Czym ładować, a zanim, co kupić - oto jest pytanie.

melex

Fachowiec
Cześć i czołem.

Kilka wątków na forum o ładowarkach już było ale liczę na Waszą pomoc, bo rynek od tego czasu nieco się zmienił. Szczególnie, że mam też coś od siebie upatrzonego (na końcu).

Instalacja:

Garaż: 5,3 kW, 25A, jednofazowa;
Dom: 13 kW, 25A, trójfazowa (moc dobrana pod urządzenia + pompę ciepła), nie potrzebuję cudów łączących się z fotowoltaika.

Samochód:

IONIQ 5 - czyli max. AC 11 kW.

Z racji tego, że kursuję pomiędzy dwoma lokacjami rozglądam się ładowarką, która:
  • jest przenośna,
  • oferuje płynną regulację mocy (A) - z uwagi na powyższe (oczywiście z pominięciem wszystkiego co poniżej 6A),
  • będzie współpracowała z prądem jedno, jak i trójfazowym
  • posiada kilka przejściówek (o ile są one cokolwiek warte),
  • posiada moduł Wi-Fi,
  • nie spali mi garażu (będzie posiadała odpowiednie zabezpieczenia),
  • będzie współpracowała z IONIQ-iem (choć to chyba najmniej problematyczne biorąc pod uwagę produkty z EU),
  • nie będzie droższa niż 2000 zł (oczywiście, jeśli moje wyobrażenia są zgubne, proszę mnie wyprowadzić z błędu).
Po długich poszukiwaniach trafiłem na produkt firmy Ampere Point, model Q22 wraz z przejściówkami. Jest obecnie w promocji (tańsza o 400 zł).

Ampere Point Q22. 32A, 22kW, Typ 2 + Adaptery

Niestety, próżno szukać opinii na temat tejże marki czy samej ładowarki. Wiecie coś może o niej?

Może macie inne swoje propozycje?

Będę Wam bardzo wdzięczny!
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Trzeba rozpisac konkurs na polską nazwę dla EVSE:

EnergoStaż - energia i bezpieczeństwo
MocSter - sterowanie procesem ładowania i jego mocą
ElektroSter - sterowanie elektrycznością
ŁadMistrz - ładowanie i mistrzostwo
MocMen - moc i menedżer
Bezpiecznik - a może poprostu bezpieczeństwo procesu ładowania
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie mogłem wsadzić Evce, kabel mam za krótki :-(
Ale wejdzie do Franka .
Ładuję na dwie fazy

Poki się wszyscy nie oswoją z ev itp to cegla; wallbox; ewse warto używać , a jeśli już"ładowarka" , to tylko jak wiemy , że wszyscy kumają o co chodzi.
Gadam z ludzmi po kilka razy z tymi samymi i dopóki sami nie kupią elektryka , to ciężko z przyswajaniem terminologii itp.
 
Last edited:

nabrU

Moderator

Bronek

Pionier e-mobilności
Tyle że EVSE to nie tylko cegła...
Wiadomo..ale tu chodzi o język , podobnie wallbox 3f swego czasu na siłowych wtyczkach 32A, woziłem w torbie jak bloczek gazobetonu :)
Nie był na ścianie i robił za dużą cegłę. Niestety ad "ładowarka" j tak nazwono to coś i jak po porodzie dano Brajanek i Dżesika to teraz cierpimy.
 

melex

Fachowiec
Trzeba rozpisac konkurs na polską nazwę dla EVSE:

EnergoStaż - energia i bezpieczeństwo
MocSter - sterowanie procesem ładowania i jego mocą
ElektroSter - sterowanie elektrycznością
ŁadMistrz - ładowanie i mistrzostwo
MocMen - moc i menedżer
Bezpiecznik - a może poprostu bezpieczeństwo procesu ładowania
Brakło jeszcze

TRANSElektro - transport energii elektrycznej z sieci energetycznej do ładowarki pokładowej

DomGos - wykorzystywanie dobrodziejstw V2L
 

daniel

Señor Meme Officer
To jest po prostu adapter, na wallboxa fajne określenie usłyszałem gdzieś, "glorified wall outlet"... hmm jak by to było po polskiemu? Chwalebne gniazdko ścienne?
W takim razie evse to Chwalebny Adapter?

Computer says:
W kontekście "glorified wall outlet" odnoszącym się do wallboxa do ładowania samochodu elektrycznego, najlepszym tłumaczeniem na język polski byłoby "przesadnie chwalone gniazdo" lub "przerysowane gniazdko".To wyrażenie podkreśla, że wallbox, mimo że pełni funkcję ładowania, jest bardziej zaawansowanym rozwiązaniem niż zwykłe gniazdko elektryczne. Wallboxy są zaprojektowane do obsługi wyższych prądów i napięć, co czyni je bezpieczniejszymi i bardziej efektywnymi w porównaniu do standardowych gniazdek

Ja bym powiedział, że "przypakowane", "przykokszone" gniazdko albo gniazdko na sterydach.
 
Top