A dodałem sobie w stopce taki obrazek z informacją o moim zużyciu energii

nabrU

Pionier e-mobilności

Michal

Moderator
Wrzucę przeliczniki - może kiedyś dodam:
equationvalueunit
given
213​
Wh/km
constant
1,609​
mi/km
= 1,609 * Wh/km
342,717​
Wh/mi
= 1000 / Wh/mi
2,917859342​
mi/kWh
= 8,9 * mi / kWh
25,96894814​
mpl
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
ładny ten twój obrazek ale chyba trochę nie uczciwy? liczysz kWh po 72gr brutto?
to cena z 2021/2022 roku, kto obecnie ma takie stawki za kWh na końcowej FV?
 

luki

Posiadacz elektryka
Mam świadomość, że to delikatne nadużycie, sam liczę zawsze 1zł/kWh, ale ...

ps. "stary" prosument + taryfa G12

IMG_20231103_150719.jpg
 

Michal

Moderator
Przecież mój obrazek wynika z przeliczenia wartości energetycznej, a nie kosztu. Kosztu mam można powiedzieć zero, bo mam PV i starego prosumenta.
Opisałem to tutaj:
 
Last edited:

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
Przecież mój obrazek wynika z przeliczenia wartości energetycznej, a nie kosztu. Kosztu mam można powiedzieć zero, bo mam PV i starego prosumenta.
Opisałem to tutaj:
aaa ok :D

napisałeś: "Jeszcze zastanawiam się, czy nie dodać informacji o tym ile to jest benzyny..."
we wskazanym poście nie ma nic o przeliczaniu wartości energetycznej, nie ma też o koszcie litra paliwa - fakt
błędnie wywnioskowałem, że chodzi Ci o przelicznik na cenę zakupu paliwa, pierwszy raz się spotykam z tym, że ktoś przelicza zużycie kWh w samochodzie elektrycznym na wartość energetyczną benzyny :) zazwyczaj ludzie przeliczają ile za zużytą energię mogą kupić litrów paliwa

ja kosztu też mam zero, ale to nie jest uczciwe liczenie, bo najpierw kupiłem PV w domu i firmie za blisko 150k PLN, a teraz z tego korzystam, również "na starych zasadach",
na tej samej zasadzie, ktoś mógł kupić sobie za równowartość kosztów moich PV zbiorniki pełne ropy i udowadniać, że do końca życia jeździ za darmo :D

jakby nie liczyć, to za uczciwą stawkę kWh na koniec tego roku trzeba by przyjąć właśnie ten 1PLN brutto
 

Michal

Moderator
No jak nie ma, skoro dokładnie wyjaśniłem skąd wziąłem 2,4L Pb:
Moje 213 Wh/km ~ 2,4 L PB / 100 km, przy przeliczniku 8,9 kWh / 1L Pb.

W moim przypadku cena energii jednak jest niższa, bo na ostatni rachunku na końcu mam (dokupuję ponad produkcję):
1699026918008.png

, co daje przeliczenie na benzynę 21,3 kWh/100km * 0,71 zł/kWh / 6,43 zł = 2,35 L Pb, więc nawet odrobinę mniej :p
Zgadzam się z Tobą częściowo - litr paliwa jest stanowczo za tani względem kosztu energii elektrycznej. Powinien kosztować tyle co odpowiadająca mu cena 9 kWh. Znacząco bardziej opłacałoby się spalać benzynę w elektrowniach i napędzać nimi turbiny z których ładowane byłyby elektryki, niż po prostu spalać ją w silnikach. Nadwyżka ciepła trafiałaby wtedy do sieci ciepłowniczej albo podgrzewała CUW.
Idąc dalej pojawia się pytanie: dlaczego w cenie energii elektrycznej mamy koszt CO2, a w paliwie tego nie ma?
Dlatego właśnie uważam, że przeliczenie na wartość energetyczną jest jedynym fair sposobem liczenia tego. Pieniądze mają tu drugorzędne znaczenie, bo ceny paliw są dotowane w różny sposób, a nie powinny być.

Już nie chce mi się tutaj drugi raz wchodzić głębiej w temat i pokazywać, że efektywność energetyczna ICE jest około 0,39% uwzględniając zużycie energii przez same rafinerie, a pewnie nawet bliżej 0,1% jeśli uwzględnimy jeszcze wydobycie i transport... Na obrazku podaję tylko porównanie wartości energetycznej gotowego produktu w postaci benzyny. Zachęcam do zapoznania się z: https://forum.elektrowoz.pl/threads/krucjata-elektrosceptykow-trwa.1939/post-48661
 
Last edited:

twizy

Zadomawiam się
Tesla WC3 na pewno wystawia te dane lokalnie, bo Home Assistant potrafi je tak pobierać.

Dodaję kod PHP do generowania tych obrazków:

PHP:
<?php
...

Jutro dorzucę na ev.warszawa.pl jakąś stronkę z generatorem do tego ale uwaga - trzeba będzie pobierać i zamieszczać gdzieś w internetach, bo u mnie po każdym generowaniu będzie inny obrazek. Ja wrzucam tutaj na forum jako obrazek w poście i kopiuję adres obrazka do podpisu.
No ale co z tego, że po każdym generowaniu masz inny obrazek? Zamiast generować dokument HTML z parametrem w adresie i niezmiennym adresem obrazka w treści, generuj sam obrazek z parametrem. Wtedy będzie można wpisać w stopkę Elektrowóz adres tego obrazka z parametrem i każdy będzie miał co tam sobie chce. (w sumie nie wiem czy obrazek w stopce Elektrowozu może być z innego serwisu, ale w innych serwisach może i tu potencjalnie też tak mogłoby być). Oczywiście to uzależni stopkę od twojego serwisu, czyli jak twój serwis przestanie działać to obrazek też nie pokaże się. No i twój serwis będzie obciążany ilekroć komuś się stopka będzie odrysowywała co można ograniczyć deklarując buforowanie. Można też zrobić buforowanie z wykorzystaniem IPFS i wtedy obrazek tylko powstaje na twoim serwisie a potem powinien buforować się w przestrzeni IPFS.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Wiem i właśnie nie robię tego po to, żeby nie było odwołań do mojego serwisu :p
 

p0li

Pionier e-mobilności
No ale co z tego, że po każdym generowaniu masz inny obrazek? Zamiast generować dokument HTML z parametrem w adresie i niezmiennym adresem obrazka w treści, generuj sam obrazek z parametrem. Wtedy będzie można wpisać w stopkę Elektrowóz adres tego obrazka z parametrem i każdy będzie miał co tam sobie chce. (w sumie nie wiem czy obrazek w stopce Elektrowozu może być z innego serwisu, ale w innych serwisach może i tu potencjalnie też tak mogłoby być). Oczywiście to uzależni stopkę od twojego serwisu, czyli jak twój serwis przestanie działać to obrazek też nie pokaże się. No i twój serwis będzie obciążany ilekroć komuś się stopka będzie odrysowywała co można ograniczyć deklarując buforowanie. Można też zrobić buforowanie z wykorzystaniem IPFS i wtedy obrazek tylko powstaje na twoim serwisie a potem powinien buforować się w przestrzeni IPFS.
no dziala jak 🍆

1700749836096.png
 
Top