2022.40.1 - zmiany

viallos

Pionier e-mobilności
U mnie gada po polsku "skręć w drugi zjazdem" czy jakoś tak?
Jak to zrobić... wydaje mi się że nie ma polskiego na liście języków nawigacji.
 

Bronek

Pionier e-mobilności

viallos

Pionier e-mobilności
Dzięki, poszedłem do garażu przeklikać menu i jest polski. Mam nadzieję że nie będzie już kaleczyć nazw ulic bo to mnie najbardziej drażniło.

Edit. Nie kaleczy .. uff.

@Bronek to daj jeszcze tipa na światła i wycieraczki. Może też gdzieś ukryli w menu i trzeba odpowiednią sekwencje kliknięć zrobić żeby działały jak należy. 😀
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Zamknij oczy, włącz AP. Trzeba przyjąć pewne realne fakty, zasady ograniczenia a nie podchodzić do tego czy innego urządźenia zero jedynkowo.
Wykorzystywać to co dobre, omijać błędy.
Wycieraczki na manuał, to klik w przycisk wajchy i wybór na ekranie (w Trójce}. Pomału już przestawiam się mentalnie na Xsa a tam inaczej chyba jest)
Światła mam starego typu, obniżyłem na maxa i nikomu już nie przeszkadzam, to przestali migać.
Jeżdżę na FSD i to fajnie wspomaga w nocy, ale to przyznaje jest margines. Unikam, bo nie lubię, obojętnie czym.

Per saldo, rozwiązania Tesli przewyższają większość innych, a w kompilacji z tym co daje sama jazda to pojazd nr1 w EV .
Mułowaty lux ponton EQS, czy staromodny sportowo luksusowy Tycan, patrząc całościowo odpadają i z powodu ceny i podejścia, które było mega nowoczesne 10 lat temu, ale to się skończylo jak Nokia 3110, wspaniała, dobra ale jak nakręcany zegarek. Dla nielicznych pozostaną, dla nas jeszcze długo, bo tak było zawsze. Jesteśmy wtórnym najmniej innowacyjnym społeczeństwem w Europie, bo stłamszonym przez Państwo.
 

Darek1

Posiadacz elektryka
Zgadzam się, że na tą chwilę, biorąc pod uwagę całokształt, jak dla mnie TM3 to była i jest najlepsza opcja, ale to wcale nie sprawia, żeby nie wymagać więcej.

Jeśli chodzi o wycieraczki, to nie jest tak żle. Z moich obserwacji, problem jest jedynie przy słabym deszczu. Wtedy zdecydowanie za późno reagują. Używam albo przycisku, albo nastawiam na 2-kę, (szybka przerywana). Przy mocniejszym deszczu jest ok. Wydaje mi się, że może być tak, że przy małym deszczu, to za mało kropel dolatuje w obszar widzenia kamery i przez to kamera nie widzi, że ja już nie widzę.

Co do świateł, to też je obniżyłem. Plusy są dwa. 1. Mniej oślepiam innych na krótkich. 2. Automatyczna zmiana świateł z długich na krótkie następuje szybciej. Na tyle, że ręczną zmianę robię na jakieś 20% mijanek (wcześniej na 90% ).
Takie są moje obserwacje. Ale skoro już jest Matrix Ready, to chciałoby się Matrix Go :) Może to by rozwiązało wszystkie niedogodności
 

danielm

Pionier e-mobilności
Zgadzam się, że na tą chwilę, biorąc pod uwagę całokształt, jak dla mnie TM3 to była i jest najlepsza opcja, ale to wcale nie sprawia, żeby nie wymagać więcej.

Jeśli chodzi o wycieraczki, to nie jest tak żle. Z moich obserwacji, problem jest jedynie przy słabym deszczu. Wtedy zdecydowanie za późno reagują. Używam albo przycisku, albo nastawiam na 2-kę, (szybka przerywana). Przy mocniejszym deszczu jest ok. Wydaje mi się, że może być tak, że przy małym deszczu, to za mało kropel dolatuje w obszar widzenia kamery i przez to kamera nie widzi, że ja już nie widzę.

Co do świateł, to też je obniżyłem. Plusy są dwa. 1. Mniej oślepiam innych na krótkich. 2. Automatyczna zmiana świateł z długich na krótkie następuje szybciej. Na tyle, że ręczną zmianę robię na jakieś 20% mijanek (wcześniej na 90% ).
Takie są moje obserwacje. Ale skoro już jest Matrix Ready, to chciałoby się Matrix Go :) Może to by rozwiązało wszystkie niedogodności
do problemów z wycieraczkami się zgadzam ale drugim problemem jest ulewny deszcz na autostradzie. wyprzedzasz tira lewym pasem, dostajesz ścianę wody na szybę a wycieraczki sobie wesoło machają po swojemu, jak już go wyprzedzisz to nagle: "o kuwa woda, szybko wycieramy każdą kropelkę do suchego".

Co do poziomowania świateł to poprawcie mnie jeśli się mylę ale tesla automatycznie poziomuje światła za każdym razem gdy wrzucasz bieg. więc wasze obniżenie świateł raczej nic nie daje po prostu poprawnie je wypoziomuje następnym razem. z tego co ja zauważyłem to mam źle wypoziomowane światła gdy zaparkuje na nierównym terenie.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
do problemów z wycieraczkami się zgadzam ale drugim problemem jest ulewny deszcz na autostradzie. wyprzedzasz tira lewym pasem, dostajesz ścianę wody na szybę a wycieraczki sobie wesoło machają po swojemu, jak już go wyprzedzisz to nagle: "o kuwa woda, szybko wycieramy każdą kropelkę do suchego".

Co do poziomowania świateł to poprawcie mnie jeśli się mylę ale tesla automatycznie poziomuje światła za każdym razem gdy wrzucasz bieg. więc wasze obniżenie świateł raczej nic nie daje po prostu poprawnie je wypoziomuje następnym razem. z tego co ja zauważyłem to mam źle wypoziomowane światła gdy zaparkuje na nierównym terenie.
W takim razie po co byłby tryb regulacji świateł. Dodatkowo kiedyś sam rozregulowalem światła i pojechałem do doagnosty je ustawić. Auto zapamiętuje te ustawienia co sprawdziliśmy na tym śmiesznym urzadzeniu, które wygląda jak stary rzutnik na folie.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Co do poziomowania świateł to poprawcie mnie jeśli się mylę ale tesla automatycznie poziomuje światła za każdym razem gdy wrzucasz bieg.
Robi to też podczas jazdy.
więc wasze obniżenie świateł raczej nic nie daje po prostu poprawnie je wypoziomuje następnym razem.
Regulacja świateł mowi autu gdzie jest kąt 0, by do niego mógł automat się odnieść, bo nie wie przecież jak przykręcone są lampy, ani jak daleko świecą.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
W każdym razie gdy wprowadzili tą aktualizacje z automatycznymi długimi, waliły one po oczach innym. Ustawienie ich ręczne w dół ograniczyło to zjawisko. Czy to z powodu kalibracji, czy Chgw?. Niemniej od tamtej pory, nikt mi nie daje znaków.
Na wyprzedanie i chmurze wody stosuje i to nie tylko w Tesli ręczne zapobiegliwe przyśpieszenie wycieraczek lub klikam w przycisk wajchy. Niestety wszystkie auta mogą mieć w takich sytuacjach kłopoty.
Najlepiej wspominam wycieraczki z jednego najgorszych aut jakie mialem, Peugeota 307 ( miałem w nim m.in wybuch tylnej szyby). Auto coś miało z elektryków, bo w mediach, bo opisywano samozapłony w garażach
 
Top