Akcja serwisowa

KrzysztofFly

Moderator
No i mamy oficjalne info na UOKiK, oczywiście tak jak pisałem wcześniej dotyczy ono wszystkich Stellantisów (Citroen, DS, Fiat, Opel, Peugeot, no i oczywiście także Toyota ;))
Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, modele: Berlingo, C4, C4X, Jumpy i Spacetourer, w przypadku awarii sprężarki klimatyzacji istnieje ryzyko wyłączenia układu napędowego oraz braku możliwości uruchomienia silnika lub jego zgaśnięcia.

Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 328 samochodów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu aktualizacji oprogramowania sterownika silnika (ECU).

Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73)
 

KrzysztofFly

Moderator

KrzysztofFly

Moderator
Tak przy okazji tej akcji, można się zapoznać z popularnością marek koncernu w Polsce (chodzi o modele elektryczne). Koncern podał ilość egzemplarzy podlegających akcji serwisowej, z tego więc wynika ile sztuk trafiło na Polski rynek oficjalnymi kanałami. Wyniki są następujące;
Peugeot - 1171
Opel - 992
Citroen - 328
Toyota - 103
Fiat - 60
DS - 40
Niestety nie wiadomo w jakim okresie czasu to nastąpiło, jednak na pewno akcja dotyczy modeli wyprodukowanych w tym samym czasie.
 

GrzesiekK

Zadomawiam się
Wczoraj byłem na akcji serwisowej, auto z 2021 roku. Niestety z BMS nic nie zmieniło się. SOH 93.69. Dnia 20 kwietnia był 93.88. Zmiana dotyczyła tylko wgrania nowego softu silnika. :( Jakichś odczuwalnych zmian nie zauważyłem.
 
Last edited:

GrzesiekK

Zadomawiam się
Po akcji serwisowej obserwuję jednak zmianę. Może to wyższa temperatura na zewnątrz ale prognozowany zasięg nie spada tak dziko jak poprzednio względem energii w akumulatorze. Leciałem sobie na drodze krajowej 90-100 km/h i przy ok 50 % baterii miałem jeszcze dystans ok 150 km do pokonania. Poprzednio widziałbym jakieś 100 km.
 

KrzysztofFly

Moderator
Byłem wczoraj w serwisie, celem wykonania akcji serwisowej. Niestety pomimo podjętych czterech prób, nie udało się zaktualizować oprogramowania, występował problem z połączeniem z serwerem Stellantis. Tak więc wróciłem do domu bez wykonanej aktualizacji, umówiłem się ponownie na 19 czerwca.
Przy okazji zgłosiłem problem, który wystąpił u mnie kilka dni przed wizytą w serwisie, w sumie już po raz trzeci (pierwszy raz w grudniu, następny raz w marcu). Mianowicie przez kilka dni, występowały u mnie problemy z otwarciem samochodu, brak reakcji auta na zbliżenie się z kluczykiem (dotyczy obu kluczyków, więc je wykluczam) i samoczynne otwarcie samochodu, brak reakcji na dotknięcie klamki, a także brak możliwości otwarcia poprzez przyciski na pilocie. Jedyna możliwość otwarcie samochodu, to wyjęcie grota z kluczyka i mechaniczne otwarcie. Co ciekawe, po otwarciu mechanicznym, cały system wraca do życia i od razu zaczynają działać wszystkie opcje. Wygląda to tak jakby zbyt głęboko "uśpił" się system. Podobno znaleźli jakąś informację w tym temacie i coś tam podziałali, co miało naprawić problem, jednak już wieczorem po przyjechaniu do domu, problem pojawił się ponownie.
Oczywiście nie chodzi tutaj o fakt wyłączenia przez samochód funkcji automatycznych (opisanych w instrukcji), gdyż w tym przypadku działa otwieranie samochodu przez naciśnięcie klamki lub przycisku na kluczyku. To u mnie działa tak jak powinno. Natomiast jak jest problem to działa tylko otwarcie mechaniczne grotem. Jak to wygląda, widać na filmikach które nagrałem w marcu i maju.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jak wygląda napięcie na akumulatorze 12V? Może po prostu za nisko spadło i gdy uruchomiłeś auto to się trochę podładował?
 

KrzysztofFly

Moderator
Jak wygląda napięcie na akumulatorze 12V? Może po prostu za nisko spadło i gdy uruchomiłeś auto to się trochę podładował?
Akumulator 12V raczej bym wykluczył, gdyż problem o którym piszę pojawia się w bliżej nieokreślonych sytuacjach (czasami nawet bezpośrednio po skończonej jeździe), dodatkowo po otwarciu mechanicznym samochodu wszystko powraca do normy. Bardziej wygląda to na zbyt głębokie uśpienie lub ewentualnie brak połączenia BSI z antenami w samochodzie.
 

p0li

Pionier e-mobilności
cos grubszego maja z tymi serwerami bo ja mialem termin na zeszly piatek i tez dzwonili ze maja problemy techniczne i przesuneli na ten tydzien
 
Top