No jak nie ma, skoro dokładnie wyjaśniłem skąd wziąłem 2,4L Pb:
Moje 213 Wh/km ~ 2,4 L PB / 100 km, przy przeliczniku 8,9 kWh / 1L Pb.
W moim przypadku cena energii jednak jest niższa, bo na ostatni rachunku na końcu mam (dokupuję ponad produkcję):
, co daje przeliczenie na benzynę 21,3 kWh/100km * 0,71 zł/kWh / 6,43 zł = 2,35 L Pb, więc nawet odrobinę mniej
Zgadzam się z Tobą częściowo - litr paliwa jest stanowczo za tani względem kosztu energii elektrycznej. Powinien kosztować tyle co odpowiadająca mu cena 9 kWh. Znacząco bardziej opłacałoby się spalać benzynę w elektrowniach i napędzać nimi turbiny z których ładowane byłyby elektryki, niż po prostu spalać ją w silnikach. Nadwyżka ciepła trafiałaby wtedy do sieci ciepłowniczej albo podgrzewała CUW.
Idąc dalej pojawia się pytanie: dlaczego w cenie energii elektrycznej mamy koszt CO2, a w paliwie tego nie ma?
Dlatego właśnie uważam, że przeliczenie na wartość energetyczną jest jedynym fair sposobem liczenia tego. Pieniądze mają tu drugorzędne znaczenie, bo ceny paliw są dotowane w różny sposób, a nie powinny być.
Już nie chce mi się tutaj drugi raz wchodzić głębiej w temat i pokazywać, że efektywność energetyczna ICE jest około 0,39% uwzględniając zużycie energii przez same rafinerie, a pewnie nawet bliżej 0,1% jeśli uwzględnimy jeszcze wydobycie i transport... Na obrazku podaję tylko porównanie wartości energetycznej gotowego produktu w postaci benzyny. Zachęcam do zapoznania się z:
https://forum.elektrowoz.pl/threads/krucjata-elektrosceptykow-trwa.1939/post-48661