10 powodów, aby nie kupić nowej Tesli

piotrpo

Pionier e-mobilności
O, to to. Jak w Tesli czekamy na części miesiącami to jest wina Elona.
To akurat trochę wina, czy raczej decyzja Muska. Elon wszedł w buty CEO-celebryty, wzorem innych firm technologicznych. Większość z nas wie, że Amazon to Bezos, FB Zuckenberg, Google Page+Brin, a Apple to kiedyś Jobs, a teraz ten drugi. Jednocześnie, może kwestia perspektywy, ale nie kojarzę ani z nazwiska, ani z twarzy prezesów VAG, Stellantis Renault itd.
To to co dość często widzimy w jego kanałach społecznościowych, a co wygląda na "nie powinienem tego publikować, a ch... poszło", to moim zdaniem nie są jakieś ataki nadciśnienia osobowości, tylko całkiem racjonalne działanie. Jeżeli może zgarnąć kupę kasy na wrzuceniu "kabaczek, kabaczek, brzoskwinka, mem z psem", to wrzuca i zarabia. Tworzy się grupka Teslowych/Muskowych wyznawców, ale też grupka przeciwników. Jeżeli w tej chwili kapitalizacja Tesli to tak coś koło połowy kapitalizacji globalnego automotive, to jak widać metoda działa.
Z drugiej strony jeżeli powstaje kościółek Elona, to tworzy się też grupa anty-fanów. Ważne, żeby mówili i nie przekręcali nazwiska. Co mówią, to już rzecz drugorzędna.

Sam produkt, oceniając go subiektywnie - cena, zasięg, osiągi, wyposażenie nie jest idealny, ale dla większości chętnych na zakup EV był najlepszy. Obecnie trochę się to zmienia, bo reszta producentów wydaje się być już pogodzona z rzeczywistością, wyciąga palce z własnych tyłków i zaczyna być widać jakąś tam konkurencję. Jednocześnie, moim bardzo subiektywnym zdaniem, gdyby nie Tesla, która stworzyła rynek EV, to w tej chwili BEV, podobnie jak FCEV byłyby wciąż "obiecującą przyszłością" i ciekawostkami w salonach samochodowych.
 

teślomierz

Fachowiec
29. Jeśli nie lubisz być oślepiany światłami drogowymi przez innych kierowców, którzy sygnalizują Ci w taki sposób, że ich oślepiasz, bo te automatycznie wycinające światła drogowe w Tesli 3 nie działają jak powinny (mowa o modelu z 2022 r.)
30. Jeśli nie chcesz by małe dzieci wołały za Tobą "o Tesla!" i machały okejką lub zaczepiały "dzień dobry ma pan fajny samochód", a przy tym dorosłe kobity były obojętne na tę gablotę.
31. Jeśli oczekujesz jazdy po autostradzie z autopilotem i nie chcesz co jakiś czas prawie że wyrżnąć głową o kierownicę, bo Tesla wymyśli sobie zahamować nagle, gdy zobaczy obok pas włączający się do ruchu.
32. Jeśli nie lubisz jak ktoś przejmuje Ci sterowanie w aucie i powoduje ryzyko, że auto za tobą wjedzie ci w dupsko, bo tesla sobie daje po hamulcach do dechy, gdy oceni, że samochód z naprzeciwka zbyt mocno zwolnił.
33. Jeśli nie lubisz trzaskających kołpaków nałożonych na alufelgi, które pękają i rozwiązaniem jest kupowanie co chwila nowych po 130 zł za sztukę lub (tak jak to zrobili mi w serwisie Tesli) przyklejenie kołpaków do felg sylikonem xD
34. Jak nie chcesz poczuć od czasu do czasu adrenaliny, gdy masz 10% baterii, ustawiasz nawigację na superchargera w katowicach, a na miejscu okazuje się, że jest długa kolejka i baterii zostało ci już tylko 5%, bo tesla podgrzewała sobie baterię.
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
Z drugiej strony jeżeli powstaje kościółek Elona, to tworzy się też grupa anty-fanów. Ważne, żeby mówili i nie przekręcali nazwiska. Co mówią, to już rzecz drugorzędna.
No bo tu chodzi o emocje mas... jak są emocje to jest głośno wszędzie o marce. Najtańsza reklama świata :)

A co do samego produktu, to również uważam z perspektywy 30 kkm że nie jest idealnie ale dla mnie osobiście satysfakcjonująco-akceptowalnie i w tej cenie z takim wyposażeniem i parametrami trudno coś znaleźć lepszego. Tesla ma swoje bolączki ale na dzisiejszym rynku każdy model auta niezależnie od rodzaju napędu je ma.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dla mnie auto zwane Tesla ma taki sam związek emocjonalny z Muskiem jak VW z Hitlerem. Czyli żaden.
A tylko wiem iż obaj, to zlecili do wykonania.
To jakby nie kupować siekiery, bo toporem kat operuje itp .
Czyli nie przeżywam tych faktów , a Garbus mi się podoba, lecz firma VW już mniej . W przypadku Tesli i Firma i auto póki co mnie nie zawiodły .
Hitler wiadomo zbrodniarzem sie okazal...Musk niestety z innej na razie tylko z innej bajki jest.

Trudno , obu "przeżyję" i EV Garbusa gdyby miał wnętrzności Tesli, bym żonie kupił
 

ELuk

Pionier e-mobilności
1 powód żeby sobie nie kupić Tesli (kolejnej).
Kupić sobie Lexusa 🤣
Właśnie w oczekiwaniu na mojego RX trochę pojeździłem różnymi wersjami od dealera i wniosek mam taki:
Jakby do RX wsadzić napęd z Tesli, ale bateria min. 100kwh - to byłoby dla mnie auto optymalne. ✌️😎
 

teślomierz

Fachowiec
Może to nie kwestia samochodu, a kierowcy?
no nie, bo jak jeździłem białym suvem 8 lat temu, to mówiły łał i nie raz obce kobity komplementowały mi auto.
Kiedyś czytałem artykuły z USA, że właśnie jak pojedziesz sporotowym samochodem na randkę (Tesla jest autem sportowym) to zmniejszasz swoje szanse drugiej randki, a jak pojedziesz rodzinnym autem to zwiększasz.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
1 powód żeby sobie nie kupić Tesli (kolejnej).
Kupić sobie Lexusa 🤣
Właśnie w oczekiwaniu na mojego RX trochę pojeździłem różnymi wersjami od dealera i wniosek mam taki:
Jakby do RX wsadzić napęd z Tesli, ale bateria min. 100kwh - to byłoby dla mnie auto optymalne. ✌️😎
kiedy szersza relacja z saloniku RX?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
kiedy szersza relacja z saloniku RX?
Generalnie jak Ktoś lubi większe auta, oczekuje jakościowego wykonania, premium materiałów, choć kilku guziczków, dźwigienek, a nie pasuje mu barok i tabletoza w Mercedesie to może mu się to auto spodobać.
Minus to napęd, którego największa wada to taka, że nie jest Teslowy 😉👍.
Natomiast silniki elektryczne napędu hybrydowego sprawdzają się w mieście dobrze, nie ma lagowania na rondach i skrzyżowaniach, co jest powszechne w ICE z mildhybid też.
Niestety zużycie paliwa nie jest małe, czego można się spodziewać, no i nie każdemu przypasuje dźwięk silnika w klasycznych hybrydach. 😕
 
Top