BYD oferta w Polsce

Euronymous

Fachowiec
Najlepiej nie wspierać żadnych odpałów. Nie chcę wdawać się w dyskusję polityczną, a tym bardziej być jakimś apologetą chińskiego państwa, bo wiadomo, że za uszami też mają niemało , ale jeśli już o Chiny idzie, naprawdę ciężko nie docenić pewnych kwestii - ot choćby tego, co zrobiły ze skrajną biedą w swoim kraju. Badania wprost wskazują, że w ciągu ostatnich 30-40 lat średni dochód uboższej połowy społeczeństwa wzrósł pięciokrotnie, a w tym samym czasie w kraju, w którym niejako współrządzi dziś twórca Tesli, te dochody spadły o 1 procent. Natomiast to ten właśnie kraj i ten człowiek w szczególności mają dużo większy wpływ na naszą rzeczywistość niż włodarze chińscy. Więc tak - warto nie dokładać się do jego majątku, a w rezultacie władzy.

A w temacie BYD - podobno jeśli już ktoś się decyduje na zakup ichniejszego EV, to sprawdza auto w PL, ale już na zakupy jedzie do Niemiec - info po rozmowach z jednym z PL dealerów. Stąd może również ta zatrważająca sprzedaż w Polsce.
 

STMS

Pionier e-mobilności
A w temacie BYD - podobno jeśli już ktoś się decyduje na zakup ichniejszego EV, to sprawdza auto w PL, ale już na zakupy jedzie do Niemiec - info po rozmowach z jednym z PL dealerów. Stąd może również ta zatrważająca sprzedaż w Polsce.

a jaki to ma sens ? jest widocznie taniej ?

nie licząc 4 % stawki VAT
 

Euronymous

Fachowiec
A jeśli nie stać mnie na to, żeby kupować inne samochody?
Na pewno. Świadczy o tym m.in. fakt, że wypowiadasz się na forum o rzeczach wartych 150-200k PLN wzwyż. No i nie można zapominać, że EV od EM są 10 razy tańsze niż inne EV.
a jaki to ma sens ? jest widocznie taniej ?

nie licząc 4 % stawki VAT
Akurat VAT nie ma żadnego znaczenia, bo nawet jeśli kupisz w DE (czy gdziekolwiek indziej niż w PL), to zapłacisz VAT polski - czyli 23%.
BYD w Niemczech są, owszem, nieco tańsze niż w PL, ale nie aż tak znacząco. Może w DE jednak cena ofertowa to jedno, a BYD robi tam to, co np. taka KIA czy Hyundai w PL, że "rabaty" wynoszą milion % ? Natomiast wspominam o tym dlatego, że zarówno handlowiec podczas jazdy próbnej jak również recepcjonistka żalili się właśnie, że klienci przyjeżdżają do salonu, a jeśli się decydują na BYD, to jadą do Niemiec.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Na pewno. Świadczy o tym m.in. fakt, że wypowiadasz się na forum o rzeczach wartych 150-200k PLN wzwyż. No i nie można zapominać, że EV od EM są 10 razy tańsze niż inne EV.
Ich eksploatacja - i owszem, jest tańsza. Ile razy, to już nieistotne. Ale mało kto zwraca uwagę na przeglądy czy zużycie energii. Co do marek: nie zamierzam napychać kieszeni koncernom pokroju VW. To samo tyczy się pozostałych europejskich marek, trzeba im oddać, że bardzo skutecznie zraziły mnie do siebie. Natomiast chińskie marki jeszcze mnie nie przekonują. Może za kilka lat, zobaczymy. Póki co, wolę się dokładać do Elona. Może świat znormalnieje, mam po dziurki w nosie politycznej poprawności.
 

Euronymous

Fachowiec
Poglądy mamy inne, ale chyba przynajmniej obaj w jakiś sposób kibicujemy jednak chińskiej motoryzacji, bo albo będziemy jeździli ich lepszymi niż europejskie/amerykańskie autami, albo, jeśli nadal będą one gorsze, to może w końcu dużo tańsze lub też Europa/USA będą musiały tańszymi uczynić swoje produkty.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Natomiast wspominam o tym dlatego, że zarówno handlowiec podczas jazdy próbnej jak również recepcjonistka żalili się właśnie, że klienci przyjeżdżają do salonu, a jeśli się decydują na BYD, to jadą do Niemiec.

Wg mnie wciskają bajkę
Nie wiem kto kupi w DE a nie w PL skoro cena ta sama / podobna

A tu przynajmniej jest szansa że serwis w salonie którym kupił mu coś pomoże a nie się wypnie bo to nie ich klient
 

Euronymous

Fachowiec
Czy wciskają bajkę, to nie wiem. Być może. Zgadzam się oczywiście, że jeśli różnica wynosi 10k, to lepiej kupić w PL. Jeśli w DE Seal miałby cenę transakcyjną max 150-160k, to może temat by mnie zainteresował, ale i tam tyle pewnie nie kosztuje, więc okolice 200k to wg mnie cena nieakceptowalna.
 
Top