Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Bronek

Pionier e-mobilności
Polecisz kamerkę która reaguje na wejscie w wyznaczony obszar i nagrywa na moment przed ?
Nie tyle polecam co informuje
Mam takie g no gdzie oprogramowaniem zaznaczasz pola które będą aktywowały nagranie.
To siatka i kwadtratami dosyć gęsta coś ponad 130 na Allegro chodzi na powerbanku kupe czasu
Oczywiście kamera musi pracować a tylko zapełnia dysk czy kartę lub chmurę gdy ktoś lub coś wejdzie w obszary zaznaczone.
Np taki typ

https://smartcams.pl/139-mini-kamerka-gietka-szpiegowska-usb-wifi-fullhd-aplikacja.html
Oprogramowanie też g.. V380Pro
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Bo Ty masz auto bez duszy :) :ROFLMAO: i VW zawsze kłamie :p

W Konie % też uciekają strasznie powoli - naładowana do 80% po 4 dniach na mrozie pokazuje 79%... Mam wrażenie, że to domena aut które mają archaiczny guzik start/stop... masz taki ?

Także, jak nie uruchomisz sobie czegoś sam to baterii trakcyjnej pewnie nie rusza.
Rusza. Podładowuje z niej aku 12V, z którego idzie np. obsługa UVO Connect.
Ale to nie są jakieś wielkie ilości.
 

Cav

Pionier e-mobilności
To się nazywa analiza…
Jezeli ktoś narzeka na to ze Tesla zużywa dużo to: ZOE 120kmh 139km średnia 24kWh/100km
Mało.
Soul przy tej prędkości bierze zimą od 25 do 28 kWh.
Też nie wiem dlaczego aż tyle, ale taki jest fakt, przynajmniej przy zimny starcie i temperaturach w okolicach 0.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
No dobra, wróciłem ale niestety nie zrobiłem screena na ładowarce na koniec :/ Mam za to dane z konta Tesla, więc chyba powinno być tam to samo. Zacznijmy:
Wracając z Ciechocinka do Warszawy mam następujące dane z odcinka autostradowego (odcinek Ciechocinek - Łódź autopilot 130 km/h oraz odcinek do Łódź - Warszawa 140 km/h). Podaje je oddzielnie, ponieważ to jest taka czysta jazda, bez przystanków itp.:
  • Tesla pokazuje:
    • zużytą energię 49 kWh,
    • przejechane 238 km (średnia prędkość wyszła dokładnie 120km/h - jakieś tiry itp...)
    • zużycie 207 Wh/km
      , podczas gdy na tym odcinku zeszło 73% baterii i to dałoby baterię o pojemności ~67kWh, co wydaję się trochę błędne.
Zapomniales o buforze pod zerem. Jest to 4.5% czyli ok 3.3kwh, wiec pojemnosc wychodzi nieco ponad 70kwh
 

Michal

Moderator
Bufora nie ma w zakresie 0-100% - to jest -4,5%.
Właśnie ten bufor + początkowa degradacja + obecna pojemność baterii w zakresie 0-100% powinny dać w sumie około 75 kWh przy mniejszej baterii.
 
Last edited:

Gandalf

Pionier e-mobilności
Serio? Ktoś to może potwierdzić?

Zapewne kamery mają nałożoną elektronicznie siatkę i przekroczenie pewnych pól powoduje pozostawienie nagrania z "incydentu" z odpowiednim znacznikiem czasowym. Auto nie szuka zbirów z pałkami :)
To nie tak, analiza zdarzeń w Sentry Mode to dużo bardziej skomplikowana zabawka niż po prostu wykrywanie zmian na fragmencie obrazu. Postaw samochód przy ruchliwej ulicy, gdyby to było takie toporne rozwiązanie, to każdy samochód powodował by zdarzenie w kamerze "3", a każdy pieszy w kamerze "4" a tak nie jest.

Nawiasem, moja niedawno oprócz "standardowego" reason: sentry_aware_object_detection
wykryła chyba tąpnięcie w kopalni, tj. reason: sentry_aware_accel_0.5xxxxx
 

Norbert

Posiadacz elektryka
To nie tak, analiza zdarzeń w Sentry Mode to dużo bardziej skomplikowana zabawka niż po prostu wykrywanie zmian na fragmencie obrazu. Postaw samochód przy ruchliwej ulicy, gdyby to było takie toporne rozwiązanie, to każdy samochód powodował by zdarzenie w kamerze "3", a każdy pieszy w kamerze "4" a tak nie jest.

Nawiasem, moja niedawno oprócz "standardowego" reason: sentry_aware_object_detection
wykryła chyba tąpnięcie w kopalni, tj. reason: sentry_aware_accel_0.5xxxxx
Nie zadziała to tak - chyba, że auto przeleci na styk z lusterkiem. To samo pieszy, jeśli przejdzie ok 10-20cm od lusterka też się nie włączy. Jeśli przejdzie na styk - 10cm od boku auta to już go łapnie. Tak samo jeśli będzie stać w takiej odległości.
Wykrywanie "przeciążenia" to też funkcja dostępna w każdym mio ;) - natomiast tesla to bierze także do alarmu, bujanie, przeciąganie itp...
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Ogólnie poświęciłem się dziś ;)
Ogarnąłem temat strat na próbce 20kWh.
Start ładowania SoC: 13% dodane 20kWh na SoC 36%. Trasa ~70km, powrót na SoC 13% ( przy czym energia odzyskana to 18kWh lub 18,7kWh, kwestia w którym momencie przyjmiemy nasze 13% SoC, bo wpadło przy 17,9kWh odzyskanej energii i jeszcze poturlałem się ze zużyciem do 18.7... ) Następnie ładowanie do SoC 36% - dało ponownie 20kWh.

Strata na takiej operacji to między 1,3kWh a 2kWh.
Zużycie 273Wh/km, 25,5stC nawiew na 8, obieg otwarty, 2x dupogrzej na 1, 2 osoby, droga to autostrada, temp -4, trzymane na liczniku 130 - 155, średnia ok. 122km/h z całej trasy.

Wniosek: straty między 6 a 10% vs. straty ok. 20% przy jeździe przez dzień/dwa między ładowaniami.

Dodatkowe ~10% bierze chyba faktycznie na życie :) bo stała ostatnie 2 dni pod chmurką pod grubą warstwą śniegu, ale przednia kamera była "odmrożona" - a nawet do apki nie zaglądałem. Wczoraj ją taką nakryłem ;) że se coś małpa patrzy. SM - wyłączone...!
 
Top