Consigliero ID.3 1st

consigliero

Posiadacz elektryka
W październiku w miarę ciepłej Hiszpanii, miałem pomiędzy 295 a 305 raz 335. Tylko przy tamtym stylu jazdy powinnybto być wartości w rejonie 400 plus
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Nie wiem czy to już pisałem, ale jak siebie znam to pewnie już tak, ID.3 to jedno z lepszych aut jakie miałem do jazdy w zimie. Plan wyjazdu na wieś, nie oszczędzamy energii, podgrzewamy kabinę i ruszamy w drogę. Wcześniej rano wyczytałem na grupie Volkswagen ID pewnego człowieka który napisał coś o balansowaniu baterii. Znam go z internetu i jego auto ma już około 100000 km i on stwierdził autorytatywnie że dobrze jest raz na jakiś czas ładować od 1% do 100% zostawiając auto podpięte aby tam w środku zrobiły się jakieś czary. On twierdzi że praktycznie nie ma on efektu degradacji, szczególnie wybrzmiało to twierdzenie w stosunku do innego użytkownika który był zadowolony z 5% degradacji. No to pomyślałem że nic nie zaszkodzi spróbować i jechałem tak aby dojechać na około 1% baterii. Teoretycznie prosta sprawa ale w praktyce było trochę zawirowań, Trzeba było wyprzedzać takich co może byli na letnich oponach i jechali 50 km/h, wstąpiliśmy do Nowego Korczyna do apteki po leki na ciśnienie dla mnie i gdy zobaczyłem że zaraz za Korczynem jest poniżej 10% to pojechaliśmy trochę naokoło. W teorii powinniśmy dojechać na zero ale zero zrobiło się 2 kilometry wcześniej, nie bez kozery ten wskaźnik nazywa się życzeniometr. Jeszcze ciekawiej zrobiło się wcześniej, nie wiem jakbym się zachowywał gdyby takie obrazki wyświetlały mi się w Hiszpanii lub gdzieś na przełęczy w Szwajacarii. Żółwika już miałem okazję zobaczyć wcześniej ale teraz dodatkowo mimo że był jeszcze stan baterii oraz tzw range, to samochód zaoferował mi, w ramach podkręcenia atmosfery dodatkowe atrakcje. Zobaczyłem na przykład że teraz to mogę tylko wykonywać manewry, najciekawsze w tym było że te wskazówki niespecjalnie przekładały się na zachowanie auta. Gdy zjechaliśmy na naszą ścieżkę do domu do pojawiła się dodatkowa atrakcja, pług nawet przejechał ale nie wjechał do nas na podwórko. Mając już zero musiałem się spróbować przebić grzęznąć w śniegu. Na szczęście dało się odkopać łopatą i dojechać do kabla. Teraz aby mieć pełny obraz ściągnąłem sobie informacje z baterii które pokazały że w trzewiach jest jeszcze ponad 4% soku tak zwany dolny bufor, czyli można było się jeszcze pokręcić po okolicy. Wyzerowałem licznik ładowarki i zobaczymy co on pokaże po napełnieniu do 100%. Już wiem że najmniejsze straty są przy ładowaniu pełną mocą czyli 11 kW ale różnica przy połowie mocy nie jest jakaś drastyczna. Dopiero po wykonaniu tych czynności przygotowawczych podłączyłem auto do gniazdka. Dzięki konieczności odkopania się z zaspy po wejściu do domu okazało się że 19.2 stopnia Celsjusza to całkiem przyjemna temperatura, musiałem wręcz zostać w t-shircie. Ten pan od balansowania pisał o wykonaniu takich ładowań około 10 do 20, zasięg powinien podobno nawet wzrosnąć, pożyjemy zobaczymy. No I część obrazków dŁa specjalistów od ukrytych informacji
 

Attachments

  • FE10F833-1A04-4D36-ACD7-3437A6810B2D.jpeg
    FE10F833-1A04-4D36-ACD7-3437A6810B2D.jpeg
    143 KB · Liczba wyświetleń: 20
  • 47C689C3-96AB-46E4-80A9-1D9FFF89537A.jpeg
    47C689C3-96AB-46E4-80A9-1D9FFF89537A.jpeg
    164,1 KB · Liczba wyświetleń: 18
  • C1E4B0C2-FF3B-4571-B985-F1B7DF655310.jpeg
    C1E4B0C2-FF3B-4571-B985-F1B7DF655310.jpeg
    154,8 KB · Liczba wyświetleń: 10
  • 3CEDFEFF-AE41-45C5-9C9F-4F2DF0D4536C.jpeg
    3CEDFEFF-AE41-45C5-9C9F-4F2DF0D4536C.jpeg
    146,4 KB · Liczba wyświetleń: 10
  • 11CFB8A9-614D-46B4-BBCD-D536A1598D03.jpeg
    11CFB8A9-614D-46B4-BBCD-D536A1598D03.jpeg
    145,1 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • E190308A-9650-40C7-8FE2-EF3B7D71DE64.jpeg
    E190308A-9650-40C7-8FE2-EF3B7D71DE64.jpeg
    153,7 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • CD5351E8-0A93-4BF5-8245-16F4BA79840F.jpeg
    CD5351E8-0A93-4BF5-8245-16F4BA79840F.jpeg
    163,6 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • 518FE348-0BAD-45C7-B421-826369D5B3E6.jpeg
    518FE348-0BAD-45C7-B421-826369D5B3E6.jpeg
    190,4 KB · Liczba wyświetleń: 15
  • 36DCD5AB-9A38-4081-877D-D5F80E61AA71.jpeg
    36DCD5AB-9A38-4081-877D-D5F80E61AA71.jpeg
    226 KB · Liczba wyświetleń: 16
  • B652561C-2EF2-450F-8109-0A2A7DD39C1D.jpeg
    B652561C-2EF2-450F-8109-0A2A7DD39C1D.jpeg
    194,5 KB · Liczba wyświetleń: 20

planzero

Fachowiec
ciekawe, ale też niestety potwierdza teorie, że do elektryka trzeba mieć doktorat z ładowania
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Dobrze że podbiłeś, bo zapomniałem pokazać rezultat ładowania dla fachowców i zainteresowanych tematem. Może się czegoś dowiem co mógłbym wykorzystać w praktyce. Taka była sytuacja po załadowaniu do 100%, licznik wallboxa był wyzerowany, mam nadzieję źe trafiłem we właściwe okienka ze zdjęciami
 

Attachments

  • 94713BDD-9BC2-407F-9DFA-56D541B7070B.jpeg
    94713BDD-9BC2-407F-9DFA-56D541B7070B.jpeg
    264,8 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • 8DD5EA63-B3FB-4514-90E1-B6FB17455124.jpeg
    8DD5EA63-B3FB-4514-90E1-B6FB17455124.jpeg
    63,2 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • EDDE4871-A35E-4682-B0B9-5DAA89837C26.jpeg
    EDDE4871-A35E-4682-B0B9-5DAA89837C26.jpeg
    143 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • 5ACC5F49-31B8-43DD-AFFB-F56EAF80A3DB.jpeg
    5ACC5F49-31B8-43DD-AFFB-F56EAF80A3DB.jpeg
    164,1 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • F6B22802-C204-4FA7-90CE-32DCB3B7C4CD.jpeg
    F6B22802-C204-4FA7-90CE-32DCB3B7C4CD.jpeg
    154,8 KB · Liczba wyświetleń: 10
  • 5F257AF4-63EF-40F5-9F2F-3DDC43ABD532.jpeg
    5F257AF4-63EF-40F5-9F2F-3DDC43ABD532.jpeg
    146,4 KB · Liczba wyświetleń: 10

nnnnn

Pionier e-mobilności
ciekawe, ale też niestety potwierdza teorie, że do elektryka trzeba mieć doktorat z ładowania
Nie no wydaje się że bez tych wykresów da się żyć. Jak już oglądasz wykresy to coś tam da się odczytać bez dr przed nazwiskiem. Podobnie jak z ICE część ludzi zainteresuje się tym co się dzieje w komorze spalania, będzie się bawiło i optymalizowało spalanie pod kątem efektywności/wydajności.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dobrze że podbiłeś, bo zapomniałem pokazać rezultat ładowania dla fachowców i zainteresowanych tematem. Może się czegoś dowiem co mógłbym wykorzystać w praktyce. Taka była sytuacja po załadowaniu do 100%, licznik wallboxa był wyzerowany, mam nadzieję źe trafiłem we właściwe okienka ze zdjęciami
Caly czas te wymienione ogniwa maja wyzsze napiecie… ciekawa sprawa…
 

vwir

Pionier e-mobilności
Caly czas te wymienione ogniwa maja wyzsze napiecie… ciekawa sprawa…
No i zawsze będą miały. Jeśli po naładowaniu do 100% BMS w miare je wyrównuje do pozostałych (0,02V różnicy) to później one jednak mają większą pojemnośc od pozostałych. Więc rozładowując je takim samym prądem jak pozostałe mniej im spadnie napięcie. A jako iż BMS balansuje tylko podczas ładowania i tylko w końcowej fazie tegoż ładowania to tylko wtedy będą w miarę równo z pozostałymi.
To się będzie zmieniało z czasem i ta różnica będzie coraz mniejsza, ale pozostanie na zawsze.

Zauważ, że w ogóle mówimy o rozbieżnościach rzędu 0,03V. To i tak świetne wyniki.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Trzeba jeszcze dodać, że wykres pokazuje prawie pełne rozładowanie, a nie jakby sugerował wstęp Consiego, że naładowane do 100%.
Podejrzewam pomyłkę, bo to dla mnie ten sam wykres co z postu #482 (identyczne napięcia)
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Chyba masz rację ale ciężko mi zapamiętać strukturę i kolejność. Wiedziałem że coś miesza mi system przy dodawaniu zdjęć, bo część czytana na telefonie a te chyba akurat bezpośrednio na iPad. W każdym razie stan licznika z godziny 8 pokazuje stan po naładowaniu do 100 % i cały czas jest auto podpięte później około 11 odczytałem wartości z carscaner na iPadzie i to są te wyniki jednocześnie auto zostało przygotowane do jazdy podgrzaniem kabiny , co obrazuje też licznik energii użytej do podgrzania
 

Attachments

  • 7E419424-1BE1-4973-B553-9DF524BBEEBD.jpeg
    7E419424-1BE1-4973-B553-9DF524BBEEBD.jpeg
    121,9 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • 739CCBB2-E859-42FE-AFC9-52DBCC2C218B.jpeg
    739CCBB2-E859-42FE-AFC9-52DBCC2C218B.jpeg
    130,7 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • CD6C1DC0-E939-4598-9FE4-CCEBD8A34D16.jpeg
    CD6C1DC0-E939-4598-9FE4-CCEBD8A34D16.jpeg
    116,2 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • 6C7349D8-5E88-4062-B6B5-CEA922F59AB7.jpeg
    6C7349D8-5E88-4062-B6B5-CEA922F59AB7.jpeg
    113,3 KB · Liczba wyświetleń: 10
  • 8CB658D6-359D-40D8-8755-1C24E597A105.jpeg
    8CB658D6-359D-40D8-8755-1C24E597A105.jpeg
    125 KB · Liczba wyświetleń: 10
  • CB8DBA5E-A4AB-4377-81F0-FE3376D82811.jpeg
    CB8DBA5E-A4AB-4377-81F0-FE3376D82811.jpeg
    157,5 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • 12C68EBD-F180-49C1-AB57-AC09A175D81D.jpeg
    12C68EBD-F180-49C1-AB57-AC09A175D81D.jpeg
    329,1 KB · Liczba wyświetleń: 14
  • CB937A91-5BB6-46FE-8601-E6302B38AC4C.jpeg
    CB937A91-5BB6-46FE-8601-E6302B38AC4C.jpeg
    64,3 KB · Liczba wyświetleń: 15
  • 04CCC92E-9D29-45B0-B0E9-16A30EBBF1CD.jpeg
    04CCC92E-9D29-45B0-B0E9-16A30EBBF1CD.jpeg
    458,8 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • 52FF3352-79D6-4D57-BB73-C08E7F2BDE3D.jpeg
    52FF3352-79D6-4D57-BB73-C08E7F2BDE3D.jpeg
    188,4 KB · Liczba wyświetleń: 15
Top