Czytanie znaków

danielm

Pionier e-mobilności
Nie zawsze warto wymyślać proch po raz kolejny 😜
niby tak ale o ile droższe byłoby to auto gdyby tak jak pozostali producenci płacili licencje za każdą pierdołe. niektórzy krzyczą że chcą mieć android auto albo carplaya, ale to za darmo się w samochodach nie pojawia
 

Michal

Moderator
Czy w ogóle moglibyśmy mówić o firmie Tesla gdyby za każdą pierdołę płacili opłaty licencyjne tak jak producenci ICE? Przecież chyba wszyscy wiemy jak wspaniale opłaca się producentom ICE produkcja EV - no kokosy normalnie na nich robią :D
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mysle, że te roznice tez wynikają z pierwotnego podejscia do tematu autonomii. Tesla założyła, że auto ma jechać samo i np nasza ingerencja kończy się często "obrazą" AP. Z tym sie nie spotkałem chyba nigdzie? Nie pamiętam.
Z drugiej strony uzytkownicy mają swoje przyzwyczajenia i wymagania bardzo niekiedy różne i to co najbardziej jest klopotliwe, to prawo, znaki i ich niekonsekwentny, czasem jak u nas durny sposób rozmieszczania .
Sami czasem wielu z nich nie widzimy a setek nie przestrzegamy itd

Wyobrażacie sobie jazdę 100% zgodnie z przepisami! Sprobujcie z tydzień nie złamać czegoś.
Ja w na 3 km jazdy do pracy, bez premedytacji, pośpiechu jadąc jak wszyscy miałbym z 10pkt dziennie
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Akurat reflektorów nie uważam za pierdołę, szczególnie w Polsce, gdzie często jest szaroburo, ma to znaczący wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Oszczędności oszczędnościami, a bezpieczeństwo bezpieczeństwem. Carplay - byłoby miło, ale to akurat mogę przeboleć. Rozpoznawanie znaków drogowych już trochę mniej. Tesla aspiruje do firmy wiodącej technologicznie, a takich podstawowych rzeczy nie oferuje. Trochę dziwne. Za to możemy sobie kupić opcję autonomicznej jazdy - nie działającą 😆
 
Last edited:

pmlody

Pionier e-mobilności
Akurat reflektorów nie uważam za pierdołę, szczególnie w Polsce, gdzie często jest szaroburo, ma to znaczący wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
A tymczasem, średni wiek pojazdów w Polsce, pokazujez że auta to nie najnowsze matrycowe Ledy, tylko ledwo pałace się igarki, często świecące jak chcą. Sprawdzanie świateł na przeglądzie wprawdzie zawsze jest, ale ustawienie nie koniecznie.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
A tymczasem, średni wiek pojazdów w Polsce, pokazujez że auta to nie najnowsze matrycowe Ledy, tylko ledwo pałace się igarki, często świecące jak chcą. Sprawdzanie świateł na przeglądzie wprawdzie zawsze jest, ale ustawienie nie koniecznie.
No to się zgadza, że auta w Polsce są w ogromnej większości przestarzałe, co nie znaczy, że nowe nie powinen być wyposażane w rozwiązania na czasie. Mi się Tesla 3 bardzo podoba, jako koncepcja i to jak ten samochód jeździ. Ale niektórych braków nie rozumiem.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Ciekawostka
Kilka dni temu zauważyłem, że AP prosi o zatwierdzenie przejechania przez skrzyżowanie ze światłami zanim miał szanse zobaczyć skrzyżowanie lub światła (zakręt, budynki). Potem powtórzyło się to w tym samym miejscu. Wcześniej na pewno tak się nie działo (jechałem w tym miejscu kilkadziesiąt razy na AP).
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Ciekawostka
Kilka dni temu zauważyłem, że AP prosi o zatwierdzenie przejechania przez skrzyżowanie ze światłami zanim miał szanse zobaczyć skrzyżowanie lub światła (zakręt, budynki). Potem powtórzyło się to w tym samym miejscu. Wcześniej na pewno tak się nie działo (jechałem w tym miejscu kilkadziesiąt razy na AP).
Czyli zauwazyl wczesniej niz zwizualizowal?
Moze juz mamy nowy stack z fsd beta.
 

rawier

Posiadacz elektryka
według mnie problem ze znakami będzie nas dotykał do momentu zmiany przepisów o odwoływaniu ograniczeń. Teraz jadąc nawet u mnie na wsi zastanawiam się czy dane skrzyżowanie odwołuje ograniczenia czy nie. Często jest tak, że w boczną drogę wylewają kawałek asfaltu lub robią parę metrów kostki brukowej a później jest już szuter, i życzę powodzenia by to zauważyć jadąc 50km/h i więcej. Więc co z tego, że poprawnie odczyta znak jak nie będzie wiadomo czy to ograniczenie obowiązuje czy nie...🤷‍♂️
 
Top