Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Relevant

Fachowiec
Pytasz o Polskę, Europę, świat?

W Polsce mam te aplikacje, by móc odpalać te ładowarki, w pobliżu których bywam. To się różni w zależności od województwa, tylko Greenway jest uniwersalny, nie mam w nim abonamentu, używam tylko od czasu do czasu.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Natomiast ja sprawdzałem w swojej i brakowało coś koło 6kW. Porównanie robiłem do zużycia z nocnym postojem (i tu można było się spodziewać ubytków), a 2gi test - ładowanie do 60%, zjazd na 20 i znów ładowanie do 60% - na SuC. No i nie wychodzi...
Nawiązując do moich wcześniejszych wypowiedzi to, poprzyglądałem się trochę dokładniej temu o czym piszę i wygląda to dokładnie tak, że pakuję do baterii na SuC ~56kWh, odpowiada to ~62% baterii. Jest to zakres z przedziału 80% - 18%. I teraz - to pozwala mi przejechać bez szczypania się przy obecnej pogodzie deko ponad 200km a zużycie to ~43kWh, innym razem bliżej 45...

Ogólnie między tym co dostaje bateria a tym co z siebie daje jest ogromna przepaść. Brakuje między 11 a 14kWh ( część zjada "nocowanie") natomiast jeśli bym zrobił trasę od "strzała" to wtedy brakuje koło 8 -9 kWh.

Auto raportuje zużycie na poziomie 200-214Wh/km, a z wpompowanych kWh wychodzi ~280...
Powiedziałbym, że rozjazd jest gruby. W czasie testu, nie korzystałem z żadnych dodatkowych funkcji.
Podsumowując: test to kilka identycznych "ładowań", zawsze do baterii wpadało ok. 56-57kWh, zawsze z przedziału 18-80, zawsze zużycie według auta zamykało się w przedziale 43-44kWh z trasy 200-210km. Wygląda na to, że sprawność tego układu to ca. ~80% :)

Swoją drogą miałem okazję podejrzeć ładowanie nowej TM3 (wersja z PC, nie wiem dokładnie jaka bateryjka) na poziomie naładowania ~66% ładowałem się z mocą 16kW mniejszą ;) niż TM3 na tym samym poziomie.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
To masz jakieś masakryczne zużycie pradu w tej S-ce.
U mnie TM3LR21q1, pomiędzy ostatnimi ładowaniami auto przejechało 130 km, 3x stało po kilka godzin na parkingu z aktywnym sentry i miało włączane grzanie na 10-15 minut przed odjazdem.
Doładowanie 35 kWh wg auta 36 wg pomiaru z instalacji. Czyli zużycie total ok 27/100.
 

Michal

Moderator
Strasznie dziwne dane podajesz i nie wiem co o tym myśleć...

Spojrzałem na tabelki, które podałem [tutaj], i mi wychodzi, że podczas tamtej podróży ilość energii doładowanej i zużytej na poszczególnych odcinkach różniła się o 2%. Przykładowo na odcinku [Katowice - Olomouc]:
  • zużyłem 38,3kWh (bateria spadła mi z 75% do 22%)
  • na SuC Olomouc doładowałem 37,6kWh (do 75%)
  • to daje sprawność ładowania na SuC 98,17%

To są dane z jazdy latem i temperatura jest jedyną poważną różnica jaką widzę. Jedyna różnica jaka przychodzi mi do głowy to, że w TMS nie masz pompy ciepła, tylko grzałki, więc Twoje auto zimą pobiera pewnie o około 1,5-2kW / godzinę więcej na samo grzanie niż moje. Przy czym to zużycie powinno być już uwzględniane w tym co pokazuje auto.
Niestety nie mam takich zestawień zimą, więc nie mogę się wypowiedzieć.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Strasznie dziwne dane podajesz i nie wiem co o tym myśleć...

Spojrzałem na tabelki, które podałem [tutaj], i mi wychodzi, że podczas tamtej podróży ilość energii doładowanej i zużytej na poszczególnych odcinkach różniła się o 2%. Przykładowo na odcinku [Katowice - Olomouc]:
  • zużyłem 38,3kWh (bateria spadła mi z 75% do 22%)
  • na SuC Olomouc doładowałem 37,6kWh (do 75%)
  • to daje sprawność ładowania na SuC 98,17%

To są dane z jazdy latem i temperatura jest jedyną poważną różnica jaką widzę. Jedyna różnica jaka przychodzi mi do głowy to, że w TMS nie masz pompy ciepła, tylko grzałki, więc Twoje auto zimą pobiera pewnie o około 1,5-2kW / godzinę więcej na samo grzanie niż moje. Przy czym to zużycie powinno być już uwzględniane w tym co pokazuje auto.
Niestety nie mam takich zestawień zimą, więc nie mogę się wypowiedzieć.
Upraszczając :)

naładowałem auto z ~18 do 80% - wlazło 56kWh
wyjechałem do 18% - zjadłem 43,5kWh.
Naładowałem znów do 80% wlazło 55kWh,
wyjechałem do 18% - znów okolice 44kWh.
Naładowałem do 80% - wlazło 56kWh...

Test robiłem przez kilka dni kolejno... Przy czym zużycie energii w okresie testu wahało się między 200Wh a 215Wh - według Tesli ;)
Przy każdym ładowaniu robiłem fotki - nie biorę tego z pamięci :)
A teraz zrobię to samo z użyciem ładowarki AC 11kW.

P.S. dla pewności, testowałem ładowanie z ogrzewaniem w kabinie i bez tak na wszelki wypadek, żeby sprawdzić co się zmieni w wynikach albo w tesla mate.
 

Attachments

  • tesla test.jpg
    tesla test.jpg
    211,9 KB · Liczba wyświetleń: 63
Last edited:

Norbert

Posiadacz elektryka
To masz jakieś masakryczne zużycie pradu w tej S-ce.
U mnie TM3LR21q1, pomiędzy ostatnimi ładowaniami auto przejechało 130 km, 3x stało po kilka godzin na parkingu z aktywnym sentry i miało włączane grzanie na 10-15 minut przed odjazdem.
Doładowanie 35 kWh wg auta 36 wg pomiaru z instalacji. Czyli zużycie total ok 27/100.
Zużycie z samej jazdy zamyka się w przedziale 20 - 21,5kWh/100km - tak pokazuje tesla, zużycie wyliczone z ilości energii dodanej to już przedział 27 - 28kWh. Oczywiście mowa o ładowaniu DC na SuC.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A to OK. To u mnie wartości wychodzą podobne, a ładowanie AC z WB.
Spore zużycie wychodzi na sentry i podgrzanie auta na postoju.
Sama jazda to zimą i głównie miasto ok 23 kWh/100 km.
Średnia od września to u mnie 20 kWh/100 km. Od marca 2021 18 kWh/100 km. Latem ewidentnie oszczędniej, a trochę na SuCh ladowałem.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Upraszczając :)

naładowałem auto z ~18 do 80% - wlazło 56kWh
wyjechałem do 18% - zjadłem 43,5kWh.
Niemożliwe - zaraz zostaniesz objechany że się nie znasz.
Jak możesz pisać, że Tesla tak bardzo mocno przekłamuje zużycie faktyczne, przecież to obraza majestatu.....

HINT: Podobne teksty już się zdarzyły w tym wątku,...
 
Top