Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

Michal

Moderator
O to bym sie nie martwil, KIA stoi wysoko w rankingach sprzedazy w PL a Ford nie istnieje praktycznie. Nie sadze ze zmieni ta sytuacje tak drogi elektryk jak MachE.
Dodam jeszcze - doświadczenie z e-Niro pokazuje, że auta bez OTA dość mocno tracą na wartości, bo nowo wychodzące wersje sa na tyle lepsze od starszych, że tych wcześniejszych ludzie nie chcą kupować...
Nie wiem jak będzie z EV6 i Ioniq5 - macie jakieś rozeznanie, co tutaj będą aktualizować za pomocą OTA?
Czy np. Jeśli się okaże, że jednak występuje rapidgate albo coldgate, to będą w stanie to poprawić zdalnie, czy będzie albo akcja przywolawcza albo zostaniecie z takim problemem do końca?

W TM3 od 2019 roku doszla pompa ciepła, reflektory LED i chrome delete (którego wolałbym nie mieć). Oprogramowanie auta jest takie samo i będzie tak jeszcze długo.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jesli odejmiemy od tej listy Orlen (bo powiedziec ze mamy na trasie ladowarke Orlenu to powiedziec ze nie mamy wcale ladowarki) to zostaje Greenway i 8 nieczynnych ionity :)
Ale zaden Orlen 100kW nigdy nikomu tyle nie podal, wiec nawet nie byli na pudle :)
 

JareG

Pionier e-mobilności
Dodam jeszcze - doświadczenie z e-Niro pokazuje, że auta bez OTA dość mocno tracą na wartości, bo nowo wychodzące wersje sa na tyle lepsze od starszych, że tych wcześniejszych ludzie nie chcą kupować... (...)
IMO jest bardzo prawdopodobne, że te aktualnie sprzedawane elektryki KIA typu e-Niro, czy e-Soul będą ostatnimi (może jeszcze jedno wydanie się ukaże, ale pewnie już bez przełomu) - wejdą nowe modele, zaprojektowane od podstaw :) I te nowe chyba będą droższe. Tak więc może nie będzie tak źle ze sprzedażą staruszków :LOL:

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
IMO jest bardzo prawdopodobne, że te aktualnie sprzedawane elektryki KIA typu e-Niro, czy e-Soul będą ostatnimi (może jeszcze jedno wydanie się ukaże, ale pewnie już bez przełomu) - wejdą nowe modele, zaprojektowane od podstaw :) I te nowe chyba będą droższe. Tak więc może nie będzie tak źle ze sprzedażą staruszków :LOL:
Pozdrawiam
Mam nadzieję, że masz rację, ale piszę o tym, bo jak ja sam się rozglądałem za e-Niro / e-Soul zanim zdecydowałem się na TM3, to tam problem był właśnie taki, że co rok wychodził lepszy model i ten stary stawał się trochę bez sensu - zwłaszcza dotyczyło to jakiś wyprzedaży roczników...
 

Pablogoral

Zadomawiam się
Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości więc cx i powierzchnia czołowa mają podstawowe znaczenie jeśli chodzi o zużycie energii przy większych prędkościach. Powyżej 120 km/h różnice są znaczące.
Cx Ioniq 5 0.288
Cx Kia EV 6 0.24
Cx Tesla model Y 0.23
 

Michal

Moderator
Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości więc cx i powierzchnia czołowa mają podstawowe znaczenie jeśli chodzi o zużycie energii przy większych prędkościach. Powyżej 120 km/h różnice są znaczące.
Cx Ioniq 5 0.288
Cx Kia EV 6 0.24
Cx Tesla model Y 0.23
Dodajmy, że na zużywaną energię przekłada się Cx przemnożony jeszcze przez powierzchnię przednią auta.
 

kdldz

Zadomawiam się
Gwarancja w Mach-E jest 2 lata na wszystko poza baterią. Na baterię jest 8 lat. Jak dla mnie to w zupełności wystarczy, ale rozumiem, jeśli ktoś chce więcej.
Jesteś pewien, że to w zupełności wystarczy? Pytam bo przedluzona gwarancje mozesz dokupic w ciagu pierwszych 12 miesiecy. Ja sie obawiam nie tyle o baterie co np. o trwalosc silników (tego sie nie naprawia tylko wymienia). Pamietam ze pierwsze europejskie egzemplarzse TMS/TMX potrafiły miec wymieniony silnik po 2-3 razy. Nie mowiac juz o ogromnej ilosci elektroniki w tych autach której nikt poza salonem nie naprawi (a i z ASO roznie bywa).


Ciekawy temat sie z tego rozwinal, az nie jestem w stanie odpisac kazdemu. Dziekuje wszystkim za komentarze :)

Po calym dniu rozmyslan chyba skusze sie jednak na Mach-E - zaczne jutro dzwonic i szukac egzemplarza dla siebie. Bardziej mi sie podoba wizualnie (choc oba sa super), jezdzi juz na tyle dlugo ze nie obawiam sie o jakas duza awaryjnosc i bledy poczatkowe, no i ma kilka rzeczy na ktorych mi zalezy (np. duze okno dachowe, OTA, Wireless Carplay).

EV6 z odpada glownie ze wzgledu na brak Wireless Carplay (z czego korzystam na codzien) i brak OTA (poza mapami). Nie wiadomo tez jak z awaryjnoscią, a jedyny ładny lakier to szary mat, zupełnie niepraktyczny. Nie chciałbym mieć białego auta ;)

Odpowiadając wszystkim którzy polecają TMY - jeszcze rok-dwa temu myslalem ze jak tylko model y bedzie dostepny w europie to go biore w ciemno. Ale teraz widzac konkurencje ciezko mi sie do niego przekonac. To jest swietne auto jesli chodzi mozliwosci, ale to wnętrze bez jakichkolwiek zegarów, i ogólnie spartanski wygląd, mnie zupełnie odrzuca.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jesteś pewien, że to w zupełności wystarczy? Pytam bo przedluzona gwarancje mozesz dokupic w ciagu pierwszych 12 miesiecy. Ja sie obawiam nie tyle o baterie co np. o trwalosc silników (tego sie nie naprawia tylko wymienia). Pamietam ze pierwsze europejskie egzemplarzse TMS/TMX potrafiły miec wymieniony silnik po 2-3 razy. Nie mowiac juz o ogromnej ilosci elektroniki w tych autach której nikt poza salonem nie naprawi (a i z ASO roznie bywa).


Ciekawy temat sie z tego rozwinal, az nie jestem w stanie odpisac kazdemu. Dziekuje wszystkim za komentarze :)

Po calym dniu rozmyslan chyba skusze sie jednak na Mach-E - zaczne jutro dzwonic i szukac egzemplarza dla siebie. Bardziej mi sie podoba wizualnie (choc oba sa super), jezdzi juz na tyle dlugo ze nie obawiam sie o jakas duza awaryjnosc i bledy poczatkowe, no i ma kilka rzeczy na ktorych mi zalezy (np. duze okno dachowe, OTA, Wireless Carplay).

EV6 z odpada glownie ze wzgledu na brak Wireless Carplay (z czego korzystam na codzien) i brak OTA (poza mapami). Nie wiadomo tez jak z awaryjnoscią, a jedyny ładny lakier to szary mat, zupełnie niepraktyczny. Nie chciałbym mieć białego auta ;)

Odpowiadając wszystkim którzy polecają TMY - jeszcze rok-dwa temu myslalem ze jak tylko model y bedzie dostepny w europie to go biore w ciemno. Ale teraz widzac konkurencje ciezko mi sie do niego przekonac. To jest swietne auto jesli chodzi mozliwosci, ale to wnętrze bez jakichkolwiek zegarów, i ogólnie spartanski wygląd, mnie zupełnie odrzuca.
Ta bieda w tesli w dluzszej perspektywie okazuje sie ze wogole nie przeszkadza. Ja nawet sie smieje ze tesla w tej calej swojej nowoczesnosci jest prostszym autem niz cala konkurencja.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jesteś pewien, że to w zupełności wystarczy? Pytam bo przedluzona gwarancje mozesz dokupic w ciagu pierwszych 12 miesiecy. Ja sie obawiam nie tyle o baterie co np. o trwalosc silników (tego sie nie naprawia tylko wymienia). Pamietam ze pierwsze europejskie egzemplarzse TMS/TMX potrafiły miec wymieniony silnik po 2-3 razy. Nie mowiac juz o ogromnej ilosci elektroniki w tych autach której nikt poza salonem nie naprawi (a i z ASO roznie bywa).
Oczywiście, że nie jestem pewien. Ale Tesla ze swoją awaryjnością była wręcz legendarna w swoich początkach. Nikt inny nie miał takich problemów. Poza tym tego napędu nie robiły jakieś świeżaki, tylko LG, które ma dość duże doświadczenie. Jedyne wpadki jakie miało LG to zanieczyszczone baterie, ale na szczęście nie w tych fabrykach z których pochodzą baterie Mach-E.
 

vwir

Pionier e-mobilności
O to bym sie nie martwil, KIA stoi wysoko w rankingach sprzedazy w PL a Ford nie istnieje praktycznie. Nie sadze ze zmieni ta sytuacje tak drogi elektryk jak MachE.
Zgodnie z tą teorią Tesla powinna mieć ogromną utratę wartości, bo jeszcze bardziej nie istnieje w rankingach sprzedaży. Tymczasem rzeczywistość średnio pasuje do tejże teorii.
Pierwotna pula Mach-E przeznaczona na nasz rynek na 2021 rok wyprzedała się na pniu, zanim w ogóle można było zobaczyć to auto na żywo. Nie wiem, czy EV6 cieszy się podobnym zainteresowaniem.
 
Top