AUTOPILOT Tesla vs BMW

ducarider

Posiadacz elektryka
Cześć
Zawodnicy
Tesla Y podstawowy AP 2023
BMW M8 2021, pakiet autonomicznej jazdy.

Myślę, że po roku jazdy Teslą a po 3 latach BMW mam jako takie rozeznanie.
Po początkowym wow na Teslę, zacząłem dostrzegać jednak prymitywizm ich rozwiązania w porównaniu do BMW.
Po dzisiejszej trasie, z całą pewnością muszę napisać, że AP w Tesli to męczarnia (mówię o modelu Y, nie wiem czy S lub X ma inaczej rozwiązane czucie rąk na kierownicy).

Porównanie AUTO PILOTA

Lepsze prowadzenie Tesli na drogach lokalnych gdzie są niewyraźne pasy i inne oznaczenia ale w sumie na lokalnych się go nie używa.
Tesla do 140 km/h BMW do 210 km/h (daje radę)

Ciągłe szarpanie kierownicą doprowadza człowieka do szału, bardzo prymitywne rozwiązanie, powoduje delikatne zmiany toru jazdy. BMW wyczuwa obecność dłoni na kierownicy, nic nie trzeba ruszać.

Jakiekolwiek zmiany toru jazdy w Tesli powodują wyłączenie, BMW jeśli porusza się w granicy pasa nic się nie dzieje.

Brak jakichkolwiek hamowań fantomowych w BMW, na zakrętach jednak potrafi zahamować na ciężarówkę znajdującą się na innym pasie, Tesla tu jest lepsza jeśli chodzi o zakręty.

Podsumowując, BMW to dużo wyższa liga, jazda AP to przyjemność a nie ciągłe wachlowanie kierą.

Wycieraczki, nie wiem co Muskowi wpadło do łba, żeby nie zamontować czujnika deszczu za 10$. Ani razu w BMW nie dotknąłem przełącznika wycieraczek.
 

Michal

Moderator
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś, bo nie rozumiem niektórych fragmentów:
Ciągłe szarpanie kierownicą doprowadza człowieka do szału, bardzo prymitywne rozwiązanie, powoduje delikatne zmiany toru jazdy.
Co powoduje delikatną zmianę toru jazdy? To ruszanie kierownicą? Chyba nie powinno - ja tego nie obserwuję.

Brak jakichkolwiek hamowań fantomowych w BMW, na zakrętach jednak potrafi zahamować na ciężarówkę znajdującą się na innym pasie, Tesla tu jest lepsza jeśli chodzi o zakręty.
No to brak fantomowych hamowań w BMW ale Tesla lepsza w zakrętach? Czyli BMW jednak ma fantomowe hamowania?

Podpowiem Ci jak ja jeżdżę na AP - trzymam jedną rękę cały czas na godzinie pierwszej - drugiej i w ten sposób wywieram cały czas małą presję na kierownicę. To powoduje, że nie mam praktycznie próśb o poruszanie kierownicą.


Wycieraczki są ostatnio do bani - prawda :/ Choć ludzie zaczynają dostawać udejt i podobno jest znacznie lepiej, ale chyba warto poczekać z oceną.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Cześć
Wycieraczki, mnie wiem co Muskowi wpadło do łba, żeby nie zamontować czujnika deszczu za 10$. Ani razu w BMW nie dotknąłem przełącznika wycieraczek.
10$ x 20 milionów samochodów (chyba tyle chciałby produkować rocznie) to 200 mln $ w jego kieszeni, nawet teraz za zeszły rok to jakieś 18 mln $. A że jeszcze to nie działa jak powinno to kogo to obchodzi...
 

danielm

Pionier e-mobilności
10$ x 20 milionów samochodów (chyba tyle chciałby produkować rocznie) to 200 mln $ w jego kieszeni, nawet teraz za zeszły rok to jakieś 18 mln $. A że jeszcze to nie działa jak powinno to kogo to obchodzi...
dolicz jeszcze licencje na oprogramowanie które ktoś napisał i opatentował
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
A ja jeździłem BMW i4M50 i wszystko ok ale kupiłem Tesle Y Performance bo żadna firma nie wygra z superchargerami na trasie a o to chodzi w aucie na prąd ,mam w d,,, jakieś jazdy bez trzymania rąk ,auto to auto jak nie chce trzymać rąk na kierownicy to lece samolotem albo jadę pociągiem.Bmw dobre skończyło się na E46 330ci.
 

prebek

Posiadacz elektryka
A ja jeździłem BMW i4M50 i wszystko ok ale kupiłem Tesle Y Performance bo żadna firma nie wygra z superchargerami na trasie a o to chodzi w aucie na prąd ,mam w d,,, jakieś jazdy bez trzymania rąk ,auto to auto jak nie chce trzymać rąk na kierownicy to lece samolotem albo jadę pociągiem.Bmw dobre skończyło się na E46 330ci.
A o co chodzi z tymi superchargerami? To są jakieś super szybkie czy co?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
A ja jeździłem BMW i4M50 i wszystko ok ale kupiłem Tesle Y Performance bo żadna firma nie wygra z superchargerami na trasie a o to chodzi w aucie na prąd ,mam w d,,, jakieś jazdy bez trzymania rąk ,auto to auto jak nie chce trzymać rąk na kierownicy to lece samolotem albo jadę pociągiem.Bmw dobre skończyło się na E46 330ci.
Ale co ten komentarz ma do porównania autopilotów?
 

camel

Posiadacz elektryka
w jaki sposób bmw wyczuwa obecność dłoni na kierownicy? ma czujniki na całym obwodzie?
Nie tylko BMW, u mnie w Arteonie również nie muszę przełamywać oporu tylko wystarczy sam dotyk, sporadycznie lekkie ściśnięcie jesli dłuższy czas jadę w tej samej pozycji.

Tu cytat z jakiegoś materiału promocyjnego:

"Nowością jest także pojemnościowa kierownica, która reaguje na dotyk. Dzięki temu kierowca nie musi już od czasu do czasu wykonywać delikatnego ruchu kierownicą, aby system rozpoznał, że panuje on nad autem. Wystarczy sam dotyk na wieńcu kierownicy."

Co do AP w Tesli to czekam kiedy będzie można korygować tor jazdy bez szarpania i wyłączenia AP (np. żeby ominąć dziurę..)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nie tylko BMW, u mnie w Arteonie również nie muszę przełamywać oporu tylko wystarczy sam dotyk, sporadycznie lekkie ściśnięcie jesli dłuższy czas jadę w tej samej pozycji.

Tu cytat z jakiegoś materiału promocyjnego:

"Nowością jest także pojemnościowa kierownica, która reaguje na dotyk. Dzięki temu kierowca nie musi już od czasu do czasu wykonywać delikatnego ruchu kierownicą, aby system rozpoznał, że panuje on nad autem. Wystarczy sam dotyk na wieńcu kierownicy."

Co do AP w Tesli to czekam kiedy będzie można korygować tor jazdy bez szarpania i wyłączenia AP (np. żeby ominąć dziurę..)
to nadal nie odpowiada mi na pytanie czy cała kierownica ma te pojemnościowe czujniki czy trzeba ją trzymać w odpowiednim miejscu ale zgaduje że ktoś to opatentował i dlatego tesla nie może z tego rozwiązania skorzystać lub nie chce płacić opłat za to rozwiązanie
 

Najnowsze dyskusje

Top