Czy kupilibyście ponownie Leafa 2 - pytanie do posiadaczy?

Olecki

Pionier e-mobilności
No i jeszcze jedna sprawa - jak już tak bardzo chcesz porównywać zbliżone konfiguracje to patrząc na wyniki testów Bjorna Niro EV raczej powinno porównywać się do Ariya 87kWh bo osiągane zasięgi na ładowaniu są tu dużo bliższe niż do wersji 63kWh.

CarSurfaceTempTiresSeasonWheel frontWheel rearSpeedWh/kmCapacitykmmi75 % range75 % charging time75 % km/h
Nissan Ariya 63 kWhDry13Michelin Primacy 4Summer255/40-20255/40-209017158,534221222226513
Nissan Ariya 63 kWhDry13Michelin Primacy 4Summer255/40-20255/40-2012025258,523214415126348
Nissan Ariya 87 kWh FWDDry10Michelin Primacy 4Summer255/40-20255/40-209017979,944727829130581
Nissan Ariya 87 kWh FWDDry8Michelin Primacy 4Summer255/40-20255/40-2012025979,930819120030400
Kia Niro EVDry12Continental EC6Summer215/55-17215/55-179015464,341625827038427
Kia Niro EVDry11Continental EC6Summer215/55-17215/55-1712022364,328817918738296
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Tu też muszę się z Tobą zgodzić. Przynajmniej częściowo
Napisałem powyżej, zużycie, a co za tym idzie zasięg, jest słabą stroną Nissana.
Do tej układanki dodaj jeszcze szybkość ładowania, szybkość przejechania 1000 - 1500 km i sprawa będzie jeszcze bardziej nieoczywista.

Dla mnie nadal Ariya jest o niebo lepszym autem od Niro EV, ale wierzę, że mogę być w mniejszości.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Panowie, może ktos z was zerknie na tytuł wątku i przestanie pisać o Ariyi, EV6 czy Ioniq 5 od jakichś 3 podstron bo to raczej mała gównoburza jest a już na pewno off-topic
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
Pytanie było o topowe wersje a nie porównywalne. Do czasu opublikowania nowego cennika Ariya nie ma to najmniejszego sensu bo nie wiadomo czy cena wzrośnie o 5, 10, czy 20k, a może nawet więcej.
Akurat porównanie topowych wersji nie ma sensu w tym przypadku. Najniższa wersja Ariyi bije na głowę najniższą wersję Niro EV.
W wersji M Niro EV brakuje wielu podstawowych rzeczy wg mnie.
 

Robur82

Fachowiec
Leaf II to auto miejskie o stosunkowo małej wadze(rozsądne zużycie energiI), więc porównajmy coś z podobną baterią o podobnej wadze.
Coś przestronnością podobną do leafa, ale żeby nie był to 2 tonowy czołg
 

Ronin78

Zadomawiam się
E tam, to to są wózki zakupowe. Leaf II to rozsądny miejski/rodzinny hatchback. Czasy 126p dla całej rodziny już na szczęście minęły.
 

Robur82

Fachowiec
Jeden chce pudełkiem typu twingo/500/smart przemieszczać po mieście, okolicach, a inny jeździ ciężarówką 2,5-3t X5/X6 i inne ML. A może by tak nie iść w takie skarajności. Szukam przestronnego auta o rozsądnej masie, Leaf gabarytami wydaje sie ok, bateria "40" może być wystarczająca(ciekawe jaki zasięg realny będzie miała po 100-150 tys km) dzięki takiej baterii masa 40kwh- 1535kg,(po lifcie 22r 1580kg) 150km, a większa bateria 62kwh 1670kg (po lifcie 22 1756Kg)218km. W przypadku jazdy koło domu, a co za tym idzie ładowanie w domu chłodzenie baterii jest chyba zbędne. Pytanie o ile chłodzenie podniosłoby masę auta przy baterii 40kwh.
Realna konkurencja to pewnie soul 39kw/k waga 1593kg 136km, prawie 30cm krótszy i kwestia komu to wogule podoba się.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Krótszy, ale niekoniecznie mniejszy, to bardzo przestronne auto.
Nawet bagażnik jest zadziwiająco pakowny, mimo że nie wygląda.
 

Robur82

Fachowiec
Takie porównanie na podstawie danych z neta głównie Autocentrum
na papierze jeżeli chodzi o wielkość to zdecydowanie leaf II, a oszczędność to pewnie ZOE, na przykładzie 208 i 2008 widać jak nieoszczędne są suvy, mało danych o E-c4

AC-dane z AutoCentrum

Leaf II od 2017r /lift22r po lift Dł4490/szer1788/Wys1530, rozstaw osi 2700cm rozstaw kół (dane przed lift1540/1555) prześwit 149, bagażnik 435L napęd przód chłodzenie woda
39kwh- 1535kg, 1580kg po lifcie 22r, 150km, 320Nm. (Ac po lifcie 7,9s100km 16,6kwh, max zasięg oszczednie długa trasa 285km, średnia max zasięg 270km,średni minimum zasięg 235km)
62kwh 59kwh po lifcie 22r, 1670kg 218km. po lifcie 217km, 340Nm, zużycie 1756kg (Ac po lifcie 6,9s100km 17,4kwh, max zasięg oszczednie długa trasa 385km, średnia max zasięg 366km,średni minimum zasięg 340km)

Soul od20r 4195, szerokość 1800, wys 1600, rozstaw osi 2600cm rozstaw kół 1565/1575, prześwit 155, bagażnik 315L napęd przód chłodzenie woda
39kw/h 1593kg 136km. 395NM, (Ac 9,9s100km 17kwh, max zasięg oszczednie długa trasa 277km, średnia max zasięg 230km,średni minimum zasięg )
64kwh 1685kg, 204km 395nm zużycie energi (AC 17,3kwh

E-C4 od 2020r 4354cm/1800cm/1522cm rozstaw osi 2667cm rozstaw kół 1650, prześwit 197, bagażnik 380L napęd przód
50kwh 136km/260Nm 1541kg (AC 9,5s

E-2008 II od2019r 4300cm/1770cm/1530cm rozstaw osi 2605cm rozstaw kół 1540, prześwit 145, bagażnik 405L napęd przód chłodzenie powietrze
50kwh 136km/260Nm 1548kg (Ac 8,5s100km 17,3kwh/100km max zasięg oszczednie długa trasa 310km, średnia max zasięg 275km,średni minimum zasięg 195km)

Mokka 2020 4151cm/1791cm/1532cm rozstaw osi 2561cm rozstaw kół 1548/45, prześwit 178, bagażnik 310L napęd przód
50kwh 136km/260Nm 1523kg (Ac 9s100km, 17,8kwh, max zasięg oszczednie długa trasa 324km, średni minimum zasięg 318km)

208 od2019r4055cm/1765cm/1430cm rozstaw osi 2540cm rozstaw kół 1500, prześwit 125, bagażnik 311L napęd przód chłodzenie woda
50kwh 136km/260Nm 1541kg (Ac 8,1s100km, 16,1kwh, max zasięg oszczednie długa trasa 450km, średnia max zasięg 340km,średni minimum zasięg 295km)

Corsa

ZOE od2019r- 4084cm/1787cm/1562cm rozstaw osi 2588cm prześwit 120, bagażnik 338L napęd przód
R109 109km (Ac 11,4s100km, średnia max zasięg 395km)
R135 136km 245NM 52kwh 1502kg(Ac 9s100km, średnia max zasięg 395km,)

Mazda MX30 4395/1795/1570 1645kg
35,5kwh 145km 265Nm (Ac max zasięg oszczednie długa trasa 200km, średni max zasięg 180km)
 

Ronin78

Zadomawiam się
Pasuje jeszcze porównać bieżące ceny. Leaf dzięki temu że bardziej tradycyjny, bez chłodzenia cieczą (jak ktoś bierze na auto wokół komina i nie lata w trasy to pomijalna sprawa) jest sporo tańszy od konkurencji, do tego gabaryty są prawie tożsame z np. Lexusem UX więc nie jest to małe auto (1.5cm na długość UX jest większy).
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Takie porównanie na podstawie danych z neta głównie Autocentrum
na papierze jeżeli chodzi o wielkość to zdecydowanie leaf II,
No właśnie - to zestawienie świetnie pokazuje jak bardzo papier oszukuje.
Niby różnice są minimalne, ale już nie w faktycznej użyteczności i wielkości wnętrza.
Prawie najmniejszy gabarytowo w tym zestawieniu Soul na głowę bije konkurencję pod tym względem.
Może z wyjątkiem Leafa czy eC4, do których de facto jest porównywalny.
Ale cała reszta nawet koło niego nie leżała, auta o nr albo i dwa mniejsze.
 

elieli

Zadomawiam się
Pasuje jeszcze porównać bieżące ceny. Leaf dzięki temu że bardziej tradycyjny, bez chłodzenia cieczą (jak ktoś bierze na auto wokół komina i nie lata w trasy to pomijalna sprawa) jest sporo tańszy od konkurencji, do tego gabaryty są prawie tożsame z np. Lexusem UX więc nie jest to małe auto (1.5cm na długość UX jest większy).
Subiektywna opinia:
Akurat w momencie zakupu porównywałem Lexusa UX i Leafa II. Lexus w środku był mniejszy, na pewno mniej miejsca na tylnej kanapie i na nogi/kolana dla pasażerów.
Dlatego jeżdżę teraz Leafem II.
 

Ronin78

Zadomawiam się
Będę mógł to bez problemu zestawić, ja czekam na Leaf'a, teściu na UX'a, wierzę że jest dokładnie tak jak piszesz, pomimo, że UX jest dłuższym samochodem.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
4 lata Leaf IITekna , zero problemów , tylko wiadomo co do czego ma głównie słuzyc Leaf jest w swojej klasie użytkowania jednym z najlepszych samochodów z kilkoma mało istotnymi wadami .
drugi raz bym go nie kupił ale nigdy nie kupowałem tak , bo to nudne.
 

Szalik

Nowy na Forum
Niestety nie zdecyduję się na ten model ani na tą markę ze względu na serwis. Auto po pół roku trafiło do naprawy i nikt nic nie wie "czeski film" . Wydzwaniasz co tydzień co z autem to po 2-3 dniach ktoś oddzwoni z wiadomością od "koleżanki", że może coś za tydzień ruszy. BOK po zarejestrowaniu zgłoszenia nie udziela informacji, przy pierwszej awarii oznajmią że nie mają Twojego auta w bazie i nie wyślą lawety. 2 m-ce obecnie bez auta, może coś za tydzień znów usłyszeliśmy....
Tu się zgodzę. Mnie przekonała cena i rozniar auta.
 
Top