Czy kupilibyście ponownie Leafa 2 - pytanie do posiadaczy?

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
A przy niskim SOC ciągnie 130kW. Czy 130 jest większe od 90?
Ale napisałeś "Powyżej 60-70% każde znane mi auto elektryczne zwalnia z ładowaniem", co nie jest prawdą przy takiej np. Ariyi.
Krzywa ładowania wygląda mniej więcej tak, że początkowo masz do nawet 116 kW, a potem przez 60-70% czasu ładowania masz 100/90 kW. I nie zmniejsza się moc ładowania powyżej 60-70 %.
Zmniejsza się dopiero powyżej 81-82% i to nieznacznie, bo bardzo spokojnie spada (nie jak w innych)
Przy 85% masz dalej 76 kW, przy 90% - 62 kW, przy 95% - 40 kW, przy 99% - jeszcze 23 kW :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Krzywa ładowania wygląda mniej więcej tak, że początkowo masz do nawet 116 kW, a potem przez 60-70% czasu ładowania masz 100/90 kW
Czyli zwalnia znacznie wcześniej… Czyli powyżej 60-70% też nie ma tyle, ile na początku. Ponowię pytanie: czy 90kW to mniej niż 116kW?
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
Czyli zwalnia znacznie wcześniej… Czyli powyżej 60-70% też nie ma tyle, ile na początku. Ponowię pytanie: czy 90kW to mniej niż 116kW?
Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy; przez długi czas ciągnie równo 90-100 kW, gdzie większość BEV już spowalnia wcześniej i to skokowo w dół (istotnie, zauważalnie). Ariya raczej bardzo, bardzo powoli to robi, dopiero po 82% jest istotny spadek, taki zdecydowanie zauważalny.
P3-ChargingIndex_1-1-1030x687-1-1024x683.png
link 2:
P3CI-Luxury-class-charging-curves.png

i teraz ARIYA:
 

Attachments

  • Ariya_.jpg
    Ariya_.jpg
    110,1 KB · Liczba wyświetleń: 8

Cav

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy; przez długi czas ciągnie równo 90-100 kW, gdzie większość BEV już spowalnia wcześniej
Bevy z tej generacji działają jeszcze lepiej (ev6 ioniq5 np).
Porównywanie do wcześniejszych generacji, żeby na siłę coś pozytywnego wyciągnąć, jest bez sensu.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Porównujmy gruszki z gruszkami; porównanie do ioniq5/ev6 nie ma sensu,
Oczywiście że ma sens.
Widać z niego jak bardzo Nissan zaspał.
I że nie bardzo jest co w nim chwalić.
A 800V to tylko na wybranych ładowarkach, ale i na 400 radzą sobie dużo lepiej.

Ariya była fajna, ale ze 2 lata temu, teraz już jest taka sobie na starcie.
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
Nie wszyscy są przedstawicielami handlowymi lub prawnikami jeżdżącymi po rozprawach po całym kraju.
Sądzę, że 90% kierowców BEV wystarcza zasięg do 300 km na jednym ładowaniu.
Potem to już wożenie ciężkiej baterii zupełnie niepotrzebnie.
Liczba stacji przyrasta a średnia ładowania 10-80% na poziomie 100-110 kW (Ariya), to nie jest przespany wynik.
Zwłaszcza, że auto ma opóźnienia (podobno nie z winy producenta, a pandemii, wojny, czy łańcucha dostaw).
Jak odpowiesz na kwestie ładowania w nowym Niro EV?
Tam to dopiero lekka farsa, jeśli mamy porównywać?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie wszyscy są przedstawicielami handlowymi lub prawnikami jeżdżącymi po rozprawach po całym kraju.
Sądzę, że 90% kierowców BEV wystarcza zasięg do 300 km na jednym ładowaniu.
Potem to już wożenie ciężkiej baterii zupełnie niepotrzebnie.
Liczba stacji przyrasta a średnia ładowania 10-80% na poziomie 100-110 kW (Ariya), to nie jest przespany wynik.
Zwłaszcza, że auto ma opóźnienia (podobno nie z winy producenta, a pandemii, wojny, czy łańcucha dostaw).
Jak odpowiesz na kwestie ładowania w nowym Niro EV?
Najpierw piszesz że "nie wszyscy coś tam", a potem że jednak "wszyscy coś tam".
Zdecyduj się, bo wygląda to jak próba znalezienie na siłę jakiegoś pozytywu.
HINT: Ariya to konkurent dla Ev6, a nie dla Niro czy Soula - one są odpowiednikiem Leafa bardziej.

Nissan Ci płaci za wybielanie ich gniotów, czy co?
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
No i widzisz, sprowadzasz rozmowę w opary absurdu. Nie czytasz co pisze rozmówca i próbujesz ośmieszyć, dyskredytując przekaz.
"Zdecyduj się, bo wygląda to jak próba znalezienie na siłę jakiegoś pozytywu." - Czyli wg Ciebie auto jest zupełnie do niczego, tak?
Nie ulega wątpliwości, że w konkurencji do EV6 (pod kątem szybkości ładowania) to mało które auto wygra. Ale liczą się też inne rzeczy dla ludzi niż tylko wariactwo na DC Ionity :D
Nie wiem czy to tak trudno zrozumieć?
Jaki masz zawód i ile razy dziennie przejeżdżasz po 400 km?
A pytanie o płacenie mi przez Nissana to już w ogóle poniżej pasa.
 

Cav

Pionier e-mobilności
No i widzisz, sprowadzasz rozmowę w opary absurdu.
Sam to zrobiłeś, najpierw chwaląc jakiś wybrany parametr, a gdy okazał się że nijak nie jest niczym specjalnym, kończąc dyskusję stwierdzeniem, że "nie każdy jest przedstawicielem handlowym", więc w sumie ten parametr jest nieistotny.

Nie czytasz co pisze rozmówca i próbujesz ośmieszyć, dyskredytując przekaz.
"Zdecyduj się, bo wygląda to jak próba znalezienie na siłę jakiegoś pozytywu." - Czyli wg Ciebie auto jest zupełnie do niczego, tak?
Zupełnie to nie.
Ale obecnie nie jest w niczym lepsze od konkurencji.
Dwa lata temu było.

Ale przespali, tak jak z modernizacją Leafa, więc w ogóle szkoda o nim gadać.

Nie ulega wątpliwości, że w konkurencji do EV6 (pod kątem szybkości ładowania) to mało które auto wygra. Ale liczą się też inne rzeczy dla ludzi niż tylko wariactwo na DC Ionity :D
Niewątpliwie.
Ale Ty zacząłeś sam pisać właśnie o tym aspekcie, a teraz się oburzasz że ktoś się do tego odnosi....
Widać nie było innych do pochwalenia. ;-)
Nie wiem czy to tak trudno zrozumieć?
Jaki masz zawód i ile razy dziennie przejeżdżasz po 400 km?
Wcale, albo z raz w miesiącu.
Pracuję od prawie 3 lat na home-office.
Do tego ładuję na darmowych ładowarkach, albo w domu/letnisku, więc zazwyczaj nie więcej niż 50 kW.

Ale jakie to ma znaczenie w kontekście oceny jakiegoś auta?
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
Ok, to podaj w czym ioniq5, ev6 w wersji z mniejszą baterią jest lepsze od Ariyi.
Albo, w czym gorsza jest Ariya od nich?
Możesz wziąć najbiedniejszą wersję na tapet, albo najbogatszą (i odpowiednio Ariyę do nich też).
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
HINT: Ariya to konkurent dla Ev6, a nie dla Niro czy Soula - one są odpowiednikiem Leafa bardziej.
Patrząc na cenę (która była publikowana, bo już nie jest), to Ariya jednak test konkurentem Niro EV. Tylko dużo lepszym.
Jak dla mnie to auto jest mega fajne pod każdym względem, poza..... zużyciem prądu.

Krzywa ładowania Nissana jak dla mnie jest zadowalająca.
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
To nie tak działa.
To Ty chcesz na siłę wyszukać zalety Ariya, wiec wysil się trochę i je sam znajdź.

Mnie to zwisa i powiewa, jak dla mnie auto mało interesujące.
No to skoro mało interesujące, to znaczy, że na jakiejś podstawie dokonujesz tej oceny. Co o niej decyduje?
No właśnie. Nic. Ale auto do kitu :)
Luz.
 

Cav

Pionier e-mobilności
To prawda.
Ale jak mam w tej samej cenie lepsze auto z wyższej klasy, to je biorę zamiast tego z niższej.
No widzisz, a ja nie zawsze.
Mogą decydować inne parametry niż cena z cennika.
Np. finansowanie, albo możliwe rabaty.
W ten sposób przed rokiem zrezygnowałem z promocyjnego wynajmu Ioniqa5 i kupiłem Soula, z pełną świadomością że to nie jest tak dobre i fajne auto.
W tym sensie, te auta ze sobą konkurują.
W wyborze może tak, w porównaniach to bez sensu.
Zresztą - czy jesteś pewien że możesz iść do Nissana i zamówić Ariyę w cenie z tego cennika, w której wychodzi taniej niż Niro EV?
 

Cav

Pionier e-mobilności
No to skoro mało interesujące, to znaczy, że na jakiejś podstawie dokonujesz tej oceny.
Na podstawie tego, że nie usłyszałem, ani nie przeczytałem o niej nic, co by stawiało ją obecnie wyżej od konkurencji.
No może poza ceną w pewnym momencie, choć pewnie i to już nie do końca aktualne info.

Więc chętnie przeczytam, w czym nad nią góruje.
Tylko tak konkretnie, a nie że niby ładowaniem, w którym jest o połowę gorsza.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Zresztą - czy jesteś pewien że możesz iść do Nissana i zamówić Ariyę w cenie z tego cennika, w której wychodzi taniej niż Niro EV?
Tak zrobiłem. Zamówiłem gdy jeszcze były publikowane ceny.
 
Top