Audi Q4 e-tron / opinie

viallos

Pionier e-mobilności
Ja się na nikogo nie obrażam ani nie mam zamiaru przekonywać kogoś na siłę, ale jeżeli mam dyskutować i coś porównywać to podobne rzeczy. Porównania Q4 do małej Tesli, Hyundaia czy Kia nie ma sensu bo to inny typ samochodu. Od dawna już nie lubię siedzieć z d.. na asfalcie.

Absolutnie jestem przeciwny kupowaniu Audi z większą baterią i golasa żeby się zmieścić w wątpliwe dopłaty. Ale można spokojnie się zmieścić z dobrze wyposażonym Audi z mniejsza baterią jak komuś bardzo zależy: Pakiet Assistance plus, Pakiet MMI plus, Pakiet Seats & Mirrors, Pakiet promocyjny Comfort, Pakiet Protection, Pakiet promocyjny Technology.

Kolega narpaw poruszył bardzo ważną kwestię finansowania w leasingu którego nie poruszałem bo nie każdy kupuje w leasingu. Audi z większą baterią i jeszcze trochę większymi pakietami aniżeli opisałem powyżej kosztuje 275k. w 4 letnim leasingu APL wychodzi taniej niż Mustang za 225k ... tyle że może na Mustanga uda się jakoś załatwić dopłaty to wtedy zrobi się trochę taniej.

Pisanie o KM przy tych samochodach jest również dla mnie bez znaczenia. Samochód elektryczny traktuję tylko i wyłącznie jako pojazd do kręcenia się wokół komina. Z racji mojego trybu życia potrzebuję przynajmniej 2 razy w miesiącu skoczyć na trasie Wawa-Koszalin i nie może mi to zajmować dłużej niż 5h. To jest nieosiągalne w jakimkolwiek elektryku a doskonale daje sobie radę Q7 z 3L dieslem na pokładzie i pewniej jeszcze kilka najbliższych lat nic tego nie zmieni. Mogę się śmiało pościgać samochodem 2 razy cięższym z tymi super elektrykami i wstydu nie będzie ;-) ... ale za stary już na to jestem.

Do kręcenia wokół komina mniejsza bateria w Q4 spokojnie wystarczy a dzieci i żona w komforcie dojadą te 2km do szkoły i na zajęcia sportowe itp.

Żeby nie było .. jeżdziłem już kilkoma autami premium Mercedes, BMW, Audi, ale również VW czy Skodą oraz japońce też się zdarzały: Mazda , Suzuki. Jeździłem różnymi bo lubię eksperymentować i nie mam uprzedzeń do niczego, ale mimo wszystko wypasione Suzuki z super systemami i asystentami nawet w połowie nie jest tak komfortowe jak Audi, BMW, etc itp.

Co do Audi to wersje o których piszecie .. golasy z konfiguratora się nie zdążają. Pójdźcie do salonu i takiego samochodu się praktycznie nie da zamówić. Pakiet Comfort i Technology to minimum na jakie należy się zdecydować.

Generalnie każdy lubi to co chce albo musi ... i bardzo dobrze ... dzięki temu świat jest kolorowy.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tylko w Audi znasz cene za jaka mozesz wykupic samochod - bo mozesz, jest to leasing operacyjny nie stricte wynajem

w Arvalu sie dowiesz miesiac przed oddaniem auta
No wiem.
Ale nie ma musu wykupu - przy takiej fajnej cenie wynajmu zwłaszcza.
Może być tak (i pewnie tak będzie), że bardziej atrakcyjny będzie kolejny wynajem, może już nowszego autka.
 

Cav

Pionier e-mobilności
jeżeli mam dyskutować i coś porównywać to podobne rzeczy. Porównania Q4 do małej Tesli, Hyundaia czy Kia nie ma sensu bo to inny typ samochodu.
Ionig5?
Widziałeś to auto w ogóle?

Jest od tego Q4 większy w każdym miejscu, może poza wysokością, ale jest niższy raptem o 3 cm....
Czyli praktycznie tak samo wysoki, a na pewno wystarczająco wysoki.
Od dawna już nie lubię siedzieć z d.. na asfalcie.
I co w związku z tym?
 

viallos

Pionier e-mobilności
Z doświadczenia wiem że warto wykupić auto klasy Audi po leasingu APL i z góry wiadomo że suma opłat to 102-103% a nie jak w Arvalu pod 120%.

Nie dalej jak miesiąc temu Q5 wykupione po 3 latach za ponad 150k i sprzedane w ciągu 2 dni ze sporym zyskiem. Ponad rok leasingu się zwrócił :)
 

narpaw

Nowy na Forum
A myślicie że te obecne elektryki będą warte wykupu za 4 lata?
Podejrzewam że wtedy będzie zupełnie inna generacja baterii dlatego nie planuję wykupu. Przy obecnym rozwoju elektryków tylko tani najem jest pewny inne opcje są mocno ryzykowne.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ionig5?
Widziałeś to auto w ogóle?

Jest od tego Q4 większy w każdym miejscu, może poza wysokością, ale jest niższy raptem o 1 cm....
Czyli praktycznie tak samo wysoki.

I co w związku z tym?
Hyundaia raczej nie kupię z przyczyn wyżej opisanych ... ale mam salon blisko więc pójdę obejrzeć i pojeździć.
Zresztą już jakieś firmy wynajmu w DE się wycofują z niego gdyż więcej podobno stoi w serwisie niż jeździ.
....
W związku z tym nie kupię Tesli 3 i Kia tez zdaje się bardzo niska więc się dla mnie nie nadaje.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Z doświadczenia wiem że warto wykupić auto klasy Audi po leasingu APL i z góry wiadomo że suma opłat to 102-103% a nie jak w Arvalu pod 120%.
Audi z leasingu pewnie warto wykupić, bo drogi jak widać, pytanie tylko czy suma kosztów będzie niższa niż niewykupienie w Arvalu.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Hyundaia raczej nie kupię z przyczyn wyżej opisanych ...
Tzn jakich?
Tych 3 cm?
Bez żartów - mam 187 cm, uwielbiam wysokie pozycje w aucie, każdy fotel lewaruję na maksa do góry, nawet w suvach wyższych niż Q4.
W Ioniqu nie było się do czego przyczepić, ani miejsca nad głową nie brakowało.
Wręcz to zbyt wielkie auto na moje potrzeby.

ale mam salon blisko więc pójdę obejrzeć i pojeździć.
Zresztą już jakieś firmy wynajmu w DE się wycofują z niego gdyż więcej podobno stoi w serwisie niż jeździ.

Produktów VW dotyczy to w dużo większym stopniu.
Poczytaj na forum przygody z ID3 chociażby - co dzień nowy fuck-up.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Jednak nie pójdę do Hyundaia .. najzwyczajniej mi się nie podoba.

Absolutnie nie twierdzę że grupa VW jest cacy ... myślę że każdy z tych samochodów będzie miał swoje choroby wieku dziecięcego, ale VW czy Skoda to jednak nie Audi.
Pomyślcie dlaczego te wszystkie dodatki tam są wkładane w pierwszej kolejności .. po to żeby się sypały i do Audi, Porsche szły już dobrze przetestowane na tysiącach samochodów. Bardzo często nowinki są najpierw niższej klasie samochodów a w premium jest trochę później. Taka taktyka.

Jeszcze nie byłem w BMW ... a mam ku temu powód ... ciekawe co oni mają i4?? Ale to chyba też nisko się siedzi.
 

Najnowsze dyskusje

Top