Cybertruck - wątek ogólny

daniel

Señor Meme Officer
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
no na rolki ladnie wjezdza...
.. a potem zjezdza z asfaltu i opsss

 

daniel

Señor Meme Officer

daniel

Señor Meme Officer
Znowu Wes Morill. Tym razem wyjaśnia wyniki z crash testu CT.

Szybkie tłumaczenie, bo nie da się tego skrócić:

Wszyscy fotelowi eksperci twierdzili, że Cybertruck nie ma strefy zgniotu i rozumiem, proporcje wydają się niemożliwe. To było trudne i wymagało mnóstwa inżynierii. Pozwól, że to dla ciebie rozłożę:
Tutaj możesz zobaczyć duży odlew jednoczęściowy w akcji podczas zderzenia o wysokiej energii. Wykres pokazuje impuls (oś Y) w czasie (oś X) i widzimy ładny liniowy postęp bez dużych skoków.

Belka zderzaka zostaje zgnieciona w ciągu pierwszych kilku milisekund, a pojazd wykrywa i określa rodzaj zderzenia oraz najlepszy sposób uruchomienia zabezpieczeń (poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa). W miarę trwania zgniatania, zgina się stal kołyski jednostki napędowej w celu przesunięcia jej w dół i na bok.

Umożliwia to odlewowi stopniowe zgniatanie komórka po komórce, z niemal liniową energią zgniatania, spowalniając pojazd płynnie i przez dłuższy okres czasu, co zmniejsza przyspieszenie przenoszone na pasażerów.

W tym czasie i w połączeniu z absorpcją strukturalną, aktywowane są pasy bezpieczeństwa, które dodatkowo zmniejszają przyspieszenie pasażerów, zmniejszając prawdopodobieństwo obrażeń.

Niesamowite, że można zobaczyć dokładność wirtualnej analizy w porównaniu z rzeczywistym testem fizycznym. Uzyskanie dokładnych szczegółów modelowania przyspiesza iterację projektu dla wszystkich różnych przypadków zderzeń, aby zbiegły się w optymalnej geometrii.

Mózg eksploduje. 🤯👌

 

daniel

Señor Meme Officer
This incident occurred in Aproz, Valais, on February 27, 2025. The Cybertruck, spotted with Basel license plates, doesn’t meet Swiss (or broader European) road safety and compliance standards. Its design—featuring sharp edges, heavy weight (over 8,800 pounds), and stainless steel construction—clashes with regulations that prioritize pedestrian safety and limit vehicle mass for standard driving licenses. In Switzerland, vehicles exceeding 7,700 pounds typically require a special license, which the driver likely didn’t have.

Reports indicate the driver attempted to skirt the rules by using plates from another vehicle, possibly from his garage, since the Cybertruck itself can’t be legally registered for public roads in the country. The police confiscated the plates and the driver’s license, took the vehicle out of circulation, and arrested the owner due to this breach of traffic laws. Posts on X and local sentiment suggest this isn’t an isolated issue—Cybertrucks have faced similar scrutiny in other European nations like the UK for the same reasons: they’re seen as too big, too dangerous, and non-compliant with local standards. Tesla has acknowledged these challenges and doesn’t officially sell the Cybertruck in Europe, but some owners still import them, leading to clashes with authorities.


Ktoś tu przycwaniakował.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ktos doczytal dlaczego ?

disappointed-disappointed-fan.gif


Reports indicate the driver attempted to skirt the rules by using plates from another vehicle, possibly from his garage, since the Cybertruck itself can’t be legally registered for public roads in the country.
 
Top