Bazowa RWD vs. AWD moje wrażenia

cwireq

Posiadacz elektryka
Kurcze a ja nie mam większych p


Przed zakupem jeździłem RWD i AWD i po jazdach nie miałem absolutnie żadnych wątpliwości, żeby dopłacić do AWD. Gdyby RWD była tańsza o około 50-60 tys to możne wziąłbym ją pod uwagę.
@Pedr poczekaj z opinią do wiosny.... ;)

W zimę trakcja, rekuperacja, grzanie baterii, możliwość ładowania zmarźniętej baterii - 4 największe plusy AWD.

Ja rozglądam się za drugim autem do dojazdu do pracy. Nie więcej niż 8k km rocznie. Szkoda mi dorzucać 30k zł do LR AWD. Do głównych celów mam TMY LR RWD i zasięgu jest zawsze aż nadto - ale wkurza mimo wszystko nie doładowywanie na co dzień do 80% w bateriach NCM.
 

macieeq

Fachowiec
Ja rozglądam się za drugim autem do dojazdu do pracy. Nie więcej niż 8k km rocznie. Szkoda mi dorzucać 30k zł do LR AWD. Do głównych celów mam TMY LR RWD i zasięgu jest zawsze aż nadto - ale wkurza mimo wszystko nie doładowywanie na co dzień do 80% w bateriach NCM.
Kwestia przyzwyczajenia, też myślałem, że będzie to problemem, jednak finalnie i tak na co dzień nie ładowałbym do tych 100%, a aktualnie osobiście nawet rzadko ładuje do 80% 😜
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
W wątkach dotyczących e-primacy pojawiały się głosy, że przy AWD problem nie jest tak dotkliwy i miałem nadzieję, że AWD coś ugra, ale masz rację - jak opona z definicji nie trzyma, to nie ma zmiłuj. Po kilku jazdach na mokrym widzę, że to dokładnie ten sam dramat co w RWD. Na mokrej drodze pewniej czuję się teraz w RWD na Conti niż na Michelinach. Z pozytywów: chyba trochę zmniejszyło się drżenie kierownicy w AWD - może się opony się w końcu ułożyły.
To musiał byś zrobić A/B testing, te same warunki, ta sama prędkość. AWD ma trochę więcej możliwości wyciągnięcia Cię z poślizgu przodem jak tył zgubi trakcję.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
To wyciąganie przodem podczas poślizgu to trochę mit jest. Jeśli przyczyną poślizgu była za duża prędkość w zakręcie, to AWD nie pomoże, a tylko pogorszy sprawę. Bo tylko redukcja prędkości może pomóc.

Natomiast AWD pomoże w trakcji na wyjsciu z zakrętu i przy tym samym przyspieszeniu zredukuje podatność na power slide.

Ja zwyczajnie nie ogarniam AWD ani samochodów z centralnym silnikiem, ani z silnikiem z tyłu, szacun dla Was wymiataczy od AWD, jeśli rzeczywiście wpadając w poślizgi wyjeżdżacie na tym samym pasie rajdowymi akrobacjami.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
hehe jak przeczytałem twoją wypowiedź to aż przypominał mi się taki mem:
1753791965959.png
coś w tym jest :)
 

Pedr

Pionier e-mobilności
@Pedr Czyli na jazdę wokół komina bez tras to się nie ma co pchać w AWD? Trzeba sporo dołożyć, a na mocy mi nie zależy.

Nikt lepszego porównania nie zrobi skoro masz oba na placu...
Dla mnie osiągi są zdecydowanie największą zaletą AWD. Jeżdżąc wokół komina, nie mam zbyt wielu okazji żeby z nich korzystać, ale przyznaję, że czasami się przydają i dają dużo frajdy. Czy warto dopłacić - to już tylko kwestia chęci wydania tych 30k więcej.
@Pedr poczekaj z opinią do wiosny.... ;)

W zimę trakcja, rekuperacja, grzanie baterii, możliwość ładowania zmarźniętej baterii - 4 największe plusy AWD.
Fakt, jestem bardzo ciekawy, jak będzie sprawować się AWD zimą. Z tych rzeczy, które wymieniłeś jedynym problemem dla mnie jest rekuperacja. Przy temp poniżej 10 stopni potrafię dojechać do pracy z zerową lub minimalną rekuperacją. Trakcja na zimówkach jest wzorowa, a ładowanie dla mnie akurat nie ma znaczenia.

ale wkurza mimo wszystko nie doładowywanie na co dzień do 80% w bateriach NCM.
Zgadzam się. Może to jeszcze jakaś pozostałość po spalinówkach i chęć tankowania do pod korek ;)zrobię po jakimś czasie testy baterii - zobaczymy jak będzie wyglądać porównanie degradacji. Ładuję oba auta w weekendy (zgodnie z zaleceniem do 80/100%) i póki co - w codziennej eksploatacji nie widzę żadnej różnicy. Zarówno w jednej, jak i w drugiej kończę tydzień z podobnym poziomem naładowania.
To musiał byś zrobić A/B testing, te same warunki, ta sama prędkość. AWD ma trochę więcej możliwości wyciągnięcia Cię z poślizgu przodem jak tył zgubi trakcję.
(y) Moja codzienna trasa więc tylko kwestia pogody. Następnym razem gdy będzie padać wezmę RWD i zobaczymy.
 

churro

Fachowiec
Ja kupiłem RWD, moc samochodu w ogóle mi nie imponuje bo przesiadałem się z auta które miało mniej niż 200km, a jednak RWD podobno ma trochę więcej zasięgu więc stwierdziłem że to będzie optymalny wybór bo zaoszczędze 20k i zyskam zasięg. Jedyne co mnie martwiło to głośniki, ale nie jestem audiofilem i nie czułem różnicy w modelu AWD.
 
Top