Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

krzyss

Pionier e-mobilności
No i fajnie. Rozumiem gdybys kupil i byl rozgoryczony bo sie zepsula tesla… ale tak? Nie masz chcialbys ale nie jestes w stanie zaakceptowac wad ?
Chcesz jakosci, skory z krowich wymion, splendoru?
etron GT czeka na Ciebie za jedyne 2xtyle co tesla 3. A moze to chodzi o to ze te wysokiej jakosci dodatki sa drogie ?
Zrobilem moja tm3 w ostatnie 6 miesiecy 20kkm i ja jestem zadowolony, tak mnie cerata na siedzeniu tez irytuje ale za 5000.- uszyja mi siedzenia z naturalnej skory…
 

ATnet

Posiadacz elektryka
OK, przyjmuje do wiadomości ze zalety inne przyćmiewają niedostatki wykończenia. Poczekam pojeżdżę EV może zmienię postrzeganie co jest ważne. Bo jakby porównywanie tych aut do zwykłych spalinówek może się okazać kompletnie błędne. Dziękuję za cierpliwość, bo nie rozumiem jeszcze tematu. Na razie pojeździłem na jazdach testowych paroma Pluginami i EV. Plug-In to moim zdaniem błędna droga, a na pewno na miasto to głupi pomysł, w trasie daje poczucie bezpieczeństwa i tyle zalet. Jednak przyzwyczajenia z jazdy terenówką wykluczają przynajmniej teraz plaskate wozy typu Tesla 3. Audi odpada, jest niewydajne ( zasięg śmieszny) drogie i im nie ufam. KIA EV-6 jakby stała na placu to pewnie bym kupił, mój budżet i design taki jak lubię i świat się wali ale im ufam...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
(...) Jednak przyzwyczajenia z jazdy terenówką wykluczają przynajmniej teraz plaskate wozy typu Tesla 3. (..)
Przesiadłem się bezpośrednio z Mercedesa G (Gelandewagen) i trakcja Trójki wynagrodziła mi ten upadek, jakim jest przesiadka do sedana :)
 

Michal

Moderator
Uważajcie na bezkluczykowy dostęp w kia i hundai, bo kradną ostatnio. @ATnet wyłącz u siebie w e-niro, żeby zaraz nie mieć dwóch ukradzionych na koncie w kilka miesięcy.
 

Michal

Moderator
Metoda gameboya nie polega na zeskanowaniu kluczyka tylko na jego zasymulowaniu wiec nic to nie da.
Jak wyłączysz bezkluczykowy dostęp to da wiele, bo nie będzie działać :p
 

Michal

Moderator
A jak go wyłączyć?
Mowa o opcji automatycznego odblokowywania, gdy kluczyk znajdzie się "w zasięgu"?
Ktoś tu chyba nie czyta najlepszego portalu w internetach :)

Jak wyłączyć nie wiem - pewnie jest jakieś ustawienie w menu "security" albo "user"...
 

solik

Pionier e-mobilności
To nie Tesla, nie ma takiej funkcji.. a napewno nie jest dostepna z menu komputera. Olali sprawe calkowicie, kradna cale gamy modelowe nie tylko Niro i Kone. Stingery ida na potege, nawet dziennikarzowi ostatnio zawineli. Sledze watek bo sam mam auto ktore jest celem zlodziei i co - nawet jesli nie uda im sie ukrasc to niszcza tapicerki, rozpylaja gasnice..

w VAG dalo sie wylaczyc keyless dwukrotnie blokujac drzwi. Nie wiem czy nadal sie da np w id3/id4.

Zostaje jakas omega (niekoniecznie tej firmy, chodzi o typ rozwiazania) lub LoJack / Gannet. No i GAP fakturowy od wartosci brutto.
 
Top