Apka Bonnet - czyli Ionity za mniej niż 2 zł

Gandalf

Pionier e-mobilności
Było coś o fakturach, ale szczegółów w FAQ nie widzę (ani możliwości podania detali firmy) więc zapytałem, dam znać jak odpowiedzą, chyba, ze ktoś już przetarł szlaki.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Jest możliwość ściągniecia faktury VAT (My Pricing-> See Latest Invoice) ale nie wiem czy to się na firmę da zrobić. Zasadniczo trzebaby otworzyć jakiś business account. Po drugie angielski VAT to 20% więc chyba inaczej jak w PL.

10. Payments​

10.1.Bonnet provides invoices to you electronically.

10.2.All bills, invoices and prices provided to you by Bonnet are inclusive of VAT.

10.3.The prices of our Tariffs, Packages and other prices are accessible on our Applications(both website and app on your Device).

10.4.Bonnet considers you a specific type of customer based on how you choose to pay for our Services. These are:

a. customers that select to pay via direct debit for our subscription Packages at the beginning of every month (“Subscription Customers”);

b. customers that pay after every Charging Session for the amount of electricity they consumed in that Charging Session (“Pay As You Go Customers”);

c. customers that only use free Bonnet Services and do not have a payment card tied to their account (“Free Customers”).

d. customers that use Bonnet Services as part of a larger commercial fleet or business for commercial purposes, and payment is managed by the designated contact person of the business or the business as a whole and not by an individual (“BusinessCustomers”).
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Mała wyprawa pod Londyn dzisiaj była i pojechaliśmy dla odmiany małym Mii.
W drodze powrotnej odwiedziliśmy Ionity na londyńskiej obwodnicy M25. Normalnie Ionity to trochę overkill dla Mii (może tylko 40kW po CCS), ale jak darmo bo z refilla Bonnet to co żałować.

Towarzystwo było ekskluzywne (Taycan, I-Pace itp). Pan z I-Pace'a miał problem z ładowaniem (nie przyjmowało mu płatności kartą) więc pomogłem mu załatwić sprawę poprzez Bonnet :) i takim trafem mam dodatkowe 15 funtów (y)

IMG-20220612-145550.jpg


P.S. 'Szpiedzy' potwierdzają, że Ionity via Bonnet działa we Francji...
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Sorki za post pod postem, ale właśnie przeglądając stronkę główną Elektrowozu zdałem sobie sprawę, że stałem się niejako 'personą medialną' ;) w polskim świecie EV dzięki artykułowi Redaktora @Łukasz Bigo.
Nie chcę się specjalnie rejestrować, aby móc umieścić tam komentarz, więc pozwólcie, że kilka słów komentarza ode mnie umieszczę tutaj.

1. Jestem oczywiście "za" aby Ci, którzy skorzystali z mojego kodu referencyjnego, podawali tutaj swoje własne kody. Wtedy to nowo rejestrujący będą decydować czy chcą użyć mojego kodu czy kodów referencyjnych innych Forumowiczow. Niech i inni skorzystają (y)

2. Nie twierdzę, ze jestem "alfą i omegą" i jak podano w komentarzach jest wiele różnych możliwości / kodów jednorazowych, które Bonnet od czasu do czasu udostępnia i które można wykorzystać aby obniżyć czy wyzerować koszty. Trzeba sobie jednak zdać sprawę, ze nie wszystkie z nich będą działać u każdego z Was. U mnie np. kod na 20 GBP zniżki na pakiet SPEAKEV20 nie działa. Ale na przykład dzisiaj Bonnet automatycznie wrzucił mi jednorazową 25% zniżkę, więc ładując dzisiaj Mii na Ionity (post powyżej) w ilości 11kWh, z refilla ubyło tylko 8kWh. Regulamin usług Bonnet mówi także, że:

6.2.Bonnet may, in Bonnet’s sole discretion, create promotional codes that may be redeemed for account credit, or other features or benefits related to the Services and/or a Third Party Provider’s services, subject to any additional terms that Bonnet establishes on a per promotional code basis (“Promo Codes”). You agree that Promo Codes:

a. must be used for the intended audience and purpose, and in a lawful manner;

b. may not be duplicated, sold or transferred in any manner, or made available to the general public (whether posted to a public forum or otherwise), unless expressly permitted by Bonnet;

c. may be disabled by Bonnet at any time for any reason without liability to Bonnet;

d. may only be used pursuant to the specific terms that Bonnet establishes for suchPromo Code;

e. are not valid for cash; and

f. may expire prior to your use.

16.3.Bonnet reserves the right to withhold or deduct credits or other features or benefits obtained through the use of Promo Codes by you or any other user in the event thatBonnet determines or believes that the use or redemption of the Promo Code was in error, fraudulent, illegal, or in violation of the applicable Promo Code terms or these Terms.

Dlatego poza moim kodem referencyjnym nie umieszczałem tu żadnych kodów promocyjnych. Te jednak łatwo znaleźć w necie albo po prostu śledzić FB czy Twitter Bonnet'a.

3. Myślę, że nie ma co krytykować Redaktora, że ten temat upowszechnił na głównej stornie Elektrowozu. Jestem w 100% przekonany, że o to właśnie twórcom apki chodzi (jako startup budują bazę klientów) i stąd właśnie te 15 funtów za polecenie. Po drugie jak widać apka jest dość sprytna (pokazuje zajętość ładowarek, można wysłać wiadomość użytkownikowi itp) więc jestem przekonany, że developerzy tej usługi widzą na bieżąco przypływ nowych użytkowników nie tylko w PL, ale także w innych krajach (szczególnie ostatnio gdy Bonnet zaczął obsługiwać Ionity) więc faktów nie da się ukryć.

4. Jak długo ta hossa (maks. 35 pensów za ogromną ilość ładowarek w Europie) będzie trwać - nie wiadomo. Ostatnio Bonnet zmienił warunki świadczenia usług (sprawdźcie rozdział 'Variation to the agreement or prices"), które umożliwiają im wprowadzenie zmian z tylko tygodniowym wyprzedzeniem, więc wszystko jest możliwe. Choć z drugiej strony taki młody startup dostaje ostatnio wsparcie w postaci 5,5 mln dolarów od takich firm venture capital jak LightSpeed. Więc może ta bańka tak szybko nie pęknie, choć oczywiście mogą być zmiany cenowe lub regulaminowe. Ja życzę tej inicjatywie jak najlepiej i wychodzę z założenia, że korzystam póki widzę sens. Obecnie to dla mnie 'no brainer' jeśli weźmiecie pod uwagę, że w UK jest ponad 10 operatorów obsługiwanych przez Bonnet. Ba, nawet dla samego Ionity warto tą apke mieć.

5. Nie jestem pracownikiem, ani w jakikolwiek sposób powiązanym z twórcami apki. Jestem po prostu zadowolonym użytkownikiem.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Sorki za post pod postem, ale właśnie przeglądając stronkę główną Elektrowozu zdałem sobie sprawę, że stałem się niejako 'personą medialną' ;) w polskim świecie EV dzięki artykułowi Redaktora @Łukasz Bigo.

To była moja decyzja, żeby podać Pana kod. Kto zechce, odwdzięczy się. Ja się odwdzięczę, gdy zainstaluję, bo za dwa tygodnie jadę do Frankfurtu :)

Natomiast gdyby Pana ścigali za złamanie regulaminu, proszę śmiało mówić, że nie był Pan świadomy, że kod został upubliczniony, zrobiono to wbrew Panu itd. ;)

Inna sprawa, że myślę, że te punkty z regulaminu to raczej takie zabezpieczenie, żeby ludzie nie spamowali po forach swoimi kodami.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Dziękuje Panie Łukaszu za odpowiedź.
Jak wspomniałem jestem za aby inni swoje kody też podawali (np. w stopce) i też "coś" z tego mieli.

Jeśli chodzi o legalność rozpowszechniania kodów, to moja interpretacja regulaminu Bonnet jest taka, że są dwa rodzaje kodów: polecające/referencyjne (referral codes) oraz promocyjne (promo codes). Kody referencyjne (jak mój podany w pierwszym poście) są właśnie po to aby je propagować (Bonnet tym sposobem powiększa grupę subskrybentów) stąd ja nie widzę w ich regulaminie żadnych ograniczeń w tej kwestii.
Restrykcje regulaminowe, które zacytowałem dotyczą, moim zdaniem, kodów promocyjnych. Choć jest to też forma utrzymania klienta stąd myślę, że zapis ten nie jest traktowany restrykcyjnie przez Bonnet i nikomu włos z głowy nie spadnie gdy je upowszechni. Jak zwykle w życiu: wszystko z umiarem ;)

Pozdrawiam
Hubert
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Trzeba wybrać jakiś kraj. Nie ma do wyboru Polski. Wybrałem Niemcy i stawki są w euro, ale wysokość po przeliczeniu jak wcześniej. Zrobiłem refill póki tanio, bo jadę za 4 tygodnie do Berlina.
 
Top