Krucjata elektrosceptyków trwa

mALEK

Posiadacz elektryka
Jeśli już to warto się udzielać z takimi informacjami, ale publicznie, u źródła - czyli tam gdzie szkalują ev.
to tak, jakbys wszedl do pierszwego lepszego miejsca kultu i powiedzial, ze "ich bozek", to prymitywna forma "wytlumaczeniea" dla swojej ignorancji i/lub braku wiedzy.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
“California literally just told everyone to not charge their electric cars due to power shortage,”


tak sie bawia za "wielka woda"
Eksperci twierdzą, że kalifornijska sieć energetyczna może wygodnie obsługiwać do 5 milionów samochodów elektrycznych na drogach. Obecnie w stanie zarejestrowanych jest około 635 000 pojazdów elektrycznych, zgodnie z Kalifornijską Komisją Energetyczną.
Tak, że tegooo....
 

Cav

Pionier e-mobilności
to tak, jakbys wszedl do pierszwego lepszego miejsca kultu i powiedzial, ze "ich bozek", to prymitywna forma "wytlumaczeniea" dla swojej ignorancji i/lub braku wiedzy.
Jak ktoś ma ochotę walczyć, to niech sobie próbuje.

Elaboraty tutaj są nieskuteczne, przekonywanie przekonanych mija się z celem.
Jednym słowem - tutaj to bicie piany i powtarzanie wiedzy powszechnie znanej ogółowi.
 

mALEK

Posiadacz elektryka
Eksperci twierdzą, że kalifornijska sieć energetyczna może wygodnie obsługiwać do 5 milionów samochodów elektrycznych na drogach. Obecnie w stanie zarejestrowanych jest około 635 000 pojazdów elektrycznych, zgodnie z Kalifornijską Komisją Energetyczną.
Tak, że tegooo....
z calym szacunkiem dla "wielkosci ameryki", ale z ich siecia to podejrzewam jak z domami - z zewnatrz elewacja z kamienia, a przychodzi tornado i osiedla nie ma, bo domki skladaja sie jak z kart. ogolnie kolos na glinianych nogach, szczegolnie wschodnie wybrzeze.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Chyba większość tutaj wie o tym, że do produkcji pali jest potrzebna energia, dużo energii.
Nie wim czy większość wie. Mam co do tego poważne wątpliwości. Nie tak dawno uświadomiłem tutaj na forum jednemu osobnikowi, że do produkcji paliw jest potrzebna energia, bo w ogóle nie wziął tego pod uwagę licząc zastępowanie spaliniaków elektrykami (w rozrachunku zapotrzebowania na energię w skali kraju). Nie wiem, czy to był wyjątek, czy jednak spora część osób o tym nie wie. Założyłbym jednak to drugie.
 

Michal

Moderator
I to ile energii...
Ta sama strona Lotosu [źródło] podaje:
1657793774953.png

815 MWh / tonę przerobionej ropy
815 kWh / kg
tona przerobionej ropy to mniej więcej 700 kg paliw (benzyna + ropa), więc można założyć, że 0,7 tej energii jest zużywanych na produkcję paliw, a reszta na produkcję paliwa lotniczego, mazutu, itp.
Mamy więc 570 kWh / kg benzyny i dizla
Paliwa mają gęstość około 0,75 L/kg
Zatem finalnie mamy 760 kWh / litr wytworzonego paliwa.
Ponownie energii zużytej jedynie przez Lotos.
Na paliwo, które ma wartość energetyczną 10 kWh / litr zużywamy 760 kWh / litr
Z tego wynika, że do baku trafia jedynie 1,3% energii, a jeszcze nie spaliliśmy nawet grama benzyny.
Do tego silnik spalinowy ma sprawność max 30%, więc zostaje 0,39%
0_o WTF?!?!

No nich ktoś to przeliczy i napisze mi, że nie mam racji, bo ja już kompletnie nie rozumiem co się dzieje...
 
Last edited:

Cup

Fachowiec
Nie wim czy większość wie. Mam co do tego poważne wątpliwości. Nie tak dawno uświadomiłem tutaj na forum jednemu osobnikowi, że do produkcji paliw jest potrzebna energia, bo w ogóle nie wziął tego pod uwagę licząc zastępowanie spaliniaków elektrykami (w rozrachunku zapotrzebowania na energię w skali kraju). Nie wiem, czy to był wyjątek, czy jednak spora część osób o tym nie wie. Założyłbym jednak to drugie.
Zgadzam się w pełni i myślę, że sprawy oczywiste dla wielu z nas są zdecydowanie nowością dla innych.
Sam ten temat daje szansę tym mniej zbierającym wiedzę z różnych źródeł znaleźć merytoryczne odpowiedzi na oskarżenia z jakimi przyjdzie się im spotkać w życiu codziennym czy to na etapie wyboru nowego samochodu czy jego używania i rozmów ze spotkanymi wątpiącymi.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
“California literally just told everyone to not charge their electric cars due to power shortage,”


tak sie bawia za "wielka woda"
Nawet nie trzeba sięgać do innych źródeł, tylko doczytać w powyższym, że to taki clickbait.
Mówią dokładnie to co u nas potrafimy zawrzeć w kilku znakach:
G12W - tak używaj prądu, żeby było lepiej ("a żeby Ci pomóc w tych nawykach masz tu cennik, który Cię do tego przekona")
 

Michal

Moderator
I to ile energii...
Ta sama strona Lotosu [źródło] podaje:
View attachment 5898
815 MWh / tonę przerobionej ropy
815 kWh / kg
tona przerobionej ropy to mniej więcej 700 kg paliw (benzyna + ropa), więc można założyć, że 0,7 tej energii jest zużywanych na produkcję paliw, a reszta na produkcję paliwa lotniczego, mazutu, itp.
Mamy więc 570 kWh / kg benzyny i dizla
Paliwa mają gęstość około 0,75 L/kg
Zatem finalnie mamy 760 kWh / litr wytworzonego paliwa.
Ponownie energii zużytej jedynie przez Lotos.
Na paliwo, które ma wartość energetyczną 10 kWh / litr zużywamy 760 kWh / litr
Z tego wynika, że do baku trafia jedynie 1,3% energii, a jeszcze nie spaliliśmy nawet grama benzyny.
Do tego silnik spalinowy ma sprawność max 30%, więc zostaje 0,39%
0_o WTF?!?!

No nich ktoś to przeliczy i napisze mi, że nie mam racji, bo ja już kompletnie nie rozumiem co się dzieje...
I co nikt nie znalazł błędu?! Czyli serio sprawność ICE to 1,3% zanim ruszą?!
:ROFLMAO::ROFLMAO:
:unsure::cry:
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
I co nikt nie znalazł błędu?! Czyli serio sprawność ICE to 1,3% zanim ruszą?!
:ROFLMAO::ROFLMAO:
:unsure::cry:
I chyba tego typu obliczenia powinny trafiać do filmików:) Gdyby usunąć całą petrochemię to nagle energia byłaby tania, kosztowałaby grosze.
 
Top