charge dla Forda w EU.
 

nabrU

Moderator
Przecie MME (lub każdy inny EV) już może ładować się na SuC (co prawda niektórych i nie P&C) tyle, że trzeba jechać minimum za Odrę...
 

wemar

Fachowiec
Jeżeli wg Ciebie tylko szerokie opony powodują tak dobre wyniki to nie mam pytań.
Zaznaczam że TM3 stoi na 235/45R18 więc wg Ciebie powinien mieć wyniki złożone do mustanga.
Dwie rzeczy - szerokość i profil, TM3 ma kapcie szerokie na 235, a MME 225, co nie jest dużą różnicą, ale profil 45 przy MME 65 to prawie przepaść. Można trochę zniwelować większym ciśnieniem w MME, ale różnica nadal będzie mocno wyczuwalna.
W tym sezonie letnie kapcie z pierwszego założenia skończą swój żywot, jak na potrzeby MME, więc następne będą felgi 19 cali i odpowiednie opony. Lepszym wyborem byłyby 20 cali, ale mam obawy co do zasięgu, tym bardziej, że felgi 20 cali poniżej 8,5J raczej się nie uświadczy co przy założeniu pasującej opony 245-265 znacząco odbiłoby się na zasięgach, a i komfort byłby wyczuwalnie gorszy.
W tej chwili na tył pompuję 3 bary i jak dla mnie jest to dobry kompromis.
Wybierz się na tor, zrób kilka kółek zmieniając tylko ciśnienie w kołach i poczujesz w czym rzecz.

Powyżej 1-2h jazdy w każdym aucie kierowanie mi sie nudzi, chcialnym oglądać widoki (w końcu po to tam jadę) bez ryzyka wjechania w barierki lub skoku w przepaść
No, jeśli tak do tego podchodzisz, to wybrałeś złe auto - np. Jaguar cabrio to jest odpowiednie auto na podziwianie widoków, choć ja wolę motocykl, bo jeszcze więcej widać i lepiej czuć trasę.
Malkontencisz, ale chyba to ty łyknąłeś PR na EV i źle wybrałeś auto. Nie bardzo mi też pasuje zestawienie szybkiej jazdy w zakrętach z podziwianiem widoków.
 

cooler

Pionier e-mobilności
bardzo mi też pasuje zestawienie szybkiej jazdy w zakrętach z podziwianiem widoków.
W teście łosia raczej chodzi o to że jedziesz sobie spokojnie podziwiając widoki, wyluzowany a nie spięty i gotowy na wszystko i nagle zaskakuje Cię coś na drodze, co musisz bezpiecznie ominąć a jednocześnie szybko wrócić na swój pas bo masz auta naprzeciwko.
Ta nagłość reakcji i sekwencja 3 gwałtownych manewrów przy dość wysokiej prędkości oraz odpowiedź samochodu na te gwałtowne i często przesadzone manewry jest istotą tego testu.
Nazwa też jest adekwatna bo łoś ważąc kilkaset kilo ma bardzo długie nogi, więc przy próbie wyhamowania i uderzeniu w łosia zamiast ominięcia go następuje podcięcie nóg a cała ta masa wpada przez przednią szybę do kabiny, miażdżąc pasażerów. Najbardziej wysublimowane systemy i poduszki nie uratują przed smiercią w takiej sytuacji.
Więc tak, uderzenie jak twierdził kolega wczesniej nie jest wcale opcją. Tylko ominięcie, przy czym w Szwecji również zauważono że w przypadku aut które nie potrafią bezpiecznie ominąć przeszkody konsekwencje są równie tragiczne, typu drzewo, rów, rzeka, coś z naprzeciwka etc. Stąd takie nagłośnienie rezultatów, żeby ludzie wybierali z glową auta bezpieczne.
I o uświadomienie potencjalnych kupców (a nie obrzydzenie tym co już kupili) mi chodzilo w tym poście. Ale dla niektórych fakty są zbyt cięzkie do przełknięcia, stąd ta gównoburza.
Jak dla mnie EOT, chyba że ktoś dalej będzie twierdził że fail testu to coś pozytywnego.
 

wemar

Fachowiec
Jak dla mnie EOT, chyba że ktoś dalej będzie twierdził że fail testu to coś pozytywnego.
Nie twierdzę, że przegrana MME w teście jest OK. Odniosłem się do porównania z wychwalaniem Tesli, że na lepszą konstrukcję zawieszenia. Aut, które nie zaliczają testu jest sporo, a te które zaliczają test łosia niekoniecznie dobrze wypadają w innych testach. Test jest czysto syntetyczny, bo wystarczy zapakować coś do kufra lub dodatkowe osoby i wynik będzie inny. Dla mnie akurat przyczepność ma znaczenie i nie jeżdżę na przypadkowych oponach czy ciśnieniach.

Co do bezpieczeństwa, to póki MME jest robiony za oceanem, akurat bardziej przekonuje lepsza odporność na uderzenia, szczególnie boczne i od tyłu, bo to ma większe prawdopodobieństwo niż spotkanie łosia. Gdy zacznie się produkcja w Europie to te wytrzymałości trochę spadną, ale póki Ameryka, to Ameryka.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
nie wiem jak w tesli, ale w fordzie jest i dziala "pre-collision assist". i co oznacza "fail"? bo nadal roznica 82km/h, a 71 km/h jest dla mnie w przypadku sytuacji LOSOWEJ bez wiekszego znaczenia. wlasnie tutaj maja zadzialac systemy bezp. w aucie i odpowiednio wczsesniej zareagowac.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ponadto ten test nie został powtórzony po aktualizacji. A aktualizacja zmieniła dużo w zachowaniu auta - w obecnej wersji nie jestem już w stanie pojechać 'delikatnym driftem' jak wcześniej. Kontrola trakcji momentalnie studzi moje zapędy.
 

cooler

Pionier e-mobilności
nie wiem jak w tesli, ale w fordzie jest i dziala "pre-collision assist". i co oznacza "fail"? bo nadal roznica 82km/h, a 71 km/h jest dla mnie w przypadku sytuacji LOSOWEJ bez wiekszego znaczenia. wlasnie tutaj maja zadzialac systemy bezp. w aucie i odpowiednio wczsesniej zareagowac.
Podpowiedź: energia kinetyczna rośnie z kwadratem prędkości. Ta "bez znaczenia" różnica to aż 37% wieksza energia do opanowania (83 vs 71). Co się dzieje jak nie opanujesz widać na filmach, auto lata po całym placu bez żadnej kontroli. No a teraz przenieś te auto na drogę pełną tirów. Ja zostanę przy swoim zdaniu: ma znaczenie.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
jak widze droge pelna tirow , to dostosowuje sie do sytuacji i zwalniam, a nie przyspieszam i robie slalom. tak samo na zakretach i w gorach. cos mi sie wydaje, ze probujesz przeniesc zapedy "rajdowca", na droge publiczna. jak zap, to w sumie nie ma znaczenia czy jedziesz 80, czy 70 km/h, wiec jak juz zostalo wspomnane, mylisz pojecia i szukasz sensacji tam gdzie jej nie ma. bede chcial smigac >80km/h pomiedzy tirami, zaloze szersze opony z mniejszym profilem ' EOT
 
Top