Degradacja / zasięg użytkowników I kwartał 2023

Vangass

Posiadacz elektryka
To u mnie przy 7673 km ale prawie 50% to DC (3650km ostatnio na wakacjach) to jest tak:tesla1.png

tesla2.png
tesla3.png

tesla4.png

Ostatnia tabelka wygląda dziwnie w porównaniu z Twoją @itguy . Dużo mniej ładowań... nie wiem czemu tak o_O
 

itguy

Posiadacz elektryka
Bo ty jeździsz dużo w trasie :) (a ja byłem tylko na 3 wyjazdach od maja które wymagały ładowania na SUC :p ) więc jak już ładujesz to ładujesz dużo a raz :)
U mnie ładowanie jest głównie z PV, do tego mam automatyzację napisaną w home assistancie, że ładuję tylko jak jest nadwyżka ze słońca, więc czasem sesja ładowania trwa 5h jak jest słoneczny dzień a w domu nie ma odbiorów, a czasem tylko 15 minut. Stąd taka liczba sesji ładowania.
 

Michal

Moderator
Cholera ale ładne tableki i wykresy!
Gdybym nie rozgrzebał teraz tematu monitoringu w wolnym czasie, to chyba bym dodał teslamate :)
 

Vangass

Posiadacz elektryka
Bo ty jeździsz w trasie :) więc jak już ładujesz to ładujesz dużo a raz :) ja ładuje głównie z PV i mam automatyzację napisaną w home assistancie, że ładuję tylko jak jest nadwyżka ze słońca, więc czasem sesja ładowania trwa 5h, a czasem15 minut. Stąd taka liczba sesji ładowania.
I wszystko jasne :) .
Ja (na razie) olałem zabawę w optymalizację z PV skoro i tak auta prawie nie ma w ciągu dnia w domu.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Bo ty jeździsz dużo w trasie :) (a ja byłem tylko na 3 wyjazdach od maja które wymagały ładowania na SUC :p ) więc jak już ładujesz to ładujesz dużo a raz :)
U mnie ładowanie jest głównie z PV, do tego mam automatyzację napisaną w home assistancie, że ładuję tylko jak jest nadwyżka ze słońca, więc czasem sesja ładowania trwa 5h jak jest słoneczny dzień a w domu nie ma odbiorów, a czasem tylko 15 minut. Stąd taka liczba sesji ładowania.
zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem. Połączyłeś HA z Tesla i Falownikiem?
Jak duża instalacja ?
Nie jest uciążliwe ?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Nie chcę się narzucać ani dorzucać ale mogę się pochwalić statystykami z Modelu 3 z teslamate od listopada 2021 - ~23 tyś przebiegu. Auta nie te same ale baterie już podobne :).
 

marcinszczepanek

Posiadacz elektryka
MYP.... u mnie po 12400km Tessie wskazuje degradację na poziomie 1,4%.... zgodnie z informacjami z apki tesli zużyte 3123kwh energii z czego 21% ładowane na SuC... auto dostarczone 30.03.2023. Ładowane w przedziale 20-80%, na trasie czasem zjechane do 5%, bardzo rzadko ładowane do 100%.
 

inter

Pionier e-mobilności
Bjorn na:
test TM3 Long 2 letnia. Używana na taksówce ładowana tylko na SC do 100%, dość duża degradacja. Baterie Panasonica auto z USA. Zakupiony w Europie.
 
Last edited:

itguy

Posiadacz elektryka
zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem. Połączyłeś HA z Tesla i Falownikiem?
Jak duża instalacja ?
Nie jest uciążliwe ?
Mam dwa liczniki 3f shelly. Jeden podpięty pod przyłącze żeby sprawdź bilans dom / sieć a drugi do falownika. HA połączone z Tesla i licznikami. Instalacje mam na razie tylko 6.5 kWp. Trochę za mało generalnie, ale w przyszłym roku ma być jeszcze wiata pv, więc pewnie przybędzie ~8kwp. Automatyzacja działa tak że ustawia moc ładowania żeby bilans sieć dom był zerowy, czyli żebym nie oddawał/pobierał nic do/z sieci. Jak zależy mi na szybkim ładowaniu to włączam tryb w którym ograniczam moc ładowania żeby dom + wallbox nie pobrał więcej niż moc mojego przyłącza czyli 14kw.
Uciążliwości żadnej nie widzę a plus taki że nie tracę tych 20% kiedy najpierw oddawał bym energię do sieci a potem pobierał. Dodatkowo odkąd ląduje w ten sposób nigdy falownik mi się nie wyłączył przez przekroczone napięcie, co wcześniej się zdarzało w miarę często
 
Top