Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Np. albo dobrze uzasadniasz używanie wyłącznie służbowe, co bez tankowania jest prostrze, albo - i ten sposób jest trudniejszy ale pewniejszy - kupujesz auto (np. na spółkę, albo z kimś się dogadujesz) i go wypożyczasz.
Ale jak mam go trzymac pod domem/blokiem ?
Przy z.o.o troche wiem jak ogarnac ale nadal to jest przewal…
 
Last edited:

Szatan

Posiadacz elektryka
Po tygodniu jazdy 3SR wsiadłem dzisiaj na chwilę do Niro i muszę uznać, że Tesla jest lepszym samochodem. Dalej Niro jest bardzo dobrym samochodem, ale wolę Teslę. Po Tesli deska Niro wydaje się przekombinowana a ekran mikroskopijny. Niro też w ogóle nie chce przyśpieszać :) Trzeba teraz siąść z kalkulatorem i pomyśleć, czy za to wszystko warto dopłacić aż 65 tys.
Tyle dywagacji i porównywania teorii a wystarczyła jedna jazda próbna tak jak napisałem wcześniej wystarczy się przejechać. Ja przed kupnem TM3 dwa lata temu tylko czekałem na to by auto się kwalifikowało na program dopłat i jak wyszła ustawa to następnego dnia zamówiłem Tesle, wybór był mniejszy u konkurencji 2 lata temu ale tak jak Tesla była przed konkurencją dobre 5 lat na przód wtedy to teraz pewnie jest podobnie.

Gdyby Tesla miała więcej salonów i Polsce i każdy z niedowiarków mógł się przejechać najwolniejszą trójką z 330KM to konkurencja nie mogłaby spać spokojnie a tak sporo osób wybiera z tego co może przetestować we własnym mieście.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Do poziomu Trójki i Ygreka wg mnie jest jedno kryterium opisane w zdaniu
Jesli możesz uzbierać lub sfinansować Teslę to bierz Teslę.
(na żywo Y wygląda fajnie dla rodziny jest super no wsiadanie emeryckie też ma lepsze od płaskiej Trójki, plus pakowność).
Na marginesie, reszta choć to elektryki pachnie benzyną. W Tesli o ile nie jest pechowa, to eksploatacja zero kosztów.

Powyżej tego progu cenowego wybór staje się już pomału bardziej skomplikowany.
 

nabrU

Moderator
@Szatan i @Bronek to niekoniecznie jest tak...
U mnie mogę się przejechać jaką chcę Teslą (tak naprawdę to do portu w moim mieście przypływają wszystkie dostawy Tesli do UK). Ale nie mam takiego parcia bo:
- M3 mi nie odpowiada bo jest sedanem,
- MY jest dla mnie jak napompowana żaba (sorry ale taka jest moja ocena), choć to na pewno OK samochód,
- mój ID.3 spełnia wszystkie moje zachcianki i kosztuje mnie 343 funty miesięcznie w wynajmie (który właśnie przedłużyłem o następne 6 m-cy od kwietnia). Żadna z Tesli nie zejdzie do tego poziomu cenowego obecnie nawet po ich ostatnich sporych obniżkach:

1676202248052.png


Jak już wielokrotnie tu pisałem, nie ma jednego rozwiązania EV dla wszystkich nawet jeśli Tesla jest najlepsza ;)
 

Michal

Moderator
Tak jak napisał Bronek - kwestia kasy. Jak masz na Tesle, to bierz Tesle.
 
Top