"Cieszmy się że jest tak tanio"

elektryk

Pionier e-mobilności
Kolejny artykuł ze stajni EV Klub i kolejny raz słowo Tesla lub Supercharger na liście słów zakazanych:

Ogólny przekaz - cieszmy się że jest tak tanio, bo taniej nie będzie a powinno być drożej. Nie ważne że ceny energii w hurcie spadają, byliśmy dla Was tak tani że obniżki nie będzie.

Do tego porównajmy abonamenty z opłatą w setkach złotych miesięcznie z 0 kWh w cenie do tych co nie mają żadnego abonamentu i ogłośmy że GreenWay to najlepszy deal.
 

KrzysztofFly

Moderator
Zawsze się zastanawiałem co ja robiłem nie tak że miałem problemy z zejściem poniżej 8L a jak rower na dach wrzuciłem to i 10L diesla na 100km.
Ja chyba jakiś inny jestem ;-)
Ja już nawet z nimi nie dyskutuję, przytakuję im i się cieszą. Sam mam podobne doświadczenia, wcześniej do jeżdżenia na narty miałem Q5 2.0TDI 150KM i moje zużycie w trasie oscylowało w granicach 6,5-7,5l/100km, z boksem + 1-1,5l/100km więcej. Od 3 lat mam Stelvio 2.0 280KM w benzynie i ono na tych samych trasach spala 9-10l/100km, z boksem podobnie + 1-1,5l/100km więcej. Zawsze jeżdżę podobnym tempem na autostradach 130-140km/h.
Co u nich również (tych od TDI) niespotykane, to u mnie zużycie różni się również w zależności od kierunku i siły wiatru, w obu samochodach było to w zależności czy pod wiatr czy z wiatrem +/- 1l/100km. Zresztą w elektrykach też ;) tak mam. Tak się składa, że jadąc do pracy, mijam po drodze wiatraki i widzę zdecydowaną różnicę w zużyciu w codziennej jeździe tą samą trasą.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
40kwh x 20 klientów, a tak Ci pojedynczy / jednorazowi co doładowywują się raz na 2-3 m-ce szukają innych rozwiązań.
Klient w sklepie co kupuje kaizerki ktoś go obsługuje, i pewnie ta obsługa więcej kosztuje niż zarobek na kaizerkach. Tutaj wszystko dzieje się z automatu, bez dodatkowej roboty ludzkiej.
Mówimy teraz o tych co ładują z domowego gniazdka, i miesięcznie nie potrzebują kupować komercyjnie 70kwh, a może takich jest większość użytkowników EV?

co do 2,2 na GW + abonamet wychodzi:
u kolegi co pobrał 212kwh koszt abo 100?212=0,47
2.2+0,47=2,67kwh z abo

u kolegi co pobrał 150kwh
100/150=0,67zł kwh
2,2+0,67=2,87

to przestańcie pitolić, że na GW kwh wychodzi 2,2 zł
tylko
dla kolegi I 2,67
dla kolegi II 2,87
Co ty liczysz ?
Pobralem 212 kWh zaplacilem 416zl mozesz mi powiedziec jak Ci wyszlo 2,67? Za 1kWh ?

Moze ja sie gdzies pomylilem…
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Na pewno Tesla trochę taniej (0,4EUR za kWh) ale nie chce mi się tego tak dokładnie rozkładać na czynniki pierwsze. Ja już przestałem liczyć bo czy zapłacę 100PLN w ta czy w tą to nie robi różnicy. Kolega się uparł że chcę się rozliczyć to mu zrobiłem zestawienie .. no i stwierdziłem że akurat w tym temacie się przyda. Nie ma tu kosztów abo za PL 35PLN .. ale on mi się zwrócił dużo wcześnie w tym miesiącu wracając z CRO i kręcąc się po Polsce. Fakturę z GW miałem na około 500PLN w tym miesiącu .. pewnie opłacałby się wyższy abonament ale genralnie nie doktoryzuje się z tego jak niektórzy.
Wolę żyć i korzystać ;-)View attachment 13732
Korzyść EV w stosunku do Paliwa taka, że w roamingu rozliczenie jak za tel.
Nie trzeba występować o zwrot vat, do kraju w którym było tankowanie.
Rozumiem, że to FV GW?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Korzyść EV w stosunku do Paliwa taka, że w roamingu rozliczenie jak za tel.
Nie trzeba występować o zwrot vat, do kraju w którym było tankowanie.
Rozumiem, że to FV GW?
Jako adwokat diabła wspomnę, że istnieją spaliniaki, których na odcinku granica->Monachium->granica w ogóle nie trzeba tankować.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Gdy na Orlenowym 100 wyciągasz 78, to „wina” Twojego auta.
Gdy na GW 140 wyciągasz 70 i płacisz za >100, to chytrość GW.
Nie to samo.
Ekhemmm... Nie wiem czy to wyjątek, czy GW się zmitygował w większej liczbie lokalizacji, ale znam jedną lokalizację, gdzie GW wymienił ładowarkę z 50kW na 2xCCS+AC i ją opisywał jako 140 kW.
Obecnie ta sama ładowarka ma w GW status 100 kW i odpowiednio niższy cennik.
 

Belkot

Posiadacz elektryka
Ja już nawet z nimi nie dyskutuję, przytakuję im i się cieszą. Sam mam podobne doświadczenia, wcześniej do jeżdżenia na narty miałem Q5 2.0TDI 150KM i moje zużycie w trasie oscylowało w granicach 6,5-7,5l/100km, z boksem + 1-1,5l/100km więcej. Od 3 lat mam Stelvio 2.0 280KM w benzynie i ono na tych samych trasach spala 9-10l/100km, z boksem podobnie + 1-1,5l/100km więcej. Zawsze jeżdżę podobnym tempem na autostradach 130-140km/h.
Co u nich również (tych od TDI) niespotykane, to u mnie zużycie różni się również w zależności od kierunku i siły wiatru, w obu samochodach było to w zależności czy pod wiatr czy z wiatrem +/- 1l/100km. Zresztą w elektrykach też ;) tak mam. Tak się składa, że jadąc do pracy, mijam po drodze wiatraki i widzę zdecydowaną różnicę w zużyciu w codziennej jeździe tą samą trasą.
Nie kazdy jezdzi suvami?
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Długi wywód ale ktoś dokopał się że GW w innym kraju daje kWh w abonamencie, czyli jednak można.
Są historię światowych marek co sobie nie poradziły w PL, co oznacza że nie wszystko się przyjmie w danym kraju, lub jest za późno (dlatego allgro jest top1) lub za wcześnie (resturacje z jedzeniem mex w latach 90).
Ja uważam że dla GW jest już za późno, tzn kiedyś wychowali sobie rzesze wiernych klientów (np ci co płacą abo bo chcą wspierać) ale nowy niema sentymentu, widze że na trasach Orlen dobrze sie rozsiadł (a zrobił to raczej przy okazji i robiąc to jeszcze jak to państwowy moloch) i Ionity działa świetnie. W Polsce powiatowej Lidl i Biedronka zgarną reszte puli (te że jeszcze nie mają sieci to nic nie znaczy, lidl w innych krajach jest płatny = dostępny ), Elocity zabrała biznes i ładowanie w firmach itp. A GW jest trochę tu, trochę tam, i jeszcze aby to miało sens ekonomiczny to abo musisz mieć.
Może niektórych wysokie koszty jeżdzenia EV nie bolą, im jest to rybka, ja staram się tak robić aby było to najtansze, później jak ktoś mnie pyta o EV to z czystym sumieniem moge mówić że EV można jeździć tanio, a wiemy że jazda z cieżką nogą EV jest obecnie droższa na trasie niż dieslem.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Długi wywód ale ktoś dokopał się że GW w innym kraju daje kWh w abonamencie, czyli jednak można.
Są historię światowych marek co sobie nie poradziły w PL, co oznacza że nie wszystko się przyjmie w danym kraju, lub jest za późno (dlatego allgro jest top1) lub za wcześnie (resturacje z jedzeniem mex w latach 90).
Ja uważam że dla GW jest już za późno, tzn kiedyś wychowali sobie rzesze wiernych klientów (np ci co płacą abo bo chcą wspierać) ale nowy niema sentymentu, widze że na trasach Orlen dobrze sie rozsiadł (a zrobił to raczej przy okazji i robiąc to jeszcze jak to państwowy moloch) i Ionity działa świetnie. W Polsce powiatowej Lidl i Biedronka zgarną reszte puli (te że jeszcze nie mają sieci to nic nie znaczy, lidl w innych krajach jest płatny = dostępny ), Elocity zabrała biznes i ładowanie w firmach itp. A GW jest trochę tu, trochę tam, i jeszcze aby to miało sens ekonomiczny to abo musisz mieć.
Może niektórych wysokie koszty jeżdzenia EV nie bolą, im jest to rybka, ja staram się tak robić aby było to najtansze, później jak ktoś mnie pyta o EV to z czystym sumieniem moge mówić że EV można jeździć tanio, a wiemy że jazda z cieżką nogą EV jest obecnie droższa na trasie niż dieslem.
Aha ... czyli nie czytałeś lub pominąłeś w ogóle moje twarde wyliczenia, bo nijak nie pasuje do twojej tezy.

W rok zrobiłem Teslą 40k i nagminnie jeżdżę na trasie Wawa-Koszalin ... 1000km w dwie strony. Na swoim prądzie jadę pół trasy bo mam swój prąd tu i tu. Jadę jak dieslem co nie raz już udowodniłem też twardymi danymi z wykresami z GPSa i dieslem ten przejazd z takimi samymi prędkościami kosztował mnie już w pewnym momencien 800PLN 100L po 8 PLN. Nigdy nie kosztował mnie mniej niż 500PLN. A w Tesli i to na drogim GW kosztuje mnie 120PLN w każdą że stron czyli 240PLN w sumie.
Mogłoby być taniej bo dojeżdżam ze sporym zapasem prądu do obu destynacji .. no i jadę szybko, szybciej niż większość diesli robi ta trasę... nie wspominając że na krajówce od Grudziądza przez Tucholę, Biały Bór itp to łykam te diesle i benzyny jak pelikany. 😀
 

Najnowsze dyskusje

Top