BMW IX 185kWh

vwir

Pionier e-mobilności
Rozwiązanie genialne w swej prostocie. Na codzień wystarczyłoby jakieś 40-50kWh LiFePo4, a na trasy 50-60kWh "range extender" który ma wprawdzie kiepską ilość cykli, ale świetną gęstość.
 

tom9001

Zadomawiam się
Jeszcze tylko podzielić to na pół. 185kWh baterii? Przez większość czasu wozi się ogromny ciężar nie wiadomo po co.
Właśnie po to się wozi przez większość czasu, że jak będzie potrzebne to jest co wykorzystać a nie jeździć od ładowarki do ładowarki
 

ELuk

Pionier e-mobilności
100 litrów benzyny też nie wozisz cały czas, a jak potrzebujesz to tankujesz.
To jest logiczne.
Kwestia infrastruktury i szybkości ładowania. W miarę postępu technologii BEV zmieni się podejście do tematu.
Technologia silników spalinowych ewoluowała dziesiątki lat, zaplecze petrochemiczne też od razu nie powstało.
 

daniel

Señor Meme Officer
Właśnie po to się wozi przez większość czasu, że jak będzie potrzebne to jest co wykorzystać a nie jeździć od ładowarki do ładowarki
Zamiast jednego można by zrobić dwa samochody. Zamiast tego blokuje się baterie i nie używa.
 

tom9001

Zadomawiam się
Pytanie do wszystkich którzy są za małymi bateriami, bo przecież wystarczy więcej ładowarek postawić.

Można postawić nawet milion szybkich ładowarek, tylko trzeba im zapewnić zasilanie. Jak wyobrażacie sobie ładowanie podczas dużego ruchu na większych dystansach, np 23 grudnia wieczorem, gdy pół polski rusza w drogę do rodziny. Czy wtedy będziemy uruchamiać zapasowe elektrownie które dostarczą moc potrzebna do ich zasilenia czy poczekają godzinkę czy dwie na swoją kolej na moc?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Waga to jedno, drugie to koszt. Przy obecnych cenach baterii różnica pomiędzy 100 kWh a 185 kWh to będzie około 70-80 tysięcy, w marce premium pewnie więcej. Kwestia jeszcze jaka jest wielkość samochodu (zużycie) ale pewnie w 99,9% przypadków wolałbym połowę z 185 kWh 100 tysięcy taniej.
 

tom9001

Zadomawiam się
Waga to jedno, drugie to koszt. Przy obecnych cenach baterii różnica pomiędzy 100 kWh a 185 kWh to będzie około 70-80 tysięcy, w marce premium pewnie więcej. Kwestia jeszcze jaka jest wielkość samochodu (zużycie) ale pewnie w 99,9% przypadków wolałbym połowę z 185 kWh 100 tysięcy taniej.
Taki wynalazek pewnie jest zbyt drogi aby był zastosowany komercyjnie, ale jak zwiększą gęstość energii w normalnych bateriach do 0.4-0.5kWh/kg to czemu nie stosować baterii 200kWh+
Przecież według danych, jedna kWh w baterii kosztuje około 140€ więc różnica 185 a obecną 107 w BMW IX 50 to koszt 11k€
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Taki wynalazek pewnie jest zbyt drogi aby był zastosowany komercyjnie, ale jak zwiększą gęstość energii w normalnych bateriach do 0.4-0.5kWh/kg to czemu nie stosować baterii 200kWh+
Przecież według danych, jedna kWh w baterii kosztuje około 140€ więc różnica 185 a obecną 107 w BMW IX 50 to koszt 11k€
140€ w produkcji, sprzedaży przez producenta baterii czy sprzedaży przez producenta samochodu?
A co do samej wielkości baterii - ja mam 64 kWh z wolnym ładowaniem i z praktyki nie odczuwam żadnej potrzeby posiadania większej. Od czasu do czasu w trasie przeżyje te 1-3 ładowania. Pewnie gdybym był przedstawicielem handlowym robiącym codziennie po 500+ km miałbym inne zdanie ale dla zdecydowanej większości osób takie gigantyczne baterie są całkowicie bez sensu.
 
Top