Czy kupilibyście ponownie Leafa 2 - pytanie do posiadaczy?

cardy

Nowy na Forum
1 nie porównywałem wyposażeń bo priorytetowy był punkt 3 i do tego punktu nie mam zastrzeżeń po przesiadce z passata kombi cieżko cokolwiek znaleźć. Co do punktu 2 wybieram się za 2 tygodnie nad morze ~850km 7 ładowań wg ARBP wówczas wypowiem się w temacie.
Wczoraj zrobiłem trasę 300km i podjechałem na 50kw DC, zaczęło 40 a za chwilę miałem 27 i na końcu 22. Ładowanie trwało 15min dodało 18% (64->82) i nie wygląda to optymistycznie. Może się okazać że spędzę 6h na ładowarkach wg ARBP 3. Uparty jestem i pojadę
 

vwir

Pionier e-mobilności
Powyżej 60-70% każde znane mi auto elektryczne zwalnia z ładowaniem. Najszybciej się ładują w okolicach 10-20%. Więc jeśli chodzi o prędkość ładowania to bardziej się opłaca trzymać niski stan akumulatora. Oczywiście to jest bardziej ryzykowne, bo wtedy masz mniejszy bufor w razie nieczynnej/zajętej ładowarki. Nie do końca jest to dobra strategia w leafie, bo im szybciej się ładuje tym szybciej się nagrzewa bateria.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Pytanie do posiadaczy Leaf II, oczekuję na swój i odbiór podejrzewam w zimie styczeń/luty, kwestia kół/opon. Czy bardzo upierdliwe jest założenie kpl kół bez czujników ciśnienia? Kwestia dyskoteki alarmów na tablicy rozdzielczej? Będzie coś razić po oczach, czy śmiało można zakładać koła bez czujników? Dla mnie to zupełnie zbędny "bajer", w kołach letnich będzie to niech będzie, ale w zimówkach już mi tego do szczęścia nie trzeba, byle nie irytowało "ostrzeżeniami" na desce rozdzielczej.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Już nie istotne, wiem że się nie da bez świetlika na desce. 400 za kpl. Do nowego auta używek nie będę wkładał.
 

nabrU

Moderator
@Ronin78, a nie prościej / taniej podjechać do jakiegoś speca z OBD2 i wyłączyć opcję czujników programowo na zimę (jak Ci ta lampeczka tak przeszkadza), a na wiosnę jak wrzucisz letnie kapcie to aktywować TPMS ponownie?
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Jak to jest możliwe to wywaliłbym to na stałe, "kuń" ma być prosty i robić to co ma robić, na pewno bez pitolenia o podkowach 🤣
 

nabrU

Moderator
Żaden ze mnie specjalista od koni, ale jak byłem mały (a trochę lat na karku już mam) to u babci na wsi kowal to był bardzo poważany i zajęty facet, więc sadzę, że bez tych podków się daleko nie zajedzie (przynajmniej koniem ;))
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
Powyżej 60-70% każde znane mi auto elektryczne zwalnia z ładowaniem. Najszybciej się ładują w okolicach 10-20%. Więc jeśli chodzi o prędkość ładowania to bardziej się opłaca trzymać niski stan akumulatora. Oczywiście to jest bardziej ryzykowne, bo wtedy masz mniejszy bufor w razie nieczynnej/zajętej ładowarki. Nie do końca jest to dobra strategia w leafie, bo im szybciej się ładuje tym szybciej się nagrzewa bateria.
Nio choćby Ariya przekracza te wskaźniki zwalniania z ładowaniem przy 60-70%.
Ciągnie cały czas (równo) 90 kW nawet do ponad 80%.
 
Top