Degradacja LFP tesla HL 2022

jarqu

Posiadacz elektryka
I rzeczywiście wskazania stają się większe ?
 

inter

Pionier e-mobilności
Oczywiście. Mi po takim odzyskało.
Dlatego robienie testu od Tesli, nie ma sensu. Trzeba wcześniej 2-3x naładowac do 100% i dopiero potem robić test.
 

Attachments

  • tesla.jpg
    tesla.jpg
    2,4 KB · Liczba wyświetleń: 10

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Jakoś mnie nie przekonują te zalecenia do ładowania często, albo cały czas do 100%.
Wszystkie naukowe opracowania (chociaż nie jest ich dużo) mówią, że optymalny dla zdrowia baterii to max dzienny 50-60%. Ford w swoim LFP zaleca stosowanie 100% raz w miesiącu, może Ford ma inna chemię w baterii, ale wątpię.
NCM jest chyba prostsze w ładowaniu :)
 

Mikołaj Kopernik

Posiadacz elektryka
Jakoś mnie nie przekonują te zalecenia do ładowania często, albo cały czas do 100%.
Wszystkie naukowe opracowania (chociaż nie jest ich dużo) mówią, że optymalny dla zdrowia baterii to max dzienny 50-60%. Ford w swoim LFP zaleca stosowanie 100% raz w miesiącu, może Ford ma inna chemię w baterii, ale wątpię.
NCM jest chyba prostsze w ładowaniu :)
Też mnie nie przekonywały dopóki nie podpiąłem obd i nie zobaczyłem napięcia na scan my Tesla. Przy "dobiciu" do 100% max napięcie jest około 3,7 gdzie przy bateriach NMC w okolicach 50% naładowania masz ponad 4.
 

inter

Pionier e-mobilności
Też mnie nie przekonywały dopóki nie podpiąłem obd i nie zobaczyłem napięcia na scan my Tesla. Przy "dobiciu" do 100% max napięcie jest około 3,7 gdzie przy bateriach NMC w okolicach 50% naładowania masz ponad 4.
Dokładnie, są małe różnice napięcia, między naładowaną a rozładowaną. Też sprawdzałem.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Przy "dobiciu" do 100% max napięcie jest około 3,7 gdzie przy bateriach NMC w okolicach 50% naładowania masz ponad 4.
Problem w tym, że to nie napięcie jest szkodliwe dla baterii LFP, a sama pojemność. Jest kilka opracowań naukowych i z nich wynikało, że im mniej prądu w baterii LFP tym dla niej lepiej.
 

inter

Pionier e-mobilności
Przez małe róźnice w napięciu, BMS nie potrafi dokładnie określić stanu naładowania. Dlatego trzeba ładować do 15-100%, bo wtedy ma szanę na jej określenie.
 

inter

Pionier e-mobilności
Aż się pokuszę :) . Zrobię ze trzy razy 15-100%.
Ładujesz w widełkach, często do 100%?
Ładuje rzadko, może 1-2x w miesiącu, a tak do 20-70-80%.
 
Top