Consigliero ID.3 1st

consigliero

Posiadacz elektryka
Mam nadzieję że jutro lub pojutrze sprzęt dotrze bo obecnie użytkowanie auta pomiędzy wsią a Krakowem jest lekko upierdliwe. Ładowanie do 80% skutkuje zasięgiem od 274 ciut powyżej zera do 242 w dniu dzisiejszym. W rezultacie dojazd do Krakowa ze wsi kończy się w okolicach 50 procent baterii, parę przejazdów po mieście i zostaje 30% co powoduje powrót na wieś mocno ryzykownym. W dniu dzisiejszym ładowarka pod Radiem Kraków nie dość że zajęta to jeszcze zepsuta, pod Kauflandem zajęta, zostawiłem na Greenway na dwie i pół godziny, spacer w jedną stronę to pół godziny, ale czego się nie robi dla zdrowia. Porozmawiałem też z panią z ZIKiT aby się dowiedzieć jak wjeżdżać na Szewską i się okazało że przez rok jeździłem trochę naginając przepisy. To przez lukę w której nie można uzskać abonamentu mieszkańca w przypadku auta elektrycznego, bo jest zwolnione z opłat. Wprawdzie nigdy nikt się nie czepiał, ale teraz wystąpiłem o zezwolenie na wjazd w strefę A1 bo tam mieszkamy i wtedy Szewską będzie dla nas otwarta, dla innych mieszkańców nie, taki bonus ale wymaga on dodatkowej papierologii. W tym przypadku będę mógł o każdej porze dnia podjechać pod kamienicę i naładować auto własnym prądem bez szlajania się po darmowych czy też komercyjnych ładowarkach. Tym samym widać jak na dłoni że największym problemem elektryfikacji jest dostęp do gniazdka, nawet takiego 220 V. Trudno tez przejść do porządku dziennego na wjazd na parking kto®y liczy sobie 9PLN za godzinę nawet przyjmując że prąd dostaniemy w gratisie, tak próbowałem w hotelu Holiday In na Wielopolu, licząc na jakaś solidarność hotelową, ale nie było osoby decyzyjnej.
 

solik

Pionier e-mobilności
dodatkowo w Krakowie juz likwiduja przywileje wjazdu dla elektrykow, rzadko jezdze do centrum bo nie musze ale widze juz biale naklejki na zakazach wjazdu przykrywajace napis "pojazdy elektryczne" na tych tabliczkach z wylaczeniami
 

JareG

Pionier e-mobilności
Dziwi mnie, że w takim mieście jak Kraków są takie problemy z choćby częściowym naładowaniem auta i to nie via DC..

Pozdrawiam
 

solik

Pionier e-mobilności
Krakow jako jedno z niewielu duzych miast nie ma roweru miejskiego wiec AC to najmniejszy problem ;) na osiedlach sa ladowarki tylko dlatego ze goplus to developer i postawil je na swoich osiedlach.

No i ze 2-3 parkingi P&R gdzie za 10 zl bilet parkingowy i stoi slupek 2x11kw

@consigliero salon w Modlniczce postawil swoja ladowarke przed wjazdem do salonu - duza, czarna, chyba DC - CCS, AC i chyba Chademo.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Krakow jako jedno z niewielu duzych miast nie ma roweru miejskiego (...)
No nie.. takie buty o_O Do bani by mi to nie przyszło..

Pozdrawiam
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Mnie już niewiele dziwi, na ul. Rajskiej, całkiem niedaleko, namalowali 2 stanowiska do ładowania aut elektrycznych, tylko na razie nie ma żadnego gniazdka. W obrębie Starego Miasta nie ma żadnej ładowarki, zero, pierwsze pojawiają się dopiero poza plantami. Holiday Inn płatny parking, Sheraton płatny parking, obok tego hotelu stoi ładowarka firmy conajmniej dziwnej, bo mają tylko megalomańską stronę i tą ładowarkę której nigdy nie uruchomili. Podejrzewam że liczyli na duży kontrakt od miasta ale coś nie wypaliło, ale uruchomienie było w towarzystwie oficjeli https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7...odow-elektrycznych.html?disableRedirects=true , zresztą każdy sobie może wyrobić swoje zdanie na ten temat http://smartcitypoland.com/o-nas-smart-city-poland/ . Jak kupiłem auto to będąc w tym miejscu próbowałem się dodzwonić do firmy i nawet mi się to udało ale uzyskałem tylko informację że już po nowym roku powinna działać, to było w październiku 2020. Pałac Pugetów, kolejna ładowarka ale znowu trzeba zapłacić za parking. Na AGH 2 stanowiska po 2 x22kW, płatny wjazd jednorazowo ale podjęta próba pokazała tylko miejsce obwieszone autami. Jednym słowem klimat w Krakowie nie sprzyja elektrykom, chociaż w centrum zaczyna być ich całkiem sporo.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A nie prościej byłoby w Galerii Krakowskiej? Zwraca błąd że niby uszkodzona, ale ładuje jak złoto. Do tego za darmo. No dobra - za koszt parkingu.

No i ze 2-3 parkingi P&R gdzie za 10 zl bilet parkingowy i stoi slupek 2x11kw
Te słupki mają po 2kW na fazę (słownie: dwa kilowaty). Tak przynajmniej jest na P&R na Kurdwanowie. Na trzech fazach zawrotne 7kW.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Czyli co - do Krakowa to najlepiej z własnym prundem.. 🤣

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeżdżę systematycznie do Krakowa i jeszcze nigdy nie miałem problemu z naładowaniem. Tyle tylko, że nie ładuję się w okolicach rynku. No dobra - raz mi się zdarzyło w Galerii Krakowskiej.
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Próbowałem raz w tej galerii ale to miejsce to jakiś żart, równie dobrze mogliby tam zrobić miejsce dla inwalidy. Nie wiedziałem że jest uszkodzona, myślałem że jest tak jak w Galerii Kazimierz, gdzie była sygnowana przez BMW M-Cars ale pewnego dnia przestała działać. Za to są dwa stanowiska na niebieskim parkingu, cena za parking nie jest przeszkodą tylko problem z dostępnością, potrzebujesz a tam zajęte, to już wolę zapłacić na GreenWay, o ile nie będzie zastawiona przez Traficar. Najbliżej mam do nowego biurowca przy kamiennej, bo wolę ładować niejako jak w domu AC. Dodatkowo do galerii jeżeli muszę to idę na nogach, ostatnio jak próbowałem to połączyć z ładowaniem to skończyło się tylko przejażdżką i zostawieniem auta na 4 godziny pod Radiem Kraków, ale tam ładowanie słabe. Dlatego chcę się ładować pod domem, aby się nie denerwować.
 
Top