Awaria ładowarki 11kW

GrzesiekK

Zadomawiam się
Mówi się o tym, ze lepiej jest jak wyłącza się ładowanie po stronie auta a nie ładowarki. Myślę nad wariantem, gdzie mój problem powstał po którymś chwilowym wyłączeniu prądu. Jak wyłączał się na chwilę prąd, to po powrocie zasilania, ładowarka zgłaszała awarię czerwoną diodą. Wypinałem ją z auta i gniazdka. Po podłączeniu z powrotem i dalej kontynuowałem ładowanie aż do teraz. Ktoś wie czy jest niebezpieczeństwo dla auta przez wyłączanie ładowarki?
 

KrzysztofFly

Moderator
Zarejestrowałem wizytę w serwisie - zobaczymy. Chciałbym sprawdzić jaki part number ma moja ładowarka - może gdzieś znajdzie się jakiś opis danej części. Może jakaś seria jest wadliwa. Gdzie tego inwertera szukać?
Znajduje się na górze zespołu napędowego, musisz zdjąć osłonę, następnie wyhaczyć płaskim śrubokrętem zaślepki (jedna długa z przodu i dwie mniejsze z tyłu), pod nimi znajdują się 4 śruby (na klucz 10mm), które musisz odkręcić.
448554546_1582267815676967_454563114866471500_n.jpg
Pod tą osłoną znajdziesz to czego szukasz ;) U mnie wygląda to tak:
448476293_1428159327886191_919471017328874155_n.jpg
Strzałkami zaznaczyłem numery, na które powinieneś zwrócić uwagę. Oczywiście uwagę musisz także zwrócić na wszystko co ma kolor pomarańczowy ;).
 

KrzysztofFly

Moderator
Dzięki - kawał kloca ta ładowarka. Dzięki @KrzysztofFly - zczytałem part number. Pod tym numerem w Internecie cisza. Wrzucę go jak mi serwis awarię potwierdzi.
Rozumiem, że spisałeś swój numer? Bo jeśli mój, to nim się nie sugeruj, bo ja mam ładowarkę 1F ;). A w sumie, nikt się chyba na razie nie skarżył na awarię ładowarki 1F. Z tego co pamiętam, na naszym forum były tylko przypadki awarii ładowarek 3F.
 

GrzesiekK

Zadomawiam się
Tak, spisałem swój numer :) . Łatwo i szybko się rozebrało osłonę. Właśnie jak myślałem 3 miesiące temu o przedłużeniu gwarancji, to coś mi się pomyliło i miałem świadomość że sypią się ładowarki jednofazowe :( W zasadzie to myślę że z automatu przedłużoną gwarancją powinny być objęte i akumulator i ładowarka pokładowa.
Zawsze się zastanawiałem czy jesteśmy bezpieczni ładując auto na ładowarkach operatorów. Jak publiczna ładowarka wykręci jakiś numer i spali mi ładowarkę pokładową która kosztuje mały majątek przy wymianie to jest jakieś ubezpieczenie? Nie czytałem żadnej umowy przed ładowaniem. Zakładam że jak coś to umywają ręce.
 

KrzysztofFly

Moderator
Tak, spisałem swój numer :) . Łatwo i szybko się rozebrało osłonę. Właśnie jak myślałem 3 miesiące temu o przedłużeniu gwarancji, to coś mi się pomyliło i miałem świadomość że sypią się ładowarki jednofazowe :( W zasadzie to myślę że z automatu przedłużoną gwarancją powinny być objęte i akumulator i ładowarka pokładowa.
Zawsze się zastanawiałem czy jesteśmy bezpieczni ładując auto na ładowarkach operatorów. Jak publiczna ładowarka wykręci jakiś numer i spali mi ładowarkę pokładową która kosztuje mały majątek przy wymianie to jest jakieś ubezpieczenie? Nie czytałem żadnej umowy przed ładowaniem. Zakładam że jak coś to umywają ręce.
Sęk w tym, że owa ładowarka pokładowa jest w procesie ładowania DC pomijana ;) W wielkim uproszczeniu to stacja ładowania DC dogaduje się z samochodem/akumulatorem i to ona ma za zadanie podać napięcie o uzgodnionej z samochodem wartości.
 

Halczyn

Zadomawiam się
U mnie padla ladowarka 3f, wymienili na gwarancji. Z tego co kojarze @KrzysztofFly wspominal, ze nowa to jakies 15k brutto w serwisie
 

GrzesiekK

Zadomawiam się
U mnie padla ladowarka 3f, wymienili na gwarancji. Z tego co kojarze @KrzysztofFly wspominal, ze nowa to jakies 15k brutto w serwisie
😢 U mnie już po rozszerzonej gwarancji. Czyli takie auto musi być non stop na gwarancji. Takie miały być proste naprawy w razie co.
Jakie miałeś objawy padniętej ładowarki?
 
Top