Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Michal

Moderator
Ja kupując EV liczyłem mniej więcej tak, ze ładowanie w trasie będzie mnie kosztować tyle co jazda ICE, przy czym oczywiście pierwszy odcinek jadę po naładowaniu w domu. Chociaż cholera przy obecnych cena, to SuC i tak wychodzi dużo taniej ;)
Przykładowo w DE jeden litr PB kosztuje obecnie podobno 10 PLN, natomiast ładowanie na SuC 0,58 EUR (2,66 PLN)
Zakładając spalanie 7 L/100km mamy w ICE koszt 70 PLN/100km.
Zakładając zużycie 18 kWh/100km mamy w EV koszt 48 PLN, czyli 69% kosztu ICE ;)

Ps. @Gandalf , pamiętaj, żeby zresetować licznik w aucie i podać nam później dane z podróży ;)
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Ps. @Gandalf , pamiętaj, żeby zresetować licznik w aucie i podać nam później dane z podróży ;)
Ha! Teraz, to ja pamiętam, żeby pamiętać. Nawet sobie ustawiłem przypomnienie żeby pamiętać. Obym tylko o przypomnieniu nie zapomniał.

No i zakładać z powrotem "Ałeło"?
Mam Cap Kit 2.0, ładnie to wygląda. Ale 5% to co? 200km? 😅
A może założyć tylko od strony kierowcy? Ta druga będzie do zdjęć 😂😂
 

Cup

Fachowiec
Mój pierwszy miesiąc z IONIQ 5 minął na paru wyjazdach, dzięki którym nazbierałem prawie 2800 km.
Zużycie średnie 15,9 kWh. I to mimo 500 km z łódką na haku. 😉
IMG_20220605_222156.jpg

Wygląda to całkiem dobrze i jakoś starcza te ponad 400 km zasięgu. Wychodzi też, że mimo części lądowań na ładowarkach poza domem, oszczędziłem prawie 1000 zł na opłatę dla banku.
 

Michal

Moderator
Dzisiejsza trasa Słupsk - Warszawa:
Wjazd na A1 w Warlubiu.
Zużycie 188 Wh/km.
Przejechane 501 km.
Od Ciechocinka raczej deszcz.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Dzisiejsza trasa Słupsk - Warszawa:
Wjazd na A1 w Warlubiu.
Zużycie 188 Wh/km.
Przejechane 501 km.
Od Ciechocinka raczej deszcz.
Prawie moja trasa ... jaki czas, ile ładowań i gdzie oraz jakie prędkości?
 

Michal

Moderator
Czas:
12:38 - 19:14 (6:36h)

Ładowania:
Start z 100% -> 33% w Ciechocinku (średnia prędkość 83 kmh i 265 km).
Jedno ładowanie do 95% w 39 minut, przy czym pierwsze 15 minut ładowarka współdzielona i wystarczyłoby 85% ale oglądaliśmy film.
Oglądaliśmy nawet jeszcze 8 minut pod odłączeniu ładowarki.
W sumie dało się tutaj oszczędzić jakieś 15 minut spokojnie.
Później McDonald's przy wjeździe - jedzenie na parkingu. Tutaj zmarnowane 20 minut - ja normalnie bym tam nie zajeżdżał, bo zjadłbym coś przy ładowarce ale żona chciała kawę z maka, więc pojechaliśmy.
Ogólnie jazda trzymając się ograniczeń +10kmh. Za Ciechocinkiem raczej 130-140 kmh, bo momentami naprawdę mocno lało.
W domu z 18% baterii.

Czyli gdyby nie zamulać na ładowarce i nie zajeżdżać do maka, spokojnie do przejechania w 6h.

Praktycznie 90% trasy na autopilocie.
 
Last edited:

Michal

Moderator
No to zebrałem jeszcze trochę danych z podróży do Szczecina w piątek:
Podaję od Lućmierza, bo na wyjeździe z Warszawy trafiłem na 40 minutowy korek, który mocno zaburza dane (średnia prędkość do Lućmierza 65km/h).

Nie do końca optymalna trasa, bo z jednej strony mieliśmy to w dupie i kompletnie nic nie planowaliśmy, a z drugiej są inne okoliczności łagodzące:
  • Auto nie było naładowane optymalnie do wyjazdu - mogłem naładować do pełna i jechać prosto do Poznania, ale jeździmy teraz z niemowlakiem (pierwszy większy wyjazd) więc, częste przystanki są raczej wskazane.
  • Wjazd do poznania o 16 - dość powolny.
  • W Poznaniu naładowaliśmy się za dużo z dwóch powodów:
    • Dziecko
    • Jedzenie
  • Końcówkę jechaliśmy drogami lokalnymi, a nie S-ką (Lipiany - Pyrzyce - Stare Czarnowo).

Poniżej podaję czasy przejazdów, aby mieć pełny czas trzeba dodać jakieś 3 min na zmianę kierowcy na MOP-ie.

startfinishdistance [km]energy [kWh]battery [%]time [min]avg energy [Wh/km]avg speed [km/h]
Lucmierz 79%Poznań 10%
191​
49,1​
69​
96​
256​
119,38​
SuC 10%SuC 99%
-​
63,7​
89​
50​
-​
-​
Poznań 99%MOP Popowo 62%
125​
27​
37​
66​
215​
113,64​
MOP Popowo 62%Szczecin 29%
137,7​
23,5​
33​
89​
170​
92,83​
whole trip
453,7​
99,6​
139​
301​
219,53​
108,45​

Lućmierz -> Poznań (jazda raczej szybka 150+)
Poznań -> MOP (jazda raczej 140 na A2 i 130 na S3)
MOP -> Szczecin (jazda 130 na S3 i raczej zgodnie z ograniczeniami na krajówkach)
Koniec w Park Hotel Szczecin - mają destination charger ;)

Cały przejazd z ładowaniem 453,7 km i 5h04m, średnie zużycie 220 Wh/km (głównie autostrada).
 
Last edited:

slack

Fachowiec
5٪ miasto Łódź, 10% drogi lokalne, reszta autostrady i ekspresówki, 24 stopnie, słońce, trasa w 2 strony, po 432 km zostało 15% baterii, średnia prędkość liczona z pominięcim miasta to 100 km/h, zużycie 137 Wh/km, Tesla 3 LR 2021.
 

Attachments

  • 20220611_181516.jpg
    20220611_181516.jpg
    558,5 KB · Liczba wyświetleń: 73

gim-kg

Pionier e-mobilności
No to kolejny rekordzik. 490 km na jednym ładowaniu!!! TM3 z baterią LG 75 kWh (Q1’2021) Trasa Kołobrzeg-Bydgoszcz-Kołobrzeg. Czas podróży 7h10m (taki sam jak wskazuje Google Map). 80 km droga ekspresowa, reszta to krajówki i powiatówki. Wyjazd ze 100%, powrót na 2%. Klima ustawiona na „auto”. Co ciekawe przy pełnej baterii samochód wskazuje 537 km zasięgu, dokładnie tyle samo ile wskazywał zaraz po zakupie a ma już 30k km przebiegu. Chyba jednak ta bateria LG, której obawiałem się przy odbiorze,nie jest taka zła.
 

Attachments

  • 1F60144B-A46D-44F3-97DC-D8AE7D7920FD.jpeg
    1F60144B-A46D-44F3-97DC-D8AE7D7920FD.jpeg
    65,3 KB · Liczba wyświetleń: 71
Top