Czas przejazdu w Totalu na trasie

Ponieważ w inny wątku debatowaliśmy co pozwoli szybciej przejechać na trasie czy TMY czy Q6 to prosze wrzucajcie swoje dłuższe trasy z ładowaniami. Dowody dowolne - zrzuty google maps, z aplikacji, cokolwiek co przekona innych. Coś jak 1000km robione przez D.Grzyba.
Wątków - co taniej - już była masa

Postaram się potem zrobić z tego tabelkę.

Proponowane trasy:
  • Kraków<->Gdańsk
  • Jakieś konkretne alpy itp
Ważne żeby były drogi szybkiego ruchu.

Pewnie trzeba będzie osobne rankingi zrobić dla SUV i niższych aut.


Tabela:

GDN z centrum ->KRAKÓW (obwodnica przy Skawinie) - 6h, 59
#AutoŚrednia z ładowaniem
km/h
Czas (z ładowaniem)KMLato/zima
(opony/temp)
Uwagi
Daniel Grzyb 1000kmY Juniper107,709:171000letnie/11-16
Nossen-LindauTeslaX104,65:3758614
GDN (centrum)-> KRK (a4/skawina)Q6100,85:56598Zima, 10-8
Dobrodzień - KiztsteinhornEV6 GTline 325 KM AWD978:30830
 
Last edited:
Gdańsk z centrum do Krakowa (okolice Ionity w Skawinie)
1743539980659.png

Plan mi zepsuło delikatnie (ok 10minut) wolne ładowanie na GW, jakiś idiota zajął ładowarke 200kW ładując się z mocą <100kw przy 40% SOC w Dworze Sójki i musiałem męczyć 150

Suma <6h
 
Muszę powiedzieć, że trasa KRK - WAW w to samo miejsce, z pod biura w KR do Expo XXI zajęło mi ok 7 minut wolniej niż wcześniej. Jechałem dosyć szybko, więc wymagane 1 ładowanie 5 minut, jechałem na trasie wolniej niż ICE, ale droga się trochę poprawiła
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
X Plaid. Dystans 350km, start 11%, meta 12% baterii. Razem z ładowaniem prędkość podróżowania 104km/h. Średnie zużycie 256Wh/km, średnia prędkość jazdy 127.5km/h ( target 140-155). Bagażnik na hak chyba delikatnie zmniejsza zużycie nawet. I podsumowanie pełnej trasy 1300km, średnia predkość 110km/h
1743923607894.png
 

Attachments

  • 1000010289.png
    1000010289.png
    810,2 KB · Liczba wyświetleń: 32
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Moje dzisiejsze autostradowe odcinki pomiędzy A2 Pruszkow , A1 , S8 Rzgów no i powrót to samo.
TMYLR warunki fatalne ... opady gradu, sniegu ... temperatura 2 do 3 stopni i silny porywisty wiatr. W obie strony.

Podróż tam: średnia 124km/h. Target 140km/h. Zdjecie zrobione juz gdzies w okolicach Rzgowa jak sobie przypomniałem.

20250405_144807~2.jpg

Podróż powrót: 139km/h Target 145km/h dokladnie od zjazdu do zjazdu.
20250405_224118~2.jpg


Moje średnie prędkości sporo wyższe od Q6 a zużycie dużo niższe przy naprawdę bardzo złych warunkach. No i gdzie ta przewaga Q6 w tym przypadku. Jak mam nią szybciej podróżować?
 

viallos

Pionier e-mobilności
Dzisiaj pojawił się film Daniela Grzyba z nowego Y.

1000km w 9:17, co daje średnią 107km/h. Letnie opony.
Ale to dobrze czy źle ... I jak się miało do jego testu Q6?
Poza tym on jedzie wolniej niż ja latam przelotowo i według mnie to zadziała na korzyść Audi. Przy tych gabarytach i wzroście prędkości przyrost zużycia nie jest liniowy.
 
Ale to dobrze czy źle ... I jak się miało do jego testu Q6?
Poza tym on jedzie wolniej niż ja latam przelotowo i według mnie to zadziała na korzyść Audi. Przy tych gabarytach i wzroście prędkości przyrost zużycia nie jest liniowy.
Ja też lubię jeździć szybciej :) Dlatego test fajnie pokazuje cały czas na sporej trasie, i średnią z ładowaniami.
Robiłem sobie excela i wyszło mi np., że dla całkowitego czasu przejazdu, zakładając ładowanie na ok 200KW ładowarkach powyżej 155km/h z powodu dramatycznie rosnącego zużycia przez opory powietrza - to co oszczędzimy w czasie przejazdu stracimy na czasie ładowania.
 

Nestor

Fachowiec
Ale to dobrze czy źle ... I jak się miało do jego testu Q6?
Poza tym on jedzie wolniej niż ja latam przelotowo i według mnie to zadziała na korzyść Audi. Przy tych gabarytach i wzroście prędkości przyrost zużycia nie jest liniowy.
Metodologia nie ta sama, ale luzno mozna porownac do tego:
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ale nie trzeba jeździć 155 ... wystarczy w PL okolice 145 do 150.
Looknąłem na XLS ktory ma załączony pod filmem i tam Q6 wyglada dramatycznie. Ładował w tej trasie o 10min krócej... ale za to ponad 50kWh więcej. No i cały przejazd mu zajął 9:39h vs 9:17 vs 9:27(stary Y).
To tylko potwierdza że nie ma sensu zmieniać Y na Q6 jak ktoś chce szybciej podróżować.
Ani szybciej ale na pewno dużo drożej ... od dawna to powtarzam ale niektorzy próbują zaklinać rzeczywistość że jest inaczej.

Jak widać nie tylko 800V i wielkość baterii ma znaczenie ... a przede wszystkim sprawność napędu i oczywiście opory.
 
Top