A dodałem sobie w stopce taki obrazek z informacją o moim zużyciu energii

Michal

Moderator
Jak napiszę PHP do generowania tego obrazka to się nim podzielę i możesz użyć ;)
Wydaje się to prosty temat, bo wezmę szablon z paint i dodam tylko cyfry w odpowiednim miejscu i odpowiedniej czcionce.
Nie znam Euphorii, więc nie pomogę więcej :)
 
Last edited:

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Fajny pomysł z tym zużyciem. Ale jedno jest najważniejsze. To energia jakie auto zużywa? Czy taka jak wynosi pobór prądu wraz ze stratami?
Ogólnie na tą chwilę mam cegłę i co z tego, że auto średnio zużywa mi w miescie (mały miejski eUP) Jak realnie ze ściany idzie 16kWh/100km
No cóż może wypada zamontować jakiegoś wallboxa aby zminimalizować straty. Ale licznik który pokazuje zużycie energii przez same auto to takie oszukiwanie samego siebie
coś w stylu "mój TDI pali 6l przy 150km/h"
 

Michal

Moderator
Dlatego podałem energię doładowaną do baterii / kilometry przejechane. Auto mi pokazuje około 180 Wh/km.
 

Michal

Moderator
Ja mam takie dane z tezlab - co tydzień przychodzi email z informacją ile doładowałem do baterii i ile przejechałem. Spisuje te dane do google docs i mam obecnie pełne 120 tygodni danych.
Jak wrócę do domu w sobotę to sprawdzę co mam w Home Assistant.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Ehh... ja takie dane chce w real-time. Energia pobrana ze ściany - prosta sprawa, bo wystarczy podlicznik.
Ale to co powędruje do auta. To już inna bajka. Bo nie wiem czy istnieje jakis wallbox z komunikacją z autem który by zabierał info z samochodu ile poszło do baterii.
Może jakieś teslowskie. Ale to wymaga sciągania danych przez serwery tesli. Z chmury. A ja nie lubię takich rozwiązań. Bo bywają zawodne.
Wallbox z modbus jakimś i miał bym te dane czarno na białym i wtedy mi się taka opcja podoba.
 

Michal

Moderator
Tesla Wall Charger 3 udostępnia to chyba lokalnie i ma takie dane ale używam od miesiąca, więc tam nie mam za dużo lądowań.
Przy czym przebieg i tak musisz pobrać z chmury, żeby policzyć zużycie.
 
Last edited:

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Hmmm muszę poczytać. Co do przebiegu to rzeczywiście masz rację, bo auto musiało by być podłączone cały czas po wifi czy BT. A to już słabo opłacalny sens ze względu na kolejne straty. Ale zrzut danych po sesji ładowania - mogli by coś takiego ogarnąć do innych celów jak ichsza chmura.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Tesla ma port R485... ale nic po nim. Nie znalazłem nigdzie informacji czy da się jakieś dane z tego sciągać modbusem. Może TCP ma po wifi? Ale wciąż nie znalazłem nikogo kto coś ściąga z tego.
Zastanawiałem się nad Heidelberg wallboxami - są nie drogie, mają modbus i łatwe ogarnicie sterowaniem. Ale w adresach nie znalazłem niczego co by wyświetlało dostarczoną energię, tylko pobór.
ABB mają takie opcje - ale cena.
Webasto też...
Czyli mając Tesla Wall to jesteśmy raczej skazani na chmury. Chyba, że im się coś odwidzi i udostępnią adresy.
 
Top