Czym ładować, a zanim, co kupić - oto jest pytanie.

melex

Fachowiec
Cześć i czołem.

Kilka wątków na forum o ładowarkach już było ale liczę na Waszą pomoc, bo rynek od tego czasu nieco się zmienił. Szczególnie, że mam też coś od siebie upatrzonego (na końcu).

Instalacja:

Garaż: 5,3 kW, 25A, jednofazowa;
Dom: 13 kW, 25A, trójfazowa (moc dobrana pod urządzenia + pompę ciepła), nie potrzebuję cudów łączących się z fotowoltaika.

Samochód:

IONIQ 5 - czyli max. AC 11 kW.

Z racji tego, że kursuję pomiędzy dwoma lokacjami rozglądam się ładowarką, która:
  • jest przenośna,
  • oferuje płynną regulację mocy (A) - z uwagi na powyższe (oczywiście z pominięciem wszystkiego co poniżej 6A),
  • będzie współpracowała z prądem jedno, jak i trójfazowym
  • posiada kilka przejściówek (o ile są one cokolwiek warte),
  • posiada moduł Wi-Fi,
  • nie spali mi garażu (będzie posiadała odpowiednie zabezpieczenia),
  • będzie współpracowała z IONIQ-iem (choć to chyba najmniej problematyczne biorąc pod uwagę produkty z EU),
  • nie będzie droższa niż 2000 zł (oczywiście, jeśli moje wyobrażenia są zgubne, proszę mnie wyprowadzić z błędu).
Po długich poszukiwaniach trafiłem na produkt firmy Ampere Point, model Q22 wraz z przejściówkami. Jest obecnie w promocji (tańsza o 400 zł).

Ampere Point Q22. 32A, 22kW, Typ 2 + Adaptery

Niestety, próżno szukać opinii na temat tejże marki czy samej ładowarki. Wiecie coś może o niej?

Może macie inne swoje propozycje?

Będę Wam bardzo wdzięczny!
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Im będzie wiecej wiedzy powszechnej o elektromobilnosci i jak to dziala, tym nazwa nie bedzie miała znaczenia , ale teraz szczególnie gdy szuka sie informacji u źródeł a tym jest poniekąd i EW i Forum .
Ładowarka może być, bo kazdy z pasiadaczy wie o co chodzi tulko dla kogoś kto hce a boi sie to jest dezinformacja i jak bywało moze skutkować złym wyborem i samochodu i evse.
Gdyby jeszcze sprzedawcy byli kompetentni , to by nie bylo zagrożenia błędem ale oni tez jeszcze są niekumaci .
Nawet ja taki cwaniak niby a byłem przekonany że dostanę większą ładowarkę do Xsa i tak mnie informowano .
 

ELuk

Pionier e-mobilności
W kwestii wielkości ładowarki to smart#1 z ładowarką 22kW wygląda atrakcyjnie, nie mylić z EVSE. 😉
No i bądź tu mądry o jaką ładowarkę chodzi, że to coś na kablu, czy jednak to w aucie… 🤔 no i AC czy może DC 😲
Jak żyć Panie Premierze? 😉🤣
 

vwir

Pionier e-mobilności
W kwestii wielkości ładowarki to smart#1 z ładowarką 22kW wygląda atrakcyjnie, nie mylić z EVSE. 😉
No i bądź tu mądry o jaką ładowarkę chodzi, że to coś na kablu, czy jednak to w aucie… 🤔 no i AC czy może DC 😲
Jak żyć Panie Premierze? 😉🤣
Pierwszy raz mi się zdarzyło, że po przejechaniu 200km (duża część autostradą) postałem na AC w czasie jedzenia obiadu i miałem aż za dużo naładowanego prądu na powrót. 22kW AC daje radę.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Pierwszy raz mi się zdarzyło, że po przejechaniu 200km (duża część autostradą) postałem na AC w czasie jedzenia obiadu i miałem aż za dużo naładowanego prądu na powrót. 22kW AC daje radę.
Oj tak, chętnie bym dopłacił za 22kw ładowarkę pokładową, ponieważ dużo z publicznych ładowarek korzystam
 

p0li

Pionier e-mobilności
a ja ostatnio parkujac zmiejszylem moc ladowania do 8kW bo potrzebowalem zostawic gdzies auto na 2h a ostatnio w .de sie tak porobilo ze AC jest w takiej samej cenie lub drozsze niz DC
wiec nie widze sensu ladowac sie na AC
 

melex

Fachowiec
a ja ostatnio parkujac zmiejszylem moc ladowania do 8kW bo potrzebowalem zostawic gdzies auto na 2h a ostatnio w .de sie tak porobilo ze AC jest w takiej samej cenie lub drozsze niz DC
wiec nie widze sensu ladowac sie na AC
Ja mam ten plus, że za kWh (z opłatami dystrybucyjnymi) płacę 0,20 zł. Także zależy mi na tym, żeby wycisnąć ile się da, nawet jeśli to tylko dodatkowe 10km.
 

melex

Fachowiec
W kwestii wielkości ładowarki to smart#1 z ładowarką 22kW wygląda atrakcyjnie, nie mylić z EVSE. 😉
No i bądź tu mądry o jaką ładowarkę chodzi, że to coś na kablu, czy jednak to w aucie… 🤔 no i AC czy może DC 😲
Jak żyć Panie Premierze? 😉🤣
Krótko ale za to elektrycznie!

Mi brakuje jakiejś fajnej nazwy na te kable i urządzenia.

Przedładowarka była z przekąsem, co niektórzy bardzo wzięli do siebie natomiast mnie to bardzo bawiło.

Natomiast w dobie zangielszczania wszystkiego bronię się przed tym jak przed rusycyzmami.

Taki DE byłby wspaniały do ładowarki - dok elektryczny albo też dynks, jak kto woli :D

No i byłby kolejny argument przeciw elektrykom. Jak to DE przy Polskim prądzie!?
 

melex

Fachowiec
Kochani, drodzy, najlepsi!

Bardzo Wam dziękuję za porady i ciekawe dyskusje. Kogo wkurzyłem, bądź dla kogo wydałem się ledwie podlotkiem elektrycznym, bądź debilem - pozdrawiam i o wybaczenie proszę podpięty pod 3 A prądu stałego w miejscu, które czasem porównywane jest z pewnym dzwonem na Wawelu.

Patrząc na wszystkie aspekty związane z przemieszczaniem się - garaż, dom, uznałem, że produktu AmperePoint nie zamówię, gdyż taki samy, acz pod inną nazwą znalazłem na AliExpress za cenę znacznie mniejszą (950 zł) gratis nawet przejściówki dają i zniżkę na samochód Xiaomi bez reklam na szybie czołowej.

Tymczasem, za niedługo odbiór mojego IONIQa i okaże się, czy to płacz i dramat czy raczej euforia będzie.
 
Top