ciekawa oferta w .de

Ev3

Pionier e-mobilności
Spring nie schodzi nie dlatego że jest tani, tylko dlatego czym jest :) Gdyby to było "normalne auto" pewnie sprzedawałby się znacznie lepiej. Marka Dacia się jakoś sprzedaje w PL
Mimo że "jest czym jest"/nie sprzedaje normalnych aut.
Testowałem Dustera w najbogatszej wersji i nigdy więcej, to nawet nie stało obok, w porównaniu do prawdziwych podobnych samochodów.
Wykonanie, awaryjność, rodzaj użytych materiałów (i nie chodzi o plastiki) - wszystko było z auta za 40 tys, mimo że zapłacić trzeba było dwa razy tyle.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Tesla jakoś daje radę sprzedawać, na rynek też weszła, wolno bo wolno ale jednak.

Sorki, ale przykład Tesli jest chybiony. Bo sytuacja z Teslą jest dokładnie identyczna jak z MG (porównując do Zachodu):
- sprzedaż 10-krotnie mniejsza niż w DE, F czy UK,
- macie parę na krzyż SuC,
- macie dwa salony /serwisy, których obsługa też czasami pozostawia wiele do życzenia (o czym tutaj czytam),
- Tesle w inventory prawie nie istnieją, a dostawy macie chyba raz na kwartał,
- macie kiepskie oferty finansowania

A jak chinole nie chcą inwestować, to ich wybór.
Nasz - nie kupować i mówić że oferta słaba.

No patrz, jakoś o Tesli tak nie mówisz, a bardzo podobnie Polaków traktują...
 
Last edited:

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Tak to Forum dla (głównie) polskich użytkowników EV i dopóki w Polsce nie pojawi się ok. miliona EV tak jak w DE, UK, czy F, albo sprzedaż miesięczna EV nie będzie w okolicach 10 tyś. samochodów, to (przykro mi), ale PL będzie trzecim światem dla takiego MG, Tesli czy innych... I tylko z tego powodu (a nie mojego miejsca zamieszkania) podaję zagraniczne przykłady, gdzie jest 'normalnie', bo uważam Twoje wpisy za krzywdzące w stosunku do MG jako marki (nie mam z nimi nic wspólnego, żeby nie było).



Można to również napisać z innego punktu widzenia, np. księgowych w MG: Polska to jakiś mały kraj co tam sprzedajemy ze 100 samochodów w roku. Jak zaczną kupować więcej to może coś dla nich wymyślimy.


P.S. Sorki, jak ktoś poczuł się być może urażony moim mało patriotycznym ale silnie biznesowym podejściem powyżej.
Dokładnie tak jest ze wszystkim. Pracuję dla jednego z producentów. m. in. elektroniki użytkowej i byłem świadkiem rozmowy jak to człowiek z Mediamarkt w PL skarżył się że ceny dajemy im dużo wyższe niż dla MM w DE. Odpowiedź była krótka, kupujcie tyle co MM DE to dostaniecie ceny jak oni.
 

piejar

Posiadacz Dacia Spring 45, 11.2022
kupujcie tyle co ... to dostaniecie ceny jak oni.
W mojej ocenie to jest absolutny klucz.
Pytanie kto chce walczyć o polski "rynek" - u nas królują auta używane bo ich sprowadzamy co roku pod milion sztuk (!). Tak więc dopóki nie nastąpi zmiana w mentalności, bądź w hierarchii potrzeb Polaków, to się nie zmieni.
A pisze o mentalności, bo ja od 1994 roku kupuje auta nowe, na które nigdy nie było mnie stać, zawsze na kredyt itp. Kupowałem używki dla syna, auta typu Xsara czy cee'd ale dla siebie zawsze nówki. Spring jest tu wyjątkiem, oczywiscie też na kredyt bo mnie nie stać ;)
 

piejar

Posiadacz Dacia Spring 45, 11.2022
Jako najtańsze, xxxx, miejskie jeździdło na rynku
Celowo wykreslilem "nowe" bo tanie w używce to ono już jest, czyli ok 40 tys zł. Auta nowe za 20 czy 40 tys zł nie istnieją a mrzonki że "w Chinach tyle kosztują" można sobie wsadzić. Pewno zbiorą się grupy kupujące "kontenerowe dostawy" jak np dla pomp ciepła czy PV ale pytanie jak takie auto wprowadzić do ruchu, zarejestrować, ubezpieczyć. Poza tym po sprowadzeniu, z kosztami będzie już kosztowało z 60 tys bez gwarancji (?) a Spring (wyrób samochodo podobny) jest bodaj od 77 tys brutto cennikowo bez klimy.
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
W mojej ocenie to jest absolutny klucz.
Pytanie kto chce walczyć o polski "rynek" - u nas królują auta używane bo ich sprowadzamy co roku pod milion sztuk (!). Tak więc dopóki nie nastąpi zmiana w mentalności, bądź w hierarchii potrzeb Polaków, to się nie zmieni.
A pisze o mentalności, bo ja od 1994 roku kupuje auta nowe, na które nigdy nie było mnie stać, zawsze na kredyt itp. Kupowałem używki dla syna, auta typu Xsara czy cee'd ale dla siebie zawsze nówki. Spring jest tu wyjątkiem, oczywiscie też na kredyt bo mnie nie stać ;)
No bo jak postawisz nowego springa obok 10 letniej bawary to co wzbudzi większy szacun na dzielni? ;-)


------

say waaaat? Spring nie ma klimy?
 

Belkot

Posiadacz elektryka
W mojej ocenie to jest absolutny klucz.
Pytanie kto chce walczyć o polski "rynek" - u nas królują auta używane bo ich sprowadzamy co roku pod milion sztuk (!). Tak więc dopóki nie nastąpi zmiana w mentalności, bądź w hierarchii potrzeb Polaków, to się nie zmieni.
A pisze o mentalności, bo ja od 1994 roku kupuje auta nowe, na które nigdy nie było mnie stać, zawsze na kredyt itp. Kupowałem używki dla syna, auta typu Xsara czy cee'd ale dla siebie zawsze nówki. Spring jest tu wyjątkiem, oczywiscie też na kredyt bo mnie nie stać ;)
Uwierz mi ze mentalnosc Polaków by sie szybko zmieniła gdybysmy zarabiali srednio tyle co niemcy. Jezeli u nas wiekszaść zarabia ponizej 1000 EUR na miesiac to chyba nie o mentalnosc chodzi...
 

wojtkow

Posiadacz elektryka
Aż nie chciałem wierzyć, ale faktycznie, ten samochód jest fabrycznie dostępny bez klimy za 77k. Żeby dostać ten niebywały luksus w manualu trzeba wywalić 86k.
Dacia "trochę" przegięła.
 
Top