Dla posiadaczyTM3 z bateriami LFP

Arczi77

Nowy na Forum
Moja Q422 pokazuje 437 km.Przebieg 1400km.
 

Attachments

  • Screenshot_2023-11-14-07-06-51-640_com.teslamotors.tesla.jpg
    Screenshot_2023-11-14-07-06-51-640_com.teslamotors.tesla.jpg
    296,2 KB · Liczba wyświetleń: 52

Mat

Zadomawiam się
U mnie TM3RWD 60kWh 2Q2022, po przebiegu 27000 pokazuje 421km na 100%.

Natomiast w przypadku LFP degradacja bardziej wynika że "starzenia" się ogniw w czasie niż ilosci cykli ładowania. Przy żywotności LFP kilku tyś cykli w normalnym użytkowaniu nie jesteśmy w stanie przejechać tylu kilometrów. Tymi podawanymi zasięgami przez Tesle bym się w ogóle nie sugerował. Wiemy że Tesla to zmienia softowo pewnie w oparciu o jakieś średnie wartości.
Jeżeli chodzi o degradację to bardziej wiarygodne dane daje OBD.

U mnie teraz dostępne jest 58.6kWh gdzie nowa pokazywała 60.5kWh, więc licząc od poziomu nowej to degradacja jest 3.14%

Zdjęcia poglądowe w załączeniu
 

Attachments

  • Screenshot_20231114_161436.jpg
    Screenshot_20231114_161436.jpg
    556,7 KB · Liczba wyświetleń: 57
  • Screenshot_20231114_161502_Tesla.jpg
    Screenshot_20231114_161502_Tesla.jpg
    276,1 KB · Liczba wyświetleń: 78

tomA

Posiadacz elektryka
U mnie TM3RWD 60kWh 2Q2022, po przebiegu 27000 pokazuje 421km na 100%.

Natomiast w przypadku LFP degradacja bardziej wynika że "starzenia" się ogniw w czasie niż ilosci cykli ładowania. Przy żywotności LFP kilku tyś cykli w normalnym użytkowaniu nie jesteśmy w stanie przejechać tylu kilometrów. Tymi podawanymi zasięgami przez Tesle bym się w ogóle nie sugerował. Wiemy że Tesla to zmienia softowo pewnie w oparciu o jakieś średnie wartości.
Jeżeli chodzi o degradację to bardziej wiarygodne dane daje OBD.

U mnie teraz dostępne jest 58.6kWh gdzie nowa pokazywała 60.5kWh, więc licząc od poziomu nowej to degradacja jest 3.14%

Zdjęcia poglądowe w załączeniu
Ładnie wyjeździłeś baterie prawie do zera skoro cykl ładowania przyjął 56 kWh 😁 ja takiego rezultatu jeszcze nie osiągnąłem - min miałem 5 % 🙂
A wg Elona po naładowaniu mam 431 km przejechać na 100% - przebieg 25k wg Tessie mam 59,2 kWh bateri. Model 3 z 2Q2023.
 
Last edited:

Mat

Zadomawiam się
Taaa, dzisiaj rano trochę z Wawy do Krakowa mi się spieszyło + wiatr 16km/h w ryło i dojechałem na 3%
W dalszym ciągu średnie napiecia na celach były na bezpiecznym poziomie 3.17V

Masz o rok młodsze auto i podobny przebieg co by potwierdzało tezę o większym wpływie wieku niż ilosci cykli ladowania
 

tomA

Posiadacz elektryka
A czy Panowie i panie nie zauważyliście że po ostatniej aktualizacji podczas ładowania do 100 % dużo wcześniej zimniejsza moc ładowania. Coś musiało się zmienić bo wolniej mi się autko ładuje… mówię o ładowaniu AC ale też DC wcześniej dużo zmniejsza moc
 
Top