Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

krzyss

Pionier e-mobilności
EV6 tak samo jak Ioniq5 nie ma ładowania 350kW. Nie ma i nie będzie miała. Maksymalnie te auta osiągają 220kW (poszukaj krzywych ładowania).
EV6 się nie nadaje dla rodzin ze starszymi dziećmi z powodu wysokości tylnej kanapy (uszy pomiędzy kolanami). Ale jeśli masz małe dzieci to ok.
Nie spodziewałbym się dużego zużycia energii w EV6. Może nawet ciut poniżej konkurentów (bo EV6 nie jest SUVem).

Mach-E ma OTA mniej więcej od pół roku. Ale faktem jest, że dotychcczasowe OTA dotyczyły głównie infotainmentu. Odnośnie jego ceny - masz rozpiętość od 216 do 300tys. Za topową wersję z baterią 88kWh i AWD jest drogi, ale na przykład porównując do Ioniq5 już nie wychodzi tak drogo, bo Ioniq5 72kWh ma taki zasięg jak Mach-E z mniejszą baterią (250tys za Mach-E AWD z mniejszą baterią).

GTX nie ma tego samego układu napędowego co ID.3, bo nie ma ID.3 AWD. A to oznacza dodatkowy silnik i dodatkowe obciążenie baterii. Jak to się będzie zachowywało? Tego nie wie nikt.
Ev6 jest suvem… to podniesione auto jak TMY, i raczej oszczedne wcale nie bedzie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
EV6 to na moje oko typowy shooting brake. Co zresztą widać po wymiarach - EV6 jest o 7-10cm niższa od wszystkich konkurentów. Ba - EV6 jest praktycznie takiej samej wysokości jak nissan leaf (1cm różnicy). To jak najbardziej powinno się przekładać na niższe zużycie energii.

Niestety widać to też w różnicy miejsca w środku - o te kilka cm musieli obniżyć tylną kanapę, żeby dorośli w ogóle mogli tam usiąść. Efekt jest taki, że dorosły siedzi z uszami pomiędzy kolanami (lub daje nogi do przodu, bo tam jest akurat sporo miejsca). Tak czy inaczej dorosłemu z tyłu raczej tam nie będzie komfortowo.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
EV6 to na moje oko typowy shooting brake. Co zresztą widać po wymiarach - EV6 jest o 7-10cm niższa od wszystkich konkurentów. Ba - EV6 jest praktycznie takiej samej wysokości jak nissan leaf (1cm różnicy). To jak najbardziej powinno się przekładać na niższe zużycie energii.
Ponizej 5cm roznicy w wysokosci miedzy mustangiem. I prawie ta sama dlugosc. To duze auto.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kia ma 155cm. Mustang ma 162cm. Leaf ma 154cm. Przy czym mustang nie jest do końca SUVem. To raczej crossover, czy jak to się tam nazywa. Daleko mu do wysokości Audi Q5 czy innych typowych SUVów.
 

Michal

Moderator
No nie wiem czy to wiele zmienia - moim zdaniem zużycie będzie praktycznie takie jak w ioniq5 - oba klasyfikowane jako SUV:
ioniq_vs_ev6.jpg

[źródło]
Bazując na tych danych przekrój poprzeczny (wys. x szer.) różni się tylko o około 3%, co będzie miało niewielki wpływ na zużycie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie wszystko kręci się dokoła TM3. Kia to auto wysokości leafa, którego raczej nikt do SUVów nie zalicza. EV6 to coś jak DS5. Zresztą ma praktycznie identyczną do niego wysokość i bardzo podobną linię boczną (czyli typowy shooting brake).

Jeśli liczysz opory ruchu to przekrój poprzeczny liczy się od spodu auta a nie od drogi. Czyli odejmij prześwit. No i Ioniq5 ma ostre rysy i pudełkowaty kształt. Trzeba by poszukać danych o CX jednego i drugiego.
 

Michal

Moderator
Racja:
Ioniq5 prześwit 16cm - 2,73105‬ m2
EV6 prześwit 17cm - 2,5944 m2
, czyli ~ 5%, więc zakładam, że wpływ na zużycie będzie około połowy tego.
 
Top