2024.38

grypiomi

Fachowiec
Mapy offline wykorzystywane do nawigacji sa prawdopodobnie w oparciu o OSM dostarczane przez Mapbox. A także prawdopodobnie zgrubna nawigacja online. Czyli ten moment gdy pokazuje się trasa z ładowarkami ale nie ma jeszcze czasów i poziomów %. Silnik nawigacji został stworzony w oparciu o bibliotekę Valhalla. Informacje o ruchu, oraz nawigacja z wykorzystaniem tych danych, trasy alternatywne do najbliższego celu i zdjęcia satelitarne sa od Google. Choć są też plotki o korzystaniu z innych dostawców np HERE ale jest ich dużo mniej więc mniej prawdopodobne
Do 2019 GM, później krótko OSM, obecnie Tesla Maps.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Wybacz, ale Ciebie to same nieszczęścia się trzymają ;)

PS, nie od dawna wiadomo, że AP w polsce NIE widzi wysepek.
O kurczaki, mój widzi i omija :unsure:
Tylko Tesla taka pechowa. Na razie wyczerpuje pecha za wszystkie pozostałe auta (a tymi jeżdżę najwięcej), więc mam zabawkę którą się nie muszę tak przejmować.

Widział, ominął wysepkę ale potem nie wrócił wystarczająco szybko i najechał na zewnątrzny krawężnik. Dałem mu jechać bo krawężnik mały, może 2cm, ale gdyby był normalny 12-15cm to już bym nie miał koła. 3 lata temu jeździł w tym samym miejscu doskonale, aż zepsuli i już nie puszczałem go samego nigdy. Teraz chciałem zobaczyć tą słynną poprawę i rzeczywiście 2024.38.3 przejechał ładnie rondo bez interwencji, ale 2024.38.6 już jest znów zepsute.
No to wszystko ok, widział, ale myśli taki mały to przejade se...
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
jak dla mnie to działanie podstawowego ACC jak i AP w Tesli jest niestety słabe. Porównuję to do ACC w Superbie i Passacie.
Ilości nagłych hamowań na autostradach, ekspresówkach jak i krajówkach jest ogromna. Dużo jeżdżę i dotychczas korzystanie z ACC było dla mnie kluczowe i nigdy nie miałem tyle problemów z tą funkcją co mam teraz w Tesli. Przełączanie na AP niewiele zmienia, wręcz mam wrażenie że ilość gwałtownych hamowań na krajówkach jaki ekspresówkach z wąskimi pasami jest jeszcze większa.
To jest stresujące dla mnie, jeszcze bardziej dla pasażerów A co najgorsze stwarza ogromne zagrożenie zwłaszcza jak jest duży ruch.

W autach grupy VW, więc pewnie też w elektrykach, ten problem nie istnieje

Liczę że z następnymi aktualizacjami znacznie poprawią działanie ACC i AP pod tym względem.
 

KapitanBomba

Zadomawiam się
jak dla mnie to działanie podstawowego ACC jak i AP w Tesli jest niestety słabe. Porównuję to do ACC w Superbie i Passacie.
Ilości nagłych hamowań na autostradach, ekspresówkach jak i krajówkach jest ogromna. Dużo jeżdżę i dotychczas korzystanie z ACC było dla mnie kluczowe i nigdy nie miałem tyle problemów z tą funkcją co mam teraz w Tesli. Przełączanie na AP niewiele zmienia, wręcz mam wrażenie że ilość gwałtownych hamowań na krajówkach jaki ekspresówkach z wąskimi pasami jest jeszcze większa.
To jest stresujące dla mnie, jeszcze bardziej dla pasażerów A co najgorsze stwarza ogromne zagrożenie zwłaszcza jak jest duży ruch.

W autach grupy VW, więc pewnie też w elektrykach, ten problem nie istnieje

Liczę że z następnymi aktualizacjami znacznie poprawią działanie ACC i AP pod tym względem.
Dokładnie. Już w Leafie działało to o niebo lepiej. W Tesli nawet tempomatu sie nie da używać.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Bo to jest zapewne konsekwencja tego optymizmu marketingowego sprzed lat, czyli jak to Tesla sama jedzie. W efekcie kilku idiotów zapodało np spanie itd. a w efekcie kilka śmiertelnych wypadków. W EU narzucono rygorystyczne przepisy.
Teslowi programiści wykastrowali więc te funkcje autopilota z zapasem. 🤨😤🤣
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Bo to jest zapewne konsekwencja tego optymizmu marketingowego sprzed lat, czyli jak to Tesla sama jedzie. W efekcie kilku idiotów zapodało np spanie itd. a w efekcie kilka śmiertelnych wypadków. W EU narzucono rygorystyczne przepisy.
Teslowi programiści wykastrowali więc te funkcje autopilota z zapasem. 🤨😤🤣
Ok, zgadzam się z tym w 100% i AP niech nas chroni rygorystycznie ale ACC to inna kwestia i tu nie powinno to tak działać zwłaszcza że w europejskich markach działa to od lat dobrze i nie stwarza zagrozenia
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jeżdżę niemal codziennie na AP roszerzonym i nie mam aż tak wiele ostrych dohamowań , raczej wcale. . Ale jest większa asekuracja czyli zwolnienia akceptowalne i to wynika z jazdy innych. Maszyna nie zna czegoś takiego jak przeczucie na podstawie wyglądu i sposobu jazdy np zbliżającego się auta . Czlowiek widzi jak ktoś w oddali zapindala i może się spodziewać że zetnie mu zakręt. To uważa bardziej zjeżdża np w prawo .Tesla hamuje jak już jest ten fakt . Podobnie jak dotyczy to np Tira z boku.
Tak będzie i to co raz częściej, do czasu aż u nas ludzie spokornieją lub wszyscy będąc autonomiczni.

Mnie ostatnio wkurza opieszałość powrotu na prawy pas .i ta kretynska informacja o upłynięciu czasu na manewr , tego kiedyś nie bylo .
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Jeżdżę niemal codziennie na AP roszerzonym i nie mam aż tak wiele ostrych dohamowań , raczej wcale. . Ale jest większa asekuracja czyli zwolnienia akceptowalne i to wynika z jazdy innych. Maszyna nie zna czegoś takiego jak przeczucie na podstawie wyglądu i sposobu jazdy np zbliżającego się auta . Czlowiek widzi jak ktoś w oddali zapindala i może się spodziewać że zetnie mu zakręt. To uważa bardziej zjeżdża np w prawo .Tesla hamuje jak już jest ten fakt . Podobnie jak dotyczy to np Tira z boku.
Tak będzie i to co raz częściej, do czasu aż u nas ludzie spokornieją lub wszyscy będąc autonomiczni.

Mnie ostatnio wkurza opieszałość powrotu na prawy pas .i ta kretynska informacja o upłynięciu czasu na manewr , tego kiedyś nie bylo .
AP to jedno, rozszerzony zwykły ok. są różnice.
Ale ACC to drugie i ACC powinien widzieć jedynie auto przedemną i dostosowywać prędkość jedynie do tego auta. Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie.

Ciężko mi zaakceptować to że ACC w Tesli hamuje mi gwałtownie auto bo jadę 140 na autostradzie lewym pasem i mijam tira na prawym. Albo jadę w sznurku aut krajówką a ACC widzi że auto na pasie przeciwnym jest zagrożeniem i mnie gwałtownie hamuje.
Od połowy sierpnia zrobiłem 18tys km i mam tak praktycznie co drugi dzień.
 

KapitanBomba

Zadomawiam się
AP to jedno, rozszerzony zwykły ok. są różnice.
Ale ACC to drugie i ACC powinien widzieć jedynie auto przedemną i dostosowywać prędkość jedynie do tego auta. Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie.

Ciężko mi zaakceptować to że ACC w Tesli hamuje mi gwałtownie auto bo jadę 140 na autostradzie lewym pasem i mijam tira na prawym. Albo jadę w sznurku aut krajówką a ACC widzi że auto na pasie przeciwnym jest zagrożeniem i mnie gwałtownie hamuje.
Od połowy sierpnia zrobiłem 18tys km i mam tak praktycznie co drugi dzień.
Właśnie tak. Albo jak ktoś wjeżdża na swój pas rozbiegowy to Tesla staje dęba. Niby mozna szybko pedał w podłogę dać ale to chyba nie o to chodzi żeby ciągle jeździć w stresie że się TEMPOMAT spłoszy.
 
Top