A dodałem sobie w stopce taki obrazek z informacją o moim zużyciu energii

twizy

Zadomawiam się
Lato jest i z 6,1kWh wychodzi 70km

modified_image87.png
 

Michal

Moderator
Ostatni rok - dane z TezLab liczone jako ilość energii doładowanej do baterii - rozumianej jako % całkowitej pojemności baterii. Nie ma tam w zasadzie tylko strat pomiędzy licznikiem energii, a gniazdem ładowania. Używam WC3.
 

Michal

Moderator
Od końcówki września 2023 mam zamontowany w domu WC3, który zbiera statystki ładowania, które lądują u mnie w Home Assistant.
Zrobiłem sobie statystykę z okresu 01.10.2023 - 14.07.2024 - pobrałem dane od wszystkich dostawców ładowania z jakich korzystam + zużycie energii z WC3 + sprawdziłem na podstawie energii doładowanej do baterii wszystkie wyjazdy do rodziny i znajomych, gdzie mogłem się ładować. Mamy zatem dane na podstawie energii wychodzącej z ładowarki, a nie wskazania auta.
Wynik jest taki:

Statystki ładowaniakWh%
Dom2948,7462,75%
SuC1061,0022,58%
Rodzina / Znajomi417,008,87%
GW245,745,23%
Orlen11,500,24%
Nexity15,300,33%
Suma4699,28100,00%

W tym okresie przebieg na obu autach (prawie po równo):
20 864 km
, daje to zużycie 225 Wh/km.

W przeliczeniu na rok (podzielić na 9,5 miesiąca i razy 12) wyjdzie mi:
energia w sumie / rok5 936 kWh
przebieg w sumie / rok26 355 km
zużycie225 Wh/km
(przy czym nie ma pełnego lata, kiedy zużycie jest raczej niższe)

W tym czasie:
  • TM3 2021 raportuje od zakupu (68 915 km): 186 Wh/km
  • TM3 2022 raportuje od zakupu (21 988 km): 166 Wh/km
(oba auta mają pompę ciepła)

Podsumowując - spokojnie można liczyć 220 Wh/km i dużo się człowiek nie pomyli.

Jeśli chodzi o koszty:
  • w domu powiedzmy, że płacę 1 zł/kWh
  • za SuC nie płacę
  • u rodziny/znajomych nie płacę,
  • reszta powiedzmy 3 zł/kWh
W sumie zapłaciłem ~3000 zł / 21 tyś km ~14zł / 100km
 
Last edited:
Top