2024.8

Maruda

Zadomawiam się
Też miałem kiedyś tam rozsmarowaną muchę której nie było widać z za osłony kamer pod lusterkiem i wycieraczki co chwila próbowały ją zetrzeć na sucho :)
To wina refleksów świetlnych, wystarczy pomachać latarką w telefonie przed kamerką i odpala wycieraczki, w necie lata nawet film o tym, szczególnie reaguje na ledy od góry... w dzień np jak podjeżdżam pod garaż gdzie przed nim mam 2 metrowy przeźroczysty daszek ale on już jest brudny to wycieraczki potrafi odpalić jak bardzo powoli się toczę... ale tylko w dzień przy większej prędkości tego nie ma, to samo jak w korku wolno się toczę pod wiaduktami... Generalnie co chwila to działa i reaguje jakoś inaczej więc coś zmieniają a my robimy za testerów.
 

cooler

Pionier e-mobilności
i jeszcze przez chwilę został oślepiony matrixem ;)
Na filmie rzeczywiście ułamek sekundy minął zanim wyłączył ten segment, inna sprawa że jakbym jechał na manualnych długich to pewnie nie wyłączyłbym ich do czasu jak widziałbym już jego światła prawie na wprost, więc skubany ma dobry czas reakcji. Zauważyłem też że nie reaguje na źródła światła stacjonarne, więc jakaś wyższa forma analizy jest za tą decyzją (rusza się - nie rusza się - przemieszcza się zgodnie z perspektywą etc).
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Generalnie nowoczesne reflektory bardzie jeśli już, j oślepiają, bo są po, prostu jaśniejsze . A częstotliwości oślepiania dzięki ich automatyzacji itp, wcale nie spadla, a wręcz wzrosła.
Bo o ile stare, światła bywaly częściej źle ustawione, to nowe też takie bywają (uszkodzenia), a do tego dochodzi zła ich automatyka.
W manulanej wersji jak się kierowca zagapił to reagował, tu jedzie dumnie dalej, bo ma cud matrixy i jest wielce oburzony jak mu się sygnalizuje że oślepia.
Jak to?
Statystycznie jest gorzej niż było i to też z powodu większego o wiele ruchu.
 
Last edited:

slaveq

Pionier e-mobilności
W opelku było też tak, że reagował na miejsca oświetlone przez latarnie. U nas za jazdę w oświetlonych miejscach na długich można dostać mandat. Jak pisałem wcześniej, zachowuje się dziwnie bo jak włączysz pod latarnią długie to się włącza jak wyjeździsz na ciemny obszar ale jak wrócisz znowu pod latarnie to dlugie dalej działają. Trochę bez sensu.
 

solik

Pionier e-mobilności
W nocy sobie chwile przetestowalem, wycina nawet rowerzyste jadacego bez zadnego oswietlenia - taka ciekawostka. Wg mnie dobrze to dziala, nikt nie mrugal na drogach podmiejskich i kawalku obwodnicy.

No w koncu.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
W nocy sobie chwile przetestowalem, wycina nawet rowerzyste jadacego bez zadnego oswietlenia - taka ciekawostka. Wg mnie dobrze to dziala, nikt nie mrugal na drogach podmiejskich i kawalku obwodnicy.

No w koncu.
A pieszych?
 

solik

Pionier e-mobilności
Nie mijalem zadnych zeby sprawdzic

VW / Audi z ostatnich wypustow nie wycinalo pieszych
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Nie mijalem zadnych zeby sprawdzic

VW / Audi z ostatnich wypustow nie wycinalo pieszych
Wiem. Jako pieszy wiem jak działają automaty najlepszych niemieckich i tradycyjnych chinskich (volvo) koncernow samochodowych :D
 
Top