Czytanie znaków

TomRS

Pionier e-mobilności
Akurat wczoraj oglądałem na Youtube na kanale Car Maniac film z wycieczki Teslą Y z Niemiec przez Szwajcarię do Wloch. Gość robi fajne recenzje aut, lubi elektryki, Teslę nawet bardzo. Spore było moje zdziwienie, kiedy podczas drogi strasznie zaczął narzekać właśnie na rozpoznawanie znaków. System nie rozpoznawał nagminnie zniesienia ograniczenia na końcu robót drogowych na autostradzie. A wydawałoby się, że w Niemczech te znaki są z głową stawiane i nie przesadzają z ich ilością. Mocno zaskoczony tym byłem, wydawało mi się, że przy tym zaawansowaniu oprogramowania, to rozpoznawanie znaków będzie perfekcyjne. Bardzo też narzekał, że zmiana pasa powoduje trwałe wyłączenie autopilota, a włączenie trzymania na pasie powoduje natychmiastowe i gwałtowne sprowadzenie auta na środek tegoż pasa. Można się wystraszyć. Przez chwilę narzekał też na planowanie ładowania, bo system zaproponował mu bardzo nielogiczne ładowanie, które gość zignorował. A okazało się, że tam gdzie planował zjechać z autostrady, to zjazd był zamknięty i nieprzejezdny ;) więc tym razem system górą ;) Powiedział też ciekawą rzecz - nie wiem czy to prawda - że system przy planowaniu ładowania w trasie, robi to w ten sposób, żeby nie dopuścić do dojechania do punktu ładowania bądź docelowego z mniej niz 15% stopniem naładowania akumulatora i ponoć nie da się tego obnizyć do 5% np ?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
KOŁOBRZEG Poznań Kolobrzeg... LIPA Nie widzi, nie zna nowych drog i na 120 jest np 40,itd lub hrak limitun. Nawigacja nawet do ładowarki Grenway wyprowadzila mnie w Pile do bazy GLS, dopiero za 2gim razem ok
 

Michal

Moderator
  • Ograniczenia prędkości i odwołania czyta słabo - raczej polega na zapisanych w mapie.
  • Zmiana pasa na zwykłym autopilocie (AP) działa mniej więcej tak:
    1. Włączasz kierunkowskaz i ruszasz kierownicą delikatnie przełamując opór (bez kierunkowskazu ten opór jest znacznie większy).
    2. Zmieniasz pas.
    3. Przed wjechaniem na środek nowego pasa - jeszcze w trakcie manewru - zamiast klepnąć wajchę wyłączenia kierunkowskazu po lewej klepiesz tę po prawej i w ten sposób ponownie włączasz AP. Dzięki temu auto łagodniej wchodzi na środek pasa.
    Jeśli masz rozszerzony AP, to zmiana pasa odbywa się inaczej, bo auto robi to samo bez rozłączania AP, ale niestety bardzo wolno, bo przepisy UN wymagają żeby tak wolno to robił...
    Ps. Podobna sekwencja będzie na pewno w Highland, ale z przyciskami zamiast manetek.
  • Planowanie ładowania raczej prowadzi Cię do celu z około 10% niż z 5%, bo jak by było odwrotnie, to więcej ludzi narzekałoby na to, że "ledwo dojechali" niż teraz narzeka, że "mają za dużo w baterii" przy ładowarce ;)
  • Jechałem trasę na nawigacji Tesli i bez problemów:
 

koalakm

Nowy na Forum
o nie, ja przez to kiedyś zgine bo wydaje dzwięk zielonego światła jak się strzałka zapali
OMG to troche parodia jezeli tak czesto jest...
Po tym poscie mam wrazenie ze czytanie znakow zdecydowanie lepiej dziala w Audi (mam do czynienia), co do innych marek sie nie wypowiadam.
 

TomRS

Pionier e-mobilności

  • 3. Przed wjechaniem na środek nowego pasa - jeszcze w trakcie manewru - zamiast klepnąć wajchę wyłączenia kierunkowskazu po lewej klepiesz tę po prawej i w ten sposób ponownie włączasz AP. Dzięki temu auto łagodniej wchodzi na środek pasa.
Hmmm, to kierunkowskaz trzeba wyłączyć ? Nie ma funkcji np 3 mrugnięć po lekkim naciśnięciu dźwigni ?
Ja tylko tego używam podczas zmiany pasa, w ogóle to bardzo rzadko włączam kierunkowskaz "na stałe"
 

danielm

Pionier e-mobilności
OMG to troche parodia jezeli tak czesto jest...
Po tym poscie mam wrazenie ze czytanie znakow zdecydowanie lepiej dziala w Audi (mam do czynienia), co do innych marek sie nie wypowiadam.
praktycznie wszystkie marki poza chyba fordem korzystają z jednego systemu stworzonego przez mobileye który ma to oczywiście opatentowane. tesla się z nimi pokłóciła więc musi obchodzić patenty stąd to działa tak jak działa
 

Michal

Moderator
Hmmm, to kierunkowskaz trzeba wyłączyć ? Nie ma funkcji np 3 mrugnięć po lekkim naciśnięciu dźwigni ?
Oczywiście, że jest, ale ja osobiście uważam, ze 3 mignięcia to znacznie za mało na poinformowanie innych kierowców o zamiarze i zmianę pasa. Ponadto łatwiej wtedy przełamać opór kierownicy i odebrać kontrolę AP, więc ja tak używam. Oczywiście jest też automatyczne wyłączanie kierunkowskazów, które nawet długie włączenie wyłączy samodzielnie ale nie o to chodzi... Opisuję jak płynnie zmieniać pas na AP, a Ty się czepiasz pierdół. Pojeździsz, to wyrobisz swoje nawyki - ja mam taki sposób (przejechałem już jakieś 70 000 km).
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Opisuję jak płynnie zmieniać pas na AP, a Ty się czepiasz pierdół. Pojeździsz, to wyrobisz swoje nawyki - ja mam taki sposób.
Nie czepiam się, tylko pytam jak to wygląda, nie ma się co irytować ;) Pewnie, że wyrobię sobie nawyki, skoro nawet brak dźwigni kierunkowskazu mnie skutecznie nie odstraszył . A właśnie - w przypadku przycisków nie ma już pewnie tej funkcji "3 mignięć" ?
 

Michal

Moderator
Top