Czy elektryk jest dla mnie? Rozkminy laika - szukać używki?

hipodrom

Zadomawiam się
Witam wszystkich

Jestem laikiem jeśli chodzi o elektryki. Jednak, mam nadzieję że niedługo się to zmieni. Obecnie posiadam 13letniego diesla, który działa bardzo dobrze, ale przez to że zaraz pojawi się kolejny członek w rodzinie przydałby się drugi samochód. Większość tras oczywiście to max 60km, mieszkam w domu we Wrocławiu bez garażu. Nie posiadam fotowoltaiki. Naturalnie zacząłem myśleć o elektryku.

Nie mam jakiś wygórowanych wymagań, nie jestem osobą która potrzebuje najnowszych technologii w samochodach (świadczy to o tym że jest mi dobrze z moim 13 letnim fordem mondeo), także nie bardzo widzę sens żebym miał szukać wśród nowych aut. Dotacja 30k to dla mnie trochę za mało, patrząc jaka jest różnica między nowymi a używanymi autam. Zwykła corsa elektryczna jako nowa to 160 tys.. dla mnie to jednak przegięcie.

Najbardziej mi zależy na:
- Auto mimo wszystko miało tą baterię 50kwh albo więcej. Wiem, że raczej mi nie będzie potrzebna, jednak mentalnie nie jestem gotowy na auta z małą baterią. Jestem przyzwyczajony do samochodu który ma 70l baku.
- Miało opcję podgrzewania się z telefonu, nie posiadam garażu więc teraz codziennie rano w zimę idę do auta, odpalam silnik i wracam po dziecko któremu pomagam się ubrać.
- Było takie średnie rozmiarowo, ale nie jakieś duże. Segment B albo C, ale fajnie jakby było trochę wyższe - łatwiej zapinać foteliki dzieciom
- Ładowalo się bez problemu na 230V

Co do ostatniego punktu: Obecnie mam gniazdko podciągnięte od napędu bramy. Jest tam zwykłe 230V. Mam opcję przerobienia i stworzenia sobie gniazdka siłowego, ale zastanawiam się czy będzie to konieczne w moim przypadku. Po pierwsze trochę nie chce mi się robić tej rewolucji, a po drugie liczę że przez noc auto podładuje się na tyle, że następnego dnia 100km zrobię bez problemu. Jeśli pewnego dnia będę potrzebował zrobić 200km, to po prostu nie naładuję do pełna przez noc i to też będzie dla mnie okej.

Najpierw szukałem wśród raczej tańszych aut, czyli głównie renault zoe z baterią 52kwh. Chyba mało jest aut w takiej cenie z taką baterią. Jednak zacząłem czytać że naprawy tego samochodu są dość drogie, poza tym nie lubi ładować się z gniazdka jednofazowego. Powiedzmy że takie zoe kosztowałby 60k.

Jednak widziałem kię niro tą starą (1) i w sumie wydaje się spoko. Bateria 64kwh, pojemny bagażnik, może byłaby bardziej uniwersalna. Powiedzmy że liczę że do byłaby do wyrwania za 80k pln

Proszę zatem o opinie i komentarz do ogólnego mojego podejścia (czy moje rozumowanie ma sens) oraz czego powinienem szukać :)
Budżet to powiedzmy takie ~70-90tys

-----
a tutaj jak się skończyły poszukiwania
 
Last edited:

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Nie rozumiemy się. Po 2 latach oddaję auto. Całkowity koszt użytkowania to 12,6 kpln.
Założę się, że każdy kupiony elektryk za ok 80-90 tysięcy straci przez te 2 lata więcej.
Na pewno tak. Super deal. Z ubezpieczeniem i serwisami?
 

mikxo

Fachowiec
Nie rozumiemy się. Po 2 latach oddaję auto. Całkowity koszt użytkowania to 12,6 kpln.
Założę się, że każdy kupiony elektryk za ok 80-90 tysięcy straci przez te 2 lata więcej.
A opłata wstępna? To że jest pokrywana z dotacji, nie oznacza że jej nie ma, bo przy kolejnym wynajmie dopłat już nie będzie.
 

Gienol

Nowy na Forum
A opłata wstępna? To że jest pokrywana z dotacji, nie oznacza że jej nie ma, bo przy kolejnym wynajmie dopłat już nie będzie.
21.3 kpln- odzyskam z Mój elektryk. Poza tym w programie jest 1 dotacja na jedno auto. Może się jeszcze załapię na kolejne pod koniec 2026. Albo wezmę na żonę.
 

mikxo

Fachowiec
21.3 kpln- odzyskam z Mój elektryk
Tak, widziałem :) Tylko chodzi mi o to, że liczysz jako koszt użytkowania same raty. A jak będziesz chciał wziąć podobny samochód za dwa lata, to albo będziesz musiał wyłożyć opłatę wstępną ze swojej kieszeni, albo rata będzie znacznie wyższa. I będzie to już mniej atrakcyjne niż teraz.
 

hipodrom

Zadomawiam się
Nie rozumiemy się. Po 2 latach oddaję auto. Całkowity koszt użytkowania to 12,6 kpln.
Założę się, że każdy kupiony elektryk za ok 80-90 tysięcy straci przez te 2 lata więcej.
Kurde ... to ma bardzo dużo sensu. Niestety jest to zupełnie sprzeczne z tym co myślałem wcześniej, że mi wystarczy używka... Takie Eniro mocno traci na wartości bo widziałem że jeszcze niedawno było po 110k. No i takie podejście ma duży plus - średnio się znam na samochodach, mniejsza szansa że mi sprzedadzą podejrzany model w salonie.
Dzięki, muszę to sobie przemyśleć czy nie iść w takie coś. Pytanie czy muszę wziąć wtedy na JDG czy mogę jako prywatny to kupić , bo często na JDG są lepsze oferty. Ja planowałem kupić to prywatnie, ale od biedy mogę wciągnąć w JDG...

Dodatkowo bardziej się skłaniałem ku Niro zamiast Kony, bo ma większy bagażnik (ale sprawdzałem roczniki ~20-21). W przypadku nowych Kona wygląda idealnie, jest trochę krótsza od Niro a bagażnik ma już konkretny
 
Last edited:

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Widzę że większość zachwala teslę 3. Rozumiem, że to chyba bezkonkurencyjny elektryk, skoro tak często się tutaj przewija. Główny minus jest taki, że jest ona dość spora a ja szukam mniejszego auta, którym łatwiej mi zaparkować na podjeździe pod domem i gdzieś w mieście. Duże auto to mam mondeo, które sobie zostawiam.
Tesla 3 ma tę zaletę, że nawet jak coś się zepsuje, nie zostaniesz z tym sam.

Ale trochę teoretyzuję, dopiero dziś zamówiłem i to nową. Niemniej gdybym brał używanego elektryka i nie było już takich na gwarancji, to tylko tesla, bo jest to temat rozpracowany przez niezależne warsztaty. Jestem też nieobektywny, bo akurat lubię nowinki itp.
 

nabrU

Moderator
Ogólnie chyba muszę jeszcze poczytać jak wygląda sprawa z ich awaryjnościa i jakie sa opłaty stałe (serwis , wymiana olejów itd) i ogólnie jakie są koszta.

Ah te przyzwyczajenia :ROFLMAO:

Że niby co? Salon reklamuję? A tak bo za to samo w Gdańsku chcieli 1500 miesięcznie.

Nie dziw się. Dołączyłeś do nas przed chwilą, nie napisałeś słowa w odpowiednim wątku a wstawiłeś jakieś propozycje leasingu/wynajmu (czyli off-topic, bo hipodrom szyka używanego). To mi się lampka zapaliła.

Poczytaj tutaj: https://forum.elektrowoz.pl/threads/instrukcja-i-zasady-jak-zaczac-przygode-z-naszym-forum.7956/
 

Gienol

Nowy na Forum
Ah te przyzwyczajenia :ROFLMAO:



Nie dziw się. Dołączyłeś do nas przed chwilą, nie napisałeś słowa w odpowiednim wątku a wstawiłeś jakieś propozycje leasingu/wynajmu (czyli off-topic, bo hipodrom szyka używanego). To mi się lampka zapaliła.

Poczytaj tutaj: https://forum.elektrowoz.pl/threads/instrukcja-i-zasady-jak-zaczac-przygode-z-naszym-forum.7956/
Jasne. Rozumiem. Po prostu sam chciałem kupić używkę ale wziąłem tę opcję wydaje mi się atrakcyjną alternatywą. Stąd chęć podzielenia się.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z trzeciej strony - jaka jest wersja tego auta w wynajmie? Nie jest to jakiś golas? Ma aplikację do zdalnej obsługi? Ma grzanie tyłka, grzanie kierownicy, trójfazową ładowarkę pokładową?
 
Top