Dla tych co odbierają TM3 (i nie tylko) - checklista

danielm

Pionier e-mobilności
Za kilka dni mam odbiór TMY. Poprzedni samochód odbierałem prawie 15 lat temu, więc praktycznie nie mam żadnego doświadczenia.

Na niemieckim forum czytałem, że większość osób odbierająca auta w tym kwartale jest zadowolona z jakości, ale sporadycznie zdarzają się jakieś drobiazgi. Jednak po przeczytaniu tego wątku i wątku o "skandalicznej" jakości Tesli zastanawiam się, czy jest sens skorzystać z pomocy rzeczoznawcy przy odbiorze. Do tego mój brat zajmował się przez jakiś czas wożeniem aut. Opowiedział mi kilka historii o uszkodzeniach nowych aut w transporcie i ich naprawach u przydrożnych blacharzy, więc czułbym się pewniej na odbiorze z kimś kto wyłapie takie rzeczy lub najlepiej potwierdzi, że z autem wszystko ok ;-)

Znalazłem w internecie kilka ogłoszeń osób/firm, które załatwiają odbiór, ale chciałem tutaj zapytać, czy możecie kogoś takiego polecić. Dzięki!
teraz auta z chin więc zakładamy idealną jakość. tesla nie posiada przydrożnych blacharzy i nie ma na to czasu. auto przyjeżdza na plac i jest wydawane w najkrótszym możliwym momencie. więc masz większą szanse na błędy i problemy niż na to że ktoś coś metodą chałupniczą naprawił przed odbiorem. pozatym serwis mają w tym samym miejscu do salon
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Weź lepiej żonę. Nikt z tych z ogłoszenia nie ma pojęcia o EV, a stan wizualny najlepiej oceni kobieta, ( pod warunkiem że nie jest to moja żona, bo jej tam wszystko jedno, byleby była biała ).
Zresztą, to nie te czasy gdzie kanał musiał być w każdym garażu. To co na wierzchu możesz sam lub z kimś ocenić, resztę gdy coś wylazło np z zawieszeniem itp. zgłosisz via aplikacja.
Ale szanase na usterki poważne są minimalne.
 
Last edited:

v460

Fachowiec
Za kilka dni mam odbiór TMY. Poprzedni samochód odbierałem prawie 15 lat temu, więc praktycznie nie mam żadnego doświadczenia.

Na niemieckim forum czytałem, że większość osób odbierająca auta w tym kwartale jest zadowolona z jakości, ale sporadycznie zdarzają się jakieś drobiazgi. Jednak po przeczytaniu tego wątku i wątku o "skandalicznej" jakości Tesli zastanawiam się, czy jest sens skorzystać z pomocy rzeczoznawcy przy odbiorze. Do tego mój brat zajmował się przez jakiś czas wożeniem aut. Opowiedział mi kilka historii o uszkodzeniach nowych aut w transporcie i ich naprawach u przydrożnych blacharzy, więc czułbym się pewniej na odbiorze z kimś kto wyłapie takie rzeczy lub najlepiej potwierdzi, że z autem wszystko ok ;-)

Znalazłem w internecie kilka ogłoszeń osób/firm, które załatwiają odbiór, ale chciałem tutaj zapytać, czy możecie kogoś takiego polecić. Dzięki!
Daj spokój z tym wątkiem! Odbierałem auto w czerwcu, teraz mam już prawie 10kkm. Samochód wyprodukowany (omatkobosko) we Freemont. Złego słowa nie powiem. Wszystko jest ok, to znaczy jest super.

Co oczywiście oznacza, że trzeba obejrzeć, sprawdzić itd. Ale bez histerii. Ciesz się tym zakupem, a nie martw tym co tu wyczytasz.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Za kilka dni mam odbiór TMY. Poprzedni samochód odbierałem prawie 15 lat temu, więc praktycznie nie mam żadnego doświadczenia.

Na niemieckim forum czytałem, że większość osób odbierająca auta w tym kwartale jest zadowolona z jakości, ale sporadycznie zdarzają się jakieś drobiazgi. Jednak po przeczytaniu tego wątku i wątku o "skandalicznej" jakości Tesli zastanawiam się, czy jest sens skorzystać z pomocy rzeczoznawcy przy odbiorze. Do tego mój brat zajmował się przez jakiś czas wożeniem aut. Opowiedział mi kilka historii o uszkodzeniach nowych aut w transporcie i ich naprawach u przydrożnych blacharzy, więc czułbym się pewniej na odbiorze z kimś kto wyłapie takie rzeczy lub najlepiej potwierdzi, że z autem wszystko ok ;-)

Znalazłem w internecie kilka ogłoszeń osób/firm, które załatwiają odbiór, ale chciałem tutaj zapytać, czy możecie kogoś takiego polecić. Dzięki!
Myśmy też tą drogę przechodzili w czerwcu :). Panika, dramaty, auto posklejane gumą arabską. Znajdź na forum checkliste do sprawdzenia i tyle powinno wystarczyć. I ciesz się autem :).
 
Last edited:

Ciechan

Fachowiec
odbieram SR+ w przyszłym tygodniu - czy mógłbym Was poprosić o taką małą checklistę, ale nie chodzi mi o tę, gdzie się sprawdza szpary i rysy, tylko bardziej o taką - co przed odbiorem auta warto przeczytać, gdzie się zarejestrować (czyli lista największych sieci ładowania), co ewentualnie od razu dokupić, na co się przygotować w pierwszych 500 km (np widziałem, że się długo kalibruje autopilot).

Kiedyś miałem Mazdę 6 i taka lista wyglądała tak:
- rozważ powłokę, bo auto rysuje się od patrzenia
- załóż dodatkowe zabezpieczenie, bo w Warszawie po tygodniu Ci ukradną
- wykup ubezpieczenie na felgi, bo wystają poza obręb opony i je porysujesz
- adaptacyjne LEDy nie działają poprawnie, więc od razu poproś o aktualizację softu

W BMW:
- pod żadnym pozorem nie podłączaj swojego rejestratora, bo jak wyjmiesz bezpiecznik od podświetlania klamek, padnie Ci komputer
- kup sobie mikrofibre do piano black
- jak idziesz do salonu ładnie się ubierz, bo panie w Inchcape rekrutują w maxmodels ;)


O coś tego typu mi chodzi (poza punktem o Paniach oczywiście, to był żart ;)) Coś w stylu:
- przejrzyj tutoriale
- ściągnij z forum checklistę do odbioru
- pożycz miernik lakieru
- zarejestruj się na Orlenie i w Greenwayu
- kup zimowe opony póki się Wrzesień nie skończył
- pierwsze co po zakupie odpal aktualizację softu
- nie używaj autopilota przez 1000 km bo wjedziesz do rowu

Tego typu :) dzięki :)
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
odbieram SR+ w przyszłym tygodniu - czy mógłbym Was poprosić o taką małą checklistę, ale nie chodzi mi o tę, gdzie się sprawdza szpary i rysy, tylko bardziej o taką - co przed odbiorem auta warto przeczytać, gdzie się zarejestrować (czyli lista największych sieci ładowania), co ewentualnie od razu dokupić, na co się przygotować w pierwszych 500 km (np widziałem, że się długo kalibruje autopilot).

Kiedyś miałem Mazdę 6 i taka lista wyglądała tak:
- rozważ powłokę, bo auto rysuje się od patrzenia
- załóż dodatkowe zabezpieczenie, bo w Warszawie po tygodniu Ci ukradną
- wykup ubezpieczenie na felgi, bo wystają poza obręb opony i je porysujesz
- adaptacyjne LEDy nie działają poprawnie, więc od razu poproś o aktualizację softu

W BMW:
- pod żadnym pozorem nie podłączaj swojego rejestratora, bo jak wyjmiesz bezpiecznik od podświetlania klamek, padnie Ci komputer
- kup sobie mikrofibre do piano black
- jak idziesz do salonu ładnie się ubierz, bo panie w Inchcape rekrutują w maxmodels ;)


O coś tego typu mi chodzi (poza punktem o Paniach oczywiście, to był żart ;)) Coś w stylu:
- przejrzyj tutoriale
- ściągnij z forum checklistę do odbioru
- pożycz miernik lakieru
- zarejestruj się na Orlenie i w Greenwayu
- kup zimowe opony póki się Wrzesień nie skończył
- pierwsze co po zakupie odpal aktualizację softu
- nie używaj autopilota przez 1000 km bo wjedziesz do rowu

Tego typu :) dzięki :)
Z mojej strony.

1. Odbiór - weź drugą osobę i przeglądnij auto przy odbiorze. Rzeczy które ci nie pasują zgłoś. Odebrać i tak będziesz musiał, wiec dostaniesz zgłoszenie od mobilnego serwisanta albo date serwisu.
2. Zainstaluj sobie apke tesli w telefonie przed odbiorem :)
3. Autopilot skalibruje się podczas jazdy na Radzymińskiej. Staraj się jechać środkiem jezdni, nie przejmuj się skrzyżowaniami, chodzi o dłuższą jazdę jednym, dobrze oznaczonym pasem. Kalibracja zajmie ci max 20km trasy. EDIT - zawsze możesz powtórzyć kalibracje, jeżeli masz odczucie ze auto źle trzyma odległości w pasie.
4. Jak zależy ci na lakierze, umów sobie oklejanie auta folią. Im szybciej to zrobisz tym lepiej. Jak nie chcesz, to oklej se progi, prewencyjnie.
5. Nie katuj auta Karcherem na max ciśnieniu
6. Auto będziesz miał zaktualizowane, Radzymińska podłącza wszystkie auta pod wifi.
7. Zadzwoń i poproś aby auto było naładowane do 100% jeżeli masz dłuższą trasę do domu
8. Orlen i Greenway w zależności jak ci odpowiada, myślę że jedno z dwóch to wymagana opcja w Polsce. Zakładam że masz już zapisaną karte kredytową w koncie Tesla, jeśli tak korzystanie z SC będzie działać od razu.
9. Zastanów się nad EVESE jeżeli masz opcje ładowania po 3fazy
10. Weź ze sobą tablice rejestracyjne ;P

EDIT:
11. Na autopilocie jak jedziesz szybkim pasem a na wolnym jest TIR, TM3 ma tendencje do raptownego hamowania lub zwalniania podczas przejazdu obok.
12. Line Assist dość mocno odpycha od lini, jeżeli chcesz wyprzedzać musisz włączyć kierunek, inaczej będziesz się z nim siłować. Możesz to wyłączyć w ustawieniach by tylko dawał znak głosowy.
 
Last edited:

Ciechan

Fachowiec
Z mojej strony.

1. Odbiór - weź drugą osobę i przeglądnij auto przy odbiorze. Rzeczy które ci nie pasują zgłoś. Odebrać i tak będziesz musiał, wiec dostaniesz zgłoszenie od mobilnego serwisanta albo date serwisu.
2. Zainstaluj sobie apke tesli w telefonie przed odbiorem :)
3. Autopilot skalibruje się podczas jazdy na Radzymińskiej. Staraj się jechać środkiem jezdni, nie przejmuj się skrzyżowaniami, chodzi o dłuższą jazdę jednym, dobrze oznaczonym pasem. Kalibracja zajmie ci max 20km trasy. EDIT - zawsze możesz powtórzyć kalibracje, jeżeli masz odczucie ze auto źle trzyma odległości w pasie.
4. Jak zależy ci na lakierze, umów sobie oklejanie auta folią. Im szybciej to zrobisz tym lepiej. Jak nie chcesz, to oklej se progi, prewencyjnie.
5. Nie katuj auta Karcherem na max ciśnieniu
6. Auto będziesz miał zaktualizowane, Radzymińska podłącza wszystkie auta pod wifi.
7. Zadzwoń i poproś aby auto było naładowane do 100% jeżeli masz dłuższą trasę do domu
8. Orlen i Greenway w zależności jak ci odpowiada, myślę że jedno z dwóch to wymagana opcja w Polsce. Zakładam że masz już zapisaną karte kredytową w koncie Tesla, jeśli tak korzystanie z SC będzie działać od razu.
9. Zastanów się nad EVESE jeżeli masz opcje ładowania po 3fazy
10. Weź ze sobą tablice rejestracyjne ;P

EDIT:
11. Na autopilocie jak jedziesz szybkim pasem a na wolnym jest TIR, TM3 ma tendencje do raptownego hamowania lub zwalniania podczas przejazdu obok.
12. Line Assist dość mocno odpycha od lini, jeżeli chcesz wyprzedzać musisz włączyć kierunek, inaczej będziesz się z nim siłować. Możesz to wyłączyć w ustawieniach by tylko dawał znak głosowy.
mega, dzięki!

odbiór - ok, skupię się na blacharce bardziej, bo to później ciężko udowodnić, że "takie było"
appka - jest
autopilot - ok, jasne
lakier - nie zależy mi na lakierze, kiedyś się spinałem, teraz raz na pół roku oblecę woskiem w leniwą niedzielę :)
lakier2 - jaki jest ten lakier na Tesli? najgorszy był w Maździe (grubość z 70-80), najlepszy w Alfie ROmeo (ponad 200, jak w SKodzie) - delikatny jest w TM3? czy taki średni?
ładowanie - mieszkam w bloku (serio), więc poproszę nawet bez długiej trasy (do Pruszkowa tylko), żebym miał parę dni spokoju ;)
stacje - spoko, rejestruje Orlen i Greenway i ewentualnie zobacze jak to działa u mnie koło bloku (galeria w Pruszkowie i P&R w Pruszkowie) - bo tam się głównie będę ładował
ładowanie - przyszły rok dopiero będę ogarniał temat ładowania w domu (jak się wyniosę z bloków ;)
tablice - ogarnia leasing, ale dopytam bo miałem rejestrować w Kaliszu, może lepiej w Grodzisku będzie jednak jak ktoś ma je wozić.
 

bsz

Zadomawiam się
Auto wczoraj odebrane. Daliśmy radę sami, ale dzięki forum wyłapaliśmy kilka rzeczy: woda/wilgoć w tylnej lampie, jakaś dziwna smuga wewnątrz przedniej lampy i krzywo spasowana klapka od portu ładowania. Lampę mają wymienić, smugę muszą zbadać, a klapkę poprawią mimo, że według standardów Tesli jest ok. Szkoda tylko, że sami tego nie wyłapali, bo auto czekało na mnie 2 tygodnie, a z Bydgoszczy do serwisu to wyprawa na cały dzień. Faktycznie spasowanie nie jest idealne, są tu i tam milimetrowe różnice, ale pewnie, gdybym wcześniej o nich nie czytał, to nie zwróciłbym na nie uwagi. Lakier, gumy, siedzenia - ok. Ufff!
 

danielm

Pionier e-mobilności
Auto wczoraj odebrane. Daliśmy radę sami, ale dzięki forum wyłapaliśmy kilka rzeczy: woda/wilgoć w tylnej lampie, jakaś dziwna smuga wewnątrz przedniej lampy i krzywo spasowana klapka od portu ładowania. Lampę mają wymienić, smugę muszą zbadać, a klapkę poprawią mimo, że według standardów Tesli jest ok. Szkoda tylko, że sami tego nie wyłapali, bo auto czekało na mnie 2 tygodnie, a z Bydgoszczy do serwisu to wyprawa na cały dzień. Faktycznie spasowanie nie jest idealne, są tu i tam milimetrowe różnice, ale pewnie, gdybym wcześniej o nich nie czytał, to nie zwróciłbym na nie uwagi. Lakier, gumy, siedzenia - ok. Ufff!
bydgoszcz pozdrawia :)
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Auto wczoraj odebrane. Daliśmy radę sami, ale dzięki forum wyłapaliśmy kilka rzeczy: woda/wilgoć w tylnej lampie, jakaś dziwna smuga wewnątrz przedniej lampy i krzywo spasowana klapka od portu ładowania. Lampę mają wymienić, smugę muszą zbadać, a klapkę poprawią mimo, że według standardów Tesli jest ok. Szkoda tylko, że sami tego nie wyłapali, bo auto czekało na mnie 2 tygodnie, a z Bydgoszczy do serwisu to wyprawa na cały dzień. Faktycznie spasowanie nie jest idealne, są tu i tam milimetrowe różnice, ale pewnie, gdybym wcześniej o nich nie czytał, to nie zwróciłbym na nie uwagi. Lakier, gumy, siedzenia - ok. Ufff!
A jaką wersję odbierałeś? SR+? LR? Chińska czy USA?
 
Top